Login
/subiect/inchiriere-spatiu-si-servicii-de-intermediere/
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Abonare newsletter zilnic!
[mailpoet_form id="3"]
Inchiriere spatiu si servicii de intermediere
Echipa Jasill
Valabil la 26 noiembrie 2025
Situatie de fapt:
Societate A detinatoare a unui showroom auto vrea sa inchirieze spatiul de expozitie cu vanzare unui alt dealer auto – societatea B – din alt oras. Odata cu punerea la dispozitie a spatiului unul din angajatii societatii A (detinatoarea spatiului) se va ocupa si de intermedierea vanzarii autoturismelor apartinand societatii B. Vanzarea va fi intre B si clientul final. Lunar va exista intre A si B o factura de chirie spatiu si una de comision aferent vanzarii din luna respectiva.
Intrebare:
1. Ma intreb daca exista riscul ca angajatul care face intermedierea sa fie considerat ca pus la dispozitia societatii B si sa i se considere activitatea ca fiind una dependenta?
2.Ce riscuri reinterpretare pot aparea?
3.Pot face un act aditional la CIM-ul salariatului si in clauza sa-i trec un spor – spre exemplu un procent din comisionul obtinut de societatea A ?
4. Exista o alta forma sau vreun aspect pe care eu nu le vad acum?
In baza informatiilor transmise, intelegem ca Scoietatea A intentioneaza sa inchirieze catre Societatea B un spatiu comercial (i.e. showroom) urmand a fi utilizat de aceasta din urma pentru expunerea spre vanzare a unor autoturisme. Totodata, intelegem ca Societatea A urmeaza sa presteze si un serviciu de intermediere in cadrul vanzarii efective a autovehiculelor expuse astfel in showroom, prin alocarea unui angajat care sa desfasoare activitatea necesara, pe perioada cat spatiul comercial este inchiriat de catre Societatea B – pentru acest serviciu, Societate A va factura un comision reprezentand pretul acestui serviciu.
Data fiind aceasta situatie prezentata, atat timp cat prestarea de servicii de intermediere in cadrul vanzarii de autoturisme poate fi sustinuta de cele doua societati atat din punct de vedere forma (documentatie aferenta relatiei comerciale), cat si fond (substanta economica), riscul unei potentiale reincadrari fiscale la nivelul individului, angajat al Societatii A, este unul scazut.
Mai mult, atat timp cat Societatea A remunereaza individul in mod corespunzator, respectiv retine, declara si plateste impozitul si contributiile sociale asiguratorii aferente obligatorii catre Bugetul de Stat, in numele si pe seama angajatului, o eventuala schimbare privind persoana juridica obligata la plata acestora nu ar aduce un aport fiscal real la nivelul Autoritatii Fiscale competente.
Atragem atentia asupra faptului ca, opinia noastra mai sus expusa este strict in baza informatiilor transmise, fara a analiza si documentatia justificativa aferenta.
Astfel, ramanem deschisi unei discutii aditionale, in cazul in care considerati util suportul nostru in analizarea sau pregatirea efectiva a documentatie urmand a fi incheiata intre cele doua Societati cu scopul de a diminua potentiale riscuri de natura fiscala.
In ceea ce priveste actul aditional la CIM pentru includerea unei remuneratii aditionale, aceasta actiune nu este obligatorie din perspectiva fiscala, insa poate fi o decizie oportuna si corecta intre cele doua parti (angajat – angajator), atat timp cat angajatul urmeaza sa desfasoare o activitate aditionala celor agreate initial in Fisa postului.
Acest răspuns vă este util?
Vă rugăm să ne lăsați o recenzie pe google:
Mulțumim!
Articol scris de catre Echipa Jasill, in data de 26 noiembrie 2025.
Echipă de profesioniști în domeniul fiscal - construim parteneriate de încredere!

Inchiriere spatiu si servicii de intermediere
Articol scris in data de: 26 noiembrie 2025
Autor: Echipa Jasill
Situatie de fapt:
Societate A detinatoare a unui showroom auto vrea sa inchirieze spatiul de expozitie cu vanzare unui alt dealer auto – societatea B – din alt oras. Odata cu punerea la dispozitie a spatiului unul din angajatii societatii A (detinatoarea spatiului) se va ocupa si de intermedierea vanzarii autoturismelor apartinand societatii B. Vanzarea va fi intre B si clientul final. Lunar va exista intre A si B o factura de chirie spatiu si una de comision aferent vanzarii din luna respectiva.
Intrebare:
1. Ma intreb daca exista riscul ca angajatul care face intermedierea sa fie considerat ca pus la dispozitia societatii B si sa i se considere activitatea ca fiind una dependenta?
2.Ce riscuri reinterpretare pot aparea?
3.Pot face un act aditional la CIM-ul salariatului si in clauza sa-i trec un spor – spre exemplu un procent din comisionul obtinut de societatea A ?
4. Exista o alta forma sau vreun aspect pe care eu nu le vad acum?
Raspuns
In baza informatiilor transmise, intelegem ca Scoietatea A intentioneaza sa inchirieze catre Societatea B un spatiu comercial (i.e. showroom) urmand a fi utilizat de aceasta din urma pentru expunerea spre vanzare a unor autoturisme. Totodata, intelegem ca Societatea A urmeaza sa presteze si un serviciu de intermediere in cadrul vanzarii efective a autovehiculelor expuse astfel in showroom, prin alocarea unui angajat care sa desfasoare activitatea necesara, pe perioada cat spatiul comercial este inchiriat de catre Societatea B – pentru acest serviciu, Societate A va factura un comision reprezentand pretul acestui serviciu.
Data fiind aceasta situatie prezentata, atat timp cat prestarea de servicii de intermediere in cadrul vanzarii de autoturisme poate fi sustinuta de cele doua societati atat din punct de vedere forma (documentatie aferenta relatiei comerciale), cat si fond (substanta economica), riscul unei potentiale reincadrari fiscale la nivelul individului, angajat al Societatii A, este unul scazut.
Mai mult, atat timp cat Societatea A remunereaza individul in mod corespunzator, respectiv retine, declara si plateste impozitul si contributiile sociale asiguratorii aferente obligatorii catre Bugetul de Stat, in numele si pe seama angajatului, o eventuala schimbare privind persoana juridica obligata la plata acestora nu ar aduce un aport fiscal real la nivelul Autoritatii Fiscale competente.
Atragem atentia asupra faptului ca, opinia noastra mai sus expusa este strict in baza informatiilor transmise, fara a analiza si documentatia justificativa aferenta.
Astfel, ramanem deschisi unei discutii aditionale, in cazul in care considerati util suportul nostru in analizarea sau pregatirea efectiva a documentatie urmand a fi incheiata intre cele doua Societati cu scopul de a diminua potentiale riscuri de natura fiscala.
In ceea ce priveste actul aditional la CIM pentru includerea unei remuneratii aditionale, aceasta actiune nu este obligatorie din perspectiva fiscala, insa poate fi o decizie oportuna si corecta intre cele doua parti (angajat – angajator), atat timp cat angajatul urmeaza sa desfasoare o activitate aditionala celor agreate initial in Fisa postului.