Răzvan Bălteanu

Răzvan Bălteanu

Consultant fiscal și expert fiscal judiciar din București, unul dintre fondatorii Asociației "Tax Advisors" și al Grupului Tax Advisors de pe Facebook cu un număr de peste 33,000 de membri.

Absolvent al programului de Master "Fiscalitate și Politici Financiare" al Universității Titu Maiorescu în colaborare cu Camera Consultanților Fiscali din România, serviciile mele pot acoperi domenii ca: - asistență pe probleme fiscale și în materie de de creanțe bugetare; - reprezentare în fața organelor fiscale; - experiență în întocmirea expertizelor fiscale judiciare în litigiile din instanțele de contencios fiscal; - instruire și perfecționare în domeniul fiscal (organizare de seminarii pe teme de fiscalitate la nivel național prin intermediul Asociației Tax Advisors.

14120 vizualizări

Articole

659 rezultate

Impozit resurse naturale

Situație de fapt: Achizitie masa lemnoasa - impozit exploatare resurse naturale O societate A, care are cod caen 0220 activitate exploatare forestiera, pe langa masa lemnoasa exploatata lunar si comercializata , achizitioneaza de la un furnizor - B, care la randul sau desfasoara activitatea de exploatare forestiera, masa lemnoasa. Ambele societati detin permise de exploatare. Întrebare: Din punct de vedere al calcului impozitului exploatare resurse naturale, cum va calcula lunar firma A acest impozit, avand in vedere ca vanzarile lunare cuprind si material lemnos achizitionat de la furnizorul B?
Răzvan BălteanuRăzvan Bălteanu
01.10.20261923 vizualizari

COD UIT

Situație de fapt: Societatea achiziționează cartofi / ceapa de la producători agricoli persoane fizice care dețin atestat de producător și carnet de comercializare valabile. La fiecare achiziție, producătorul ne înmânează fila din carnetul de comercializare, completată corespunzător cantității și sortimentului vândut. Transportul se efectuează exclusiv pe teritoriul României, de la locul de deținere al producătorului din județul Covasna până la punctul de lucru al societății din București. Se folosește un vehicul cu masa maximă tehnic admisibilă de minimum 2,5 tone, iar partida depășește 500 kg masă brută și/sau 10.000 lei valoare. Transportul este organizat de un operator de transport contractat
Răzvan BălteanuRăzvan Bălteanu
30.09.2026694 vizualizari

Aport asociati - restituire creditare

Situație de fapt: In 2025 am preluat o firma cu pierdere (schimbare asociati) : - pierdere 126.000 lei - aportul asociatilor vechi (4551) - 180.000 lei - la 31.12.2025 ANC negativ 213.000 lei Asociatii noi au investit si ei in jur de 260.000 lei. Acestia au nevoie sa recupereze o parte din aportul in firma. Întrebare: As putea sa transform aportul vechilor asociati in venituri, sa ajung la ANC> 1/2 din capitalul social si apoi sa fac restituire creditare? Trebuie sa astept 31.12.2026 pentru aceasta operatiune? Mai am si vreo alta varianta sa fac restituire creditare? Deocamdata merg pe avans
Răzvan BălteanuRăzvan Bălteanu
25.09.20261607 vizualizari

Accounting Document

Situație de fapt:Un partener comercial din Uniunea Europeana ,un furnizor de marfa, cu care avem incheiat contract de franciza, pentru disconturile de volum, marketing etc. in loc de "Invoice", adica factura in minus, a inceput sa emita "Accounting Document " cu minus. Aceste documente contin toate detaliile ca si factura ,adica, serie,numar,beneficiar,cod fiscal etc.si la mentiunile acestui document ,apare urmatoarea informare : "This accounting document is not eligible for VAT deduction " Întrebare:Aceste documente se pot considera echivalentul facturii ? Se introduc in raportarile D300 si D390 ? Daca nu , pe baza acestor documente , putem contabiliza reducerile primite
Răzvan BălteanuRăzvan Bălteanu
14.09.2026749 vizualizari

Reactivarea societății și înregistrarea în scopuri de TVA prin opțiune: completarea Declarației 700

Situatie de fapt: Societate platitoare de impozit pe profit, neplatitoare de tva, inregistrata inactiv la ONRC din 2025 deoarece nu a avut deloc activitate, urmeaza reactivarea, dupa reactivare se doreste a se inregistra ca si platioare de tva prin optiune, in declaratia d700 nu se poat bifa la B.I, pct.1.3. Intrebare: Cum trebuie sa completez corect declaratia pentru a deveni platitor de tva prin optiune inainte sa inceapa activitatea?
Răzvan BălteanuRăzvan Bălteanu
11.09.2026745 vizualizari

Trecerea la regimul de plătitor de TVA în cursul lunii: depunerea SAF-T și tratamentul operațiunilor efectuate

Situatie de fapt: Am un client care a devenit din neplatitor de tva in platitor de tva la luna incepand cu 12.08.2026. Intrebare: Cum depun SAF-T pentru luna iulie daca era la trimestru si cum depun pentru luna august daca jumatate de luna era trimestru jumatate luna. Tin sa mentionez ca nu am facut trecere fix cu operatiunea care s-a depasit plafonul clientul respectiv avand ca activitate restaurant, am facut cred ca la 1 zi sau 2… Pentru a nu aveam probleme pot ca de la operatiunea cu care am depasit plafonul sa colectez TVA si sa nu deduc pentru
Răzvan BălteanuRăzvan Bălteanu
11.09.2026705 vizualizari

Ieșire din sistemul TVA la încasare

Situatie de fapt: O societate a depasit plafonul pentru a aplica TVA la incasare in Luna August. Societatea va depune declaratia 700 pentru modificarea vectorului, iesirea din sistemul TVA la incasare, pana la data de 20.09.2026 (conform legislatiei in vigoare) Intrebare: Ce se intampla cu facturile emise respectiv primite in perioada in care societatea a aplicat sistemul TVA la incasare.
Răzvan BălteanuRăzvan Bălteanu
03.09.2026361 vizualizari