Login
/subiect/venituri-sucursala-din-romania-a-unei-companii-din-germania/
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Abonare newsletter zilnic!
[mailpoet_form id="3"]
Venituri sucursală din România a unei companii din Germania
Răzvan Bălteanu
Valabil la 18 aprilie 2025
Situatie de fapt:
Societatea mama din Germania face virament lunar sucursalei din Romania anumite sume de bani, necesare pentru: salarii, intretinere, chirie etc. Compania mama nu a ales va sucursala sa factureze servicii direct catre clienti, aceasta neavand nici un client direct. Cei din Germania au spus ca la sfarsitul fiecarei luni sa calculam cheltuielile totale si din sumele transferate sa facem venit cheltuieli + 5%.
Intrebare:
Cum se inregistreaza acest venit, pe ce cont? Practic o parte din transfer devine venit, iar restul ramane transfer intre companii? Ce documente justificative ar trebui intocmite?
Cheltuielile lunare le veți înregistra pe tipuri de cheltuieli în baza documentelor justificative interne (stat de salarii) sau primite de la furnizori/prestatori (facturi, bonuri fiscale etc) cum ar fi: salariile în 641, cheltuieli cu servicii prestate de terți în 628, diferite achiziții de bunuri in 6028, 604, obiectele de inventar în 303 și date spre folosință în 603 etc.
La sfârșitul lunii veți emite o factură de prestări servicii cu o valoare totală egală cu valoarea totală a cheltuielilor plus 5% pe care o veți înregistra ca venit în contul 704 (servicii prestate către compania din Germania).
Reglementare:
- OMFP 1802/2014 privind Reglementările contabile
Acest răspuns vă este util?
Vă rugăm să ne lăsați o recenzie pe google:
Mulțumim!
Articol scris de catre Răzvan Bălteanu, in data de 18 aprilie 2025.
Consultant fiscal și expert fiscal judiciar din București, unul dintre fondatorii Asociației "Tax Advisors" și al Grupului Tax Advisors de pe Facebook cu un număr de peste 33,000 de membri.

Venituri sucursală din România a unei companii din Germania
Articol scris in data de: 18 aprilie 2025
Autor: Răzvan Bălteanu
Situatie de fapt:
Societatea mama din Germania face virament lunar sucursalei din Romania anumite sume de bani, necesare pentru: salarii, intretinere, chirie etc. Compania mama nu a ales va sucursala sa factureze servicii direct catre clienti, aceasta neavand nici un client direct. Cei din Germania au spus ca la sfarsitul fiecarei luni sa calculam cheltuielile totale si din sumele transferate sa facem venit cheltuieli + 5%.
Intrebare:
Cum se inregistreaza acest venit, pe ce cont? Practic o parte din transfer devine venit, iar restul ramane transfer intre companii? Ce documente justificative ar trebui intocmite?
Raspuns
Cheltuielile lunare le veți înregistra pe tipuri de cheltuieli în baza documentelor justificative interne (stat de salarii) sau primite de la furnizori/prestatori (facturi, bonuri fiscale etc) cum ar fi: salariile în 641, cheltuieli cu servicii prestate de terți în 628, diferite achiziții de bunuri in 6028, 604, obiectele de inventar în 303 și date spre folosință în 603 etc.
La sfârșitul lunii veți emite o factură de prestări servicii cu o valoare totală egală cu valoarea totală a cheltuielilor plus 5% pe care o veți înregistra ca venit în contul 704 (servicii prestate către compania din Germania).
Reglementare:
- OMFP 1802/2014 privind Reglementările contabile