Login
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Abonare newsletter zilnic!
Webinar LIVE - Ștefan Marogel și Valentina Saygo - e-Factura, e-TVA, e-Transport, SAF-T
Pro și contra externalizării serviciului de delivery și curierat
Viviana Popa
Valabil la 22 Mai 2024
Cuprins:
ToggleAi un restaurant sau un magazin online? Atunci acest articol este pentru tine deoarece vom trata argumente pro și contra externalizării serviciului de delivery și curierat.
Ce presupune externalizarea serviciului de delivery și curierat?
Externalizarea serviciului de delivery și curierat presupune delegarea acestei activități către o altă firmă. Astfel, prin externalizarea serviciului de delivery și curierat, poți concentra toate resursele și eforturile firmei tale pe alte aspecte ale afacerii.
Pro și contra externalizării serviciului de delivery și curierat
Externalizarea serviciului de delivery și curierat poate avea atât avantaje, cât și dezavantaje. Iată câteva aspecte de luat în considerare:
Avantajele externalizării:
- Cel mai important, resurse: datorită externalizării serviciului de transport și livrare economisești costurile cu angajații (livratori/ șoferi), cheltuielile cu combustibil, precum și cheltuielile cu achiziția mijloacelor de transport.
- Expertiză: Un avantaj semnificativ este expertiza unei firme specializate în servicii de curierat și delivery. Având experiență și cunoștințe în domeniu, un astfel de serviciu îți poate aduce o optimizare a vânzărilor datorită unei gestionări mai eficiente a livrărilor.
- Scalabilitate și flexibilitate: Un aspect important este că externalizarea permite ajustarea rapidă a capacității de livrare în funcție de cerere. Mai mult, firma de curierat poate să ofere servicii inclusiv 24/7 (exemplu: livrare la easybox pentru magazinele online), sau cel puțin un program mai lung, ceea ce poate să însemne mai multe livrări, și mai mulți clienți mulțumiți.
Dezavantajele externalizării:
- Categoric, primul dezavantaj ar fi pierderea controlului: Dacă îți dorești să deții controlul asupra tuturor segmentelor afacerii atunci externalizarea acestui serviciu nu este o variantă optimă pentru tine.
- Riscul unei calități scăzute: Un furnizor extern este posibil să ofere aceeași calitate a serviciilor pe care ai putea să o garantezi dacă ai avea o echipă internă. Neavând control asupra angajaților care livrează, îți asumi și un risc al unei calități scăzute: întârzieri ale comenzilor, comportament nepoliticos din partea livratorilor etc. Cum poți să diminuezi acest risc? În primul rând este foarte important să alegi un furnizor de încredere și să stabilești termenii în care se va desfășura colaborarea. Astfel, trebuie să te asiguri de acest aspect prin intermediul unui contract foarte bine documentat și redactat și desigur, prin intermediul unei strânse colaborări cu reprezentantul firmei de servicii de delivery și curierat.
Ce alte riscuri mai pot apărea în procesul de externalizare?
Pe lângă pierderea controlului general, și implicit asupra calității, prin externalizarea serviciilor îți mai asumi
- Costuri suplimentare ascunse: Externalizarea acestor servicii nu este gratuită, presupune un cost stipulat în contractul dintre părți. Totuși, uneori pot apărea și unele costuri ascunse sub forma unor taxe suplimentare sau costuri de tranziție. Trebuie să te asiguri prin contract că aceste costuri, dacă există, vor fi “la vedere”. Astfel îți vei putea planifica mai bine cheltuielile.
- Confidențialitatea datelor: Prin serviciul de externalizare pui la dispoziția firmei respective și datele clienților tăi, care sunt informații sensibile. Din acest motiv, este important să te asiguri că în contract vor exista măsuri de securitate adecvate pentru protejarea datelor.
Categoric, externalizarea serviciilor de delivery și curierat este un lucru riscant, mai ales dacă vorbim despre un restaurant, dar cu un contract foarte bine pus la punct este posibil ca afacerea ta să crească substanțial datorită beneficiilor unei astfel de colaborări.
Citește și articolul despre:
Pro și contra externalizării serviciului de delivery și curierat
Articol scris in data de: 22 Mai 2024
Autor: Viviana Popa
Cuprins:
ToggleAi un restaurant sau un magazin online? Atunci acest articol este pentru tine deoarece vom trata argumente pro și contra externalizării serviciului de delivery și curierat.
Ce presupune externalizarea serviciului de delivery și curierat?
Externalizarea serviciului de delivery și curierat presupune delegarea acestei activități către o altă firmă. Astfel, prin externalizarea serviciului de delivery și curierat, poți concentra toate resursele și eforturile firmei tale pe alte aspecte ale afacerii.
Pro și contra externalizării serviciului de delivery și curierat
Externalizarea serviciului de delivery și curierat poate avea atât avantaje, cât și dezavantaje. Iată câteva aspecte de luat în considerare:
Avantajele externalizării:
- Cel mai important, resurse: datorită externalizării serviciului de transport și livrare economisești costurile cu angajații (livratori/ șoferi), cheltuielile cu combustibil, precum și cheltuielile cu achiziția mijloacelor de transport.
- Expertiză: Un avantaj semnificativ este expertiza unei firme specializate în servicii de curierat și delivery. Având experiență și cunoștințe în domeniu, un astfel de serviciu îți poate aduce o optimizare a vânzărilor datorită unei gestionări mai eficiente a livrărilor.
- Scalabilitate și flexibilitate: Un aspect important este că externalizarea permite ajustarea rapidă a capacității de livrare în funcție de cerere. Mai mult, firma de curierat poate să ofere servicii inclusiv 24/7 (exemplu: livrare la easybox pentru magazinele online), sau cel puțin un program mai lung, ceea ce poate să însemne mai multe livrări, și mai mulți clienți mulțumiți.
Dezavantajele externalizării:
- Categoric, primul dezavantaj ar fi pierderea controlului: Dacă îți dorești să deții controlul asupra tuturor segmentelor afacerii atunci externalizarea acestui serviciu nu este o variantă optimă pentru tine.
- Riscul unei calități scăzute: Un furnizor extern este posibil să ofere aceeași calitate a serviciilor pe care ai putea să o garantezi dacă ai avea o echipă internă. Neavând control asupra angajaților care livrează, îți asumi și un risc al unei calități scăzute: întârzieri ale comenzilor, comportament nepoliticos din partea livratorilor etc. Cum poți să diminuezi acest risc? În primul rând este foarte important să alegi un furnizor de încredere și să stabilești termenii în care se va desfășura colaborarea. Astfel, trebuie să te asiguri de acest aspect prin intermediul unui contract foarte bine documentat și redactat și desigur, prin intermediul unei strânse colaborări cu reprezentantul firmei de servicii de delivery și curierat.
Ce alte riscuri mai pot apărea în procesul de externalizare?
Pe lângă pierderea controlului general, și implicit asupra calității, prin externalizarea serviciilor îți mai asumi
- Costuri suplimentare ascunse: Externalizarea acestor servicii nu este gratuită, presupune un cost stipulat în contractul dintre părți. Totuși, uneori pot apărea și unele costuri ascunse sub forma unor taxe suplimentare sau costuri de tranziție. Trebuie să te asiguri prin contract că aceste costuri, dacă există, vor fi “la vedere”. Astfel îți vei putea planifica mai bine cheltuielile.
- Confidențialitatea datelor: Prin serviciul de externalizare pui la dispoziția firmei respective și datele clienților tăi, care sunt informații sensibile. Din acest motiv, este important să te asiguri că în contract vor exista măsuri de securitate adecvate pentru protejarea datelor.
Categoric, externalizarea serviciilor de delivery și curierat este un lucru riscant, mai ales dacă vorbim despre un restaurant, dar cu un contract foarte bine pus la punct este posibil ca afacerea ta să crească substanțial datorită beneficiilor unei astfel de colaborări.