Login
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Abonare newsletter zilnic!
Webinar LIVE - Ștefan Marogel și Valentina Saygo - e-Factura, e-TVA, e-Transport, SAF-T
4 metode de optimizare a cheltuielilor cu echipamentele și mijloacele de transport pentru afacerea ta
Viviana Popa
Valabil la 29 Aprilie 2024
Cuprins:
ToggleOptimizarea cheltuielilor cu echipamentele și mijloacele de transport este esențială pentru succesul unei afaceri. În acest articol îți voi prezenta pe scurt 4 metode de optimizare a cheltuielilor cu echipamentele și mijloacele de transport pentru afacerea ta.
În primul rând, poți să optimizezi costurile de achiziție.
Cum faci asta?
Ai patru variante de optimizare:
- Nu cumperi. Închiriezi! În acest fel, poți folosi lichiditățile firmei în mod inteligent și pentru alte operațiuni sau eventuale investiții, și să eviți blocarea banilor într-un utilaj, echipament sau mijloc de transport. Vei plăti o chirie lunară, care poate fi nesemnificativă comparativ cu beneficiile de a dispune de bani în orice moment pentru alte cheltuieli care pot apărea. Atenție! Dacă echipamentul are nevoie de reparații, va trebui să suporți costurile, acestea nefiind acoperite de contractul de închiriere.
- Leasing financiar sau operațional. Sunt câteva diferențe majore între cele două tipuri de leasing, dar ambele variante sunt potrivite atunci când ai nevoie de un utilaj, echipament sau mijloc de transport pentru business-ul tău. În cazul unui leasing operațional vei plăti o sumă lunar, similar unui contract de închiriere, iar bunul va fi returnat la sfârșitul perioadei de leasing. Avantajul este că toate costurile cu mentenanța sunt suportate de leasing, și nu trebuie să scoți bani suplimentar pentru reparații. În schimb, la contractul de leasing financiar, bunul va rămâne al tău la sfârșitul perioadei de leasing.
- Credit bancar. Indiferent că ai sau nu banii necesari pentru achiziția unui echipament, dacă ai o firmă cu un istoric pozitiv poți solicita un credit bancar. Vei achita lunar ratele, în schimbul unei dobânzi, dar asemeni celorlalte metode, eviți un blocaj financiar.
- Fonduri nerambursabile. Din ce în ce mai mulți antreprenori se orientează către obținerea de fonduri 100% nerambursabile acestea fiind o sursă eficientă de finanțare a afacerii. În funcție de vechimea și istoricul firmei, poți astfel să aplici la programe prcum StartUp Nation, Femeia Antreprenor sau Programe Regionale pentru achiziția de mijloace de transport (inclusiv electrice) sau diverse echipamente de lucru.
Cum îți mai poți optimiza costurile cu echipamentele?
În afară de costurile de achiziție, mai ai și alte costuri cu echipamentele pe care le poți optimiza în afacerea ta:
Cheltuieli cu combustibilul
Poți reduce costul cu combustibilul dacă
- planifici rutele eficient și chiar îmbini mai multe servicii pe o rută. Spre exemplu, poți să planifici o rută pe care să livrezi către mai mulți clienți. În acest fel reduci consumul de combustibil.
- sau dacă externalizezi o parte din rute. De exemplu, în cazul unui restaurant poți să ai propriul serviciu de livrare, dar poți totodată să apelezi și la firme de delivery.
Cheltuieli cu reparațiile
Poți să reduci costurile cu reparațiile dacă apelezi la o firmă de mentenanță care în schimbul unei taxe lunare sau anuale îți va identifica la timp eventuale probleme care pot fi generatoare de daune mai mari. Astfel, economisești banii pentru o reparație majoră, dar eviți și blocarea afacerii din cauza imposibilității de a mai utiliza echipamentul o perioadă.
Desigur, indiferent de tipul de echipament, că vorbim de utilaje, mașini, calculatoare sau alte echipamente, este foarte important să acorzi o atenție sporită calității produselor. Astfel, dacă achiziționezi sau închiriezi un produs de calitate vei reduce din start costurile cu eventuale reparații sau chiar înlocuiri, ceea ce îți conferă o optimizare eficientă și de durată.
Sper că aceste sfaturi te vor ajuta să optimizezi cheltuielile afacerii tale și să îți crești randamentul pe termen lung.
Citește și articolul despre:
4 metode de optimizare a cheltuielilor cu echipamentele și mijloacele de transport pentru afacerea ta
Articol scris in data de: 29 Aprilie 2024
Autor: Viviana Popa
Cuprins:
ToggleOptimizarea cheltuielilor cu echipamentele și mijloacele de transport este esențială pentru succesul unei afaceri. În acest articol îți voi prezenta pe scurt 4 metode de optimizare a cheltuielilor cu echipamentele și mijloacele de transport pentru afacerea ta.
În primul rând, poți să optimizezi costurile de achiziție.
Cum faci asta?
Ai patru variante de optimizare:
- Nu cumperi. Închiriezi! În acest fel, poți folosi lichiditățile firmei în mod inteligent și pentru alte operațiuni sau eventuale investiții, și să eviți blocarea banilor într-un utilaj, echipament sau mijloc de transport. Vei plăti o chirie lunară, care poate fi nesemnificativă comparativ cu beneficiile de a dispune de bani în orice moment pentru alte cheltuieli care pot apărea. Atenție! Dacă echipamentul are nevoie de reparații, va trebui să suporți costurile, acestea nefiind acoperite de contractul de închiriere.
- Leasing financiar sau operațional. Sunt câteva diferențe majore între cele două tipuri de leasing, dar ambele variante sunt potrivite atunci când ai nevoie de un utilaj, echipament sau mijloc de transport pentru business-ul tău. În cazul unui leasing operațional vei plăti o sumă lunar, similar unui contract de închiriere, iar bunul va fi returnat la sfârșitul perioadei de leasing. Avantajul este că toate costurile cu mentenanța sunt suportate de leasing, și nu trebuie să scoți bani suplimentar pentru reparații. În schimb, la contractul de leasing financiar, bunul va rămâne al tău la sfârșitul perioadei de leasing.
- Credit bancar. Indiferent că ai sau nu banii necesari pentru achiziția unui echipament, dacă ai o firmă cu un istoric pozitiv poți solicita un credit bancar. Vei achita lunar ratele, în schimbul unei dobânzi, dar asemeni celorlalte metode, eviți un blocaj financiar.
- Fonduri nerambursabile. Din ce în ce mai mulți antreprenori se orientează către obținerea de fonduri 100% nerambursabile acestea fiind o sursă eficientă de finanțare a afacerii. În funcție de vechimea și istoricul firmei, poți astfel să aplici la programe prcum StartUp Nation, Femeia Antreprenor sau Programe Regionale pentru achiziția de mijloace de transport (inclusiv electrice) sau diverse echipamente de lucru.
Cum îți mai poți optimiza costurile cu echipamentele?
În afară de costurile de achiziție, mai ai și alte costuri cu echipamentele pe care le poți optimiza în afacerea ta:
Cheltuieli cu combustibilul
Poți reduce costul cu combustibilul dacă
- planifici rutele eficient și chiar îmbini mai multe servicii pe o rută. Spre exemplu, poți să planifici o rută pe care să livrezi către mai mulți clienți. În acest fel reduci consumul de combustibil.
- sau dacă externalizezi o parte din rute. De exemplu, în cazul unui restaurant poți să ai propriul serviciu de livrare, dar poți totodată să apelezi și la firme de delivery.
Cheltuieli cu reparațiile
Poți să reduci costurile cu reparațiile dacă apelezi la o firmă de mentenanță care în schimbul unei taxe lunare sau anuale îți va identifica la timp eventuale probleme care pot fi generatoare de daune mai mari. Astfel, economisești banii pentru o reparație majoră, dar eviți și blocarea afacerii din cauza imposibilității de a mai utiliza echipamentul o perioadă.
Desigur, indiferent de tipul de echipament, că vorbim de utilaje, mașini, calculatoare sau alte echipamente, este foarte important să acorzi o atenție sporită calității produselor. Astfel, dacă achiziționezi sau închiriezi un produs de calitate vei reduce din start costurile cu eventuale reparații sau chiar înlocuiri, ceea ce îți conferă o optimizare eficientă și de durată.
Sper că aceste sfaturi te vor ajuta să optimizezi cheltuielile afacerii tale și să îți crești randamentul pe termen lung.