Intrebare:
Cum se emite o factura de catre o societate declarata inactiva si cu codul de TVA anulat, cu TVA sau fara TVA?
Ce articol din Codul Fiscal trebuie mentionat pe factura?
Intrebare:
Cum se emite o factura de catre o societate declarata inactiva si cu codul de TVA anulat, cu TVA sau fara TVA?
Ce articol din Codul Fiscal trebuie mentionat pe factura?
Nu exista legislatie expresa in acest sens. Prevederile legale in vigoare prevad doar faptul ca nu se poate deduce TVA de pe facturile emise de furnizori inactivi.
Specialistii nostri au adresat de mai multe ori intrebari in acest sens reprezentantilor ANAF.

Articol scris de catre Ioana Camelia Vișan, in data de 28.02.2019
Avand la baza studii juridice si o specializare in fiscalitate, practic o abordare a spetelor din doua puncte de vedere, fapt ce imi permite o intelegere mai buna in special in cazul spetelor complexe care nu necesita doar cunostinte in domeniul fiscalitatii. In decursul ultimilor 8 ani am avut ocazia sa particip la diferite cursuri si seminarii sustinute de specialisti recunoscuti in domeniul fiscalitatii, ajungand astazi sa pot rezolva o gama variata de spete si sa pot raspunde cu promptitudine la intrebarile clientilor.
Vezi pagina autoruluiSituație de fapt: Clarificare speta „Repartizare cheltuieli eligibile fonduri nerambursabile societate cu statul de întreprindere sociala” Buna ziua, Va multumesc foarte foarte mult pentru sprijinul si timpul acordat, m-ati ajutat enorm! In urma discutiei cu coordonatorul proiectului de fonduri europene, va rog sa ma ajutati sa inteleg correct: 1. Diferenta de bani primita din grant ce acoperea TVA-ul va ramâne un excedent financiar în contul de grant si va trebui regularizata sau restituita în conformitate stricta cu instructiunile si ghidul finantatorului). Coordonatorul a confirmat ca sumele reprezentand TVA –ul de pe facturile de achizitie pentru conturile 2133, 214, 303 si
Situație de fapt: Societatea are sediul social in Sectorul 2, Bucuresti, iar magazinele fizice functioneaza ca puncte de lucru autorizate in judetul Ilfov. Dorim sa implementam sistemul Tax-Free pentru clientii persoane fizice cu domiciliul/resedinta in afara Uniunii Europene, astfel incat acestia sa poata solicita restituirea TVA aferente cumparaturilor efectuate in magazinele noastre. Ne puteti spune, va rog, care este procedura pe care trebuie sa o urmam si ce formalitati trebuie indeplinite de societate pentru a putea emite documentele Tax-Free in aceste puncte de lucru? In special, va rugam sa ne confirmati: - daca societatea trebuie sa obtina o autorizatie sau
Situație de fapt: pentru * cabinet individual de avocat; * CIF atribuit de ANAF; * certificat de înregistrare fiscală; * activitatea „avocatură/activități juridice”; * nu sunt PFA și nu ami SRL, avand Codul 6910 – Activități juridice ( conform certif.intreg.fisc.) care există în CAEN Rev.3, dar asta nu transformă cabinetul de avocat într-o entitate supusă ONRC. Întrebare: Are obligatia de a depune formularul 700 la Anaf numai pentru „trecerea” de la 6910 Rev.2 la 6910 Rev.3 ( întrucât numeric și ca denumire codul este identic)?