Situatie de fapt:
Un IFN doreste sa vanda catre un SRL o parte din portofoliul neperformant. Creditele luate in calcul pentru vanzare sunt provizionate 100%.
Intrebare:
Care este tratamentul contabil si fiscal pentru aceasta vanzare?

Situatie de fapt:
Un IFN doreste sa vanda catre un SRL o parte din portofoliul neperformant. Creditele luate in calcul pentru vanzare sunt provizionate 100%.
Intrebare:
Care este tratamentul contabil si fiscal pentru aceasta vanzare?
Conform pct.333 alin.1 din OMFP 1802 din 2014, creantele preluate prin cesionare se evidentiaza in contabilitate la costul de achizitie, prin debitarea contului 461 si creditarea contului 462.
461 = 462

Articol scris de catre Romeo Negrut, in data de 19.05.2022
Membru fondator al grupului Tax Advisors si Larrom Expert cu o vasta experienta profesionala. Ne propunem sa oferim cele mai bune solutii în domeniul financiar-contabil, politicii manageriale si resurselor umane, astfel încât sa asiguram partenerilor nostri un background solid în realizarea obiectivelor.
Vezi pagina autoruluiSituație de fapt: pentru * cabinet individual de avocat; * CIF atribuit de ANAF; * certificat de înregistrare fiscală; * activitatea „avocatură/activități juridice”; * nu sunt PFA și nu ami SRL, avand Codul 6910 – Activități juridice ( conform certif.intreg.fisc.) care există în CAEN Rev.3, dar asta nu transformă cabinetul de avocat într-o entitate supusă ONRC. Întrebare: Are obligatia de a depune formularul 700 la Anaf numai pentru „trecerea” de la 6910 Rev.2 la 6910 Rev.3 ( întrucât numeric și ca denumire codul este identic)?
Situație de fapt: Microintreprindere neplatitoare de tva,cod caen 7112-activitati de inginerie si consultanta tehnica legate de acestea- publica pe facebook proiecte de case si alte constructii. In functie de numarul de vizualizari, facebook achita comision si emite o autofactura. Întrebare: Microintreprinderea este obligata sa obtina cod special de tva? Daca a primit facturi pe codul fiscal actual al firmei si nu a avut cod special ce mai poate face retroactiv? Sunt sume pana la valoarea de 100 eur in total.
Situație de fapt: Achizitie masa lemnoasa - impozit exploatare resurse naturale O societate A, care are cod caen 0220 activitate exploatare forestiera, pe langa masa lemnoasa exploatata lunar si comercializata , achizitioneaza de la un furnizor - B, care la randul sau desfasoara activitatea de exploatare forestiera, masa lemnoasa. Ambele societati detin permise de exploatare. Întrebare: Din punct de vedere al calcului impozitului exploatare resurse naturale, cum va calcula lunar firma A acest impozit, avand in vedere ca vanzarile lunare cuprind si material lemnos achizitionat de la furnizorul B?