Situatie de fapt:
TVA achitat in vama cf DVI
Intrebare:
Am un import pentru care achit tva in vama. La ce rand trec acest tva in decontul de tva?

Situatie de fapt:
TVA achitat in vama cf DVI
Intrebare:
Am un import pentru care achit tva in vama. La ce rand trec acest tva in decontul de tva?
Potrivit OPANAF 2131/2025 pentru aprobarea modelului și conținutului formularului (300) "Decont de taxă pe valoarea adăugată", la rd. 24 se trec următoarele:
Rândul 24 - se înscriu informațiile din jurnalul de cumpărări*) privind baza de impozitare și taxa pe valoarea adăugată deductibilă aferentă achizițiilor din țară de bunuri și servicii, taxabile cu cota de 21%, altele decât cele înscrise la rd. 27, precum și baza de impozitare și taxa aferentă importurilor care nu se încadrează în prevederile art. 326 alin. (4) și (5) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea intervine în perioada de raportare.

Articol scris de catre Răzvan Bălteanu, in data de 25.11.2025
Consultant fiscal și expert fiscal judiciar din București, unul dintre fondatorii Asociației "Tax Advisors" și al Grupului Tax Advisors de pe Facebook cu un număr de peste 33,000 de membri.
Vezi pagina autoruluiSituație de fapt: O societate din Romania (inregistrata in scopuri de TVA) presteaza, pentru un Client cu sediul in Polonia, servicii de asamblare, instalarea, service si intretinere a sistemelor de securitate si monitorizare video pentru o retea de magazine din Romania. C Întrebare: are este tratament fiscal corect din perspectiva TVA a acestor servicii? Cum se emite factura catre partenerul extern ?
Situație de fapt: O societate platitoare de TVA (trimestrial) se afla in proces de lichidare, mai exact s-a depus la ANAF si bilantul pentru radiere (etapa a doua) si se asteapta actele de la registrul comertului. Întrebare: Cum se procedeaza cu declaratiile de TVA si pana cand se depun daca Raportul de lichidare s-a facut pe data de 30.09.2026 si toate conturile din balanta sunt zero? Daca actele de radiere le primeste in Octombrie, se mai depun declaratiile si pentru trimestrul 4, si daca da, cand? Societatea mai avea si TVA de recuperat la care a renuntat in procesul de
Situație de fapt: Un medic care activeaza sub forma de profesie liberala (PFI) vrea sa construiasca de la zero un cabinet medical. Are deja in proprietate terenul. Întrebare: Vrea sa stie cum se intregistreaza corect si cum se deduc cheltuielile cu constructia respectiva. Trebuie facuta receptia neaparat pe PFI sau se poate face pe persoana fizica si sa se faca un contract de comodat? Se pot deduce toate cheltuielile in anul in care sunt facturate sau trebuie inregistrata investitia si amortizata?