Login
/cat-te-costa-un-srl-in-2026/
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Abonare newsletter zilnic!
[mailpoet_form id="3"]
Cât te costă un SRL în 2026?
Viviana Popa
Valabil la 24 noiembrie 2025
Cuprins:
ToggleVrei să îți faci un SRL în 2026? Sau ai deja o firmă, și vrei să știi dacă mai este rentabilă? Află din acest articol cât te costă un SRL în 2026: costuri de înfiinţare, costuri de administrare şi costuri cu taxele pentru ANAF, pe baza celor mai recente modificări fiscale.
Cât te costă un SRL în 2026?
Costul total este dat de suma celor trei tipuri de costuri:
- costuri de înființare
- costuri de administrare
- taxe ANAF
Costuri de înfiinţare
Vorbim aici despre costurile inițiale, pentru înregistrarea firmei la ONRC, pe care le fac asociații firmei, urmând ca mai apoi să-și deconteze din încasările firmei.
Ce costuri presupune înființarea unui SRL?
- Taxele de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC): aproximativ 138 lei
- Redactarea actului constitutiv, declaraţii, contract de comodat/închiriere sediu social: pot să varieze în funcție de onorariul perceput de avocat (dacă apelezi la un avocat) între 200-500 de lei
- Capitalul social minim: 500 de lei
- Sediul social – dacă se utilizează un spaţiu propriu, costul poate fi redus; dacă este închiriere sau serviciu de găzduire, poate apărea un cost anual
- Costuri cu consultanţă/servicii speciale – dacă apelezi la o firmă specializată de servicii de înființare.
Atenție:
După începerea activității trebuie să urmărești cifra de afaceri pentru a te asigura că majorezi capitalul social la timp, în cazul în care depășești cifra de afaceri de 400.000 de lei.
Costuri de administrare
Costurile nu se opresc după înființare, de acum încep cele de administrare:
- Contabilitate – Poți opta să angajezi un contabil pe funcția de contabil șef, sau poți externaliza unei firme de contabilitate. Astfel, costurile pot varia în funcție de alegerea ta (intern sau extern), iar în cazul externalizării, depinde de volumul activității.
- Sediul social/găzduire sediu – Dacă ai un sediu propriu, sau alegi să faci comodat pe locuința personală, atunci costul poate fi doar cu întreţinerea. În schimb, dacă optezi pentru servicii de găzduire vor fi niște costuri anuale.
- Cheltuieli cu angajaţi – salariul și contribuţiile sociale
- Alte costuri: programe de facturare/contabilitate, conturile bancare etc.
Costuri cu taxele pentru ANAF
Ajungem în cele din urmă la taxele ANAF. Aceasta este partea legată de impozite, contribuţii, obligaţii fiscale, care variază în funcție de forma de impozitare (vectorul fiscal), dar și de venituri.
SRL micro – regim opțional
Pentru a fi micro o firmă trebuie să îndeplinească următoarele condiții (cumulativ):
- minim un angajat cu normă întreagă și salariul minim, sau contract de mandat administrator cu remunerare la nivelul salariului minim
- cifra de afaceri să nu depășească 100.000 de euro (sunt discuții pentru reducerea plafonului la 88.500 de euro)
- asociații să nu dețină mai mult de 25% din altă micro
- bilanțul anual depus fără întârziere.
Dacă îndeplinești condițiile, atunci poți opta pentru acest regim de impozitare, iar taxele datorate vor fi următoarele:
- 1% sau 3% din cifra de afaceri impozit pe venit
- taxe și contribuții salariale
- eventual, TVA dacă depășești plafonul de 88.500 de euro (395.000 de lei) sau dacă optezi să fii plătitor de TVA)
- impozit pe dividende 16% pentru profitul scos din firmă.
SRL profit – regim standard
Dacă nu dorești să aplici sistemul micro, sau nu te încadrezi la condițiile prezentate, atunci vei datora:
- 16% impozit pe profit (ce rămâne din încasări după ce ai plătit furnizorii, angajații – dacă există)
- taxe salariale – doar dacă angajezi
- TVA – dacă optezi să fii plătitor de TVA sau dacă depășești plafonul
- impozit pe dividende 16%.
Alte costuri care pot să mai apară
Dacă nu ai o evidență corectă, sau dacă întârzii cu plata taxelor, riști penalizări și dobânzi pentru fiecare zi de întârziere. Mai mult, dacă deduci cheltuieli nejustificate, sau care nu au legătură cu activitatea economică, sau dacă retragi bani din firmă, fără să repartizezi dividende, ANAF îți poate reîncadra cheltuielile, respectiv îți poate impozita banii scoși din firmă, ceea ce va genera impozite suplimentare, la care se vor calcula și penalizări.
Pentrua e evita amenzile, penalizările și taxele suplimentare, este important să discuți frecvent cu contabilul, înainte de fiecare acțiune, și să faci totul legal din punct de vedere contabil. Nu uita, optimizarea fiscală nu este echivalentă cu evaziunea fiscală!

Cât te costă un SRL în 2026?
Articol scris in data de: 24 noiembrie 2025
Autor: Viviana Popa
Cuprins:
ToggleVrei să îți faci un SRL în 2026? Sau ai deja o firmă, și vrei să știi dacă mai este rentabilă? Află din acest articol cât te costă un SRL în 2026: costuri de înfiinţare, costuri de administrare şi costuri cu taxele pentru ANAF, pe baza celor mai recente modificări fiscale.
Cât te costă un SRL în 2026?
Costul total este dat de suma celor trei tipuri de costuri:
- costuri de înființare
- costuri de administrare
- taxe ANAF
Costuri de înfiinţare
Vorbim aici despre costurile inițiale, pentru înregistrarea firmei la ONRC, pe care le fac asociații firmei, urmând ca mai apoi să-și deconteze din încasările firmei.
Ce costuri presupune înființarea unui SRL?
- Taxele de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC): aproximativ 138 lei
- Redactarea actului constitutiv, declaraţii, contract de comodat/închiriere sediu social: pot să varieze în funcție de onorariul perceput de avocat (dacă apelezi la un avocat) între 200-500 de lei
- Capitalul social minim: 500 de lei
- Sediul social – dacă se utilizează un spaţiu propriu, costul poate fi redus; dacă este închiriere sau serviciu de găzduire, poate apărea un cost anual
- Costuri cu consultanţă/servicii speciale – dacă apelezi la o firmă specializată de servicii de înființare.
Atenție:
După începerea activității trebuie să urmărești cifra de afaceri pentru a te asigura că majorezi capitalul social la timp, în cazul în care depășești cifra de afaceri de 400.000 de lei.
Costuri de administrare
Costurile nu se opresc după înființare, de acum încep cele de administrare:
- Contabilitate – Poți opta să angajezi un contabil pe funcția de contabil șef, sau poți externaliza unei firme de contabilitate. Astfel, costurile pot varia în funcție de alegerea ta (intern sau extern), iar în cazul externalizării, depinde de volumul activității.
- Sediul social/găzduire sediu – Dacă ai un sediu propriu, sau alegi să faci comodat pe locuința personală, atunci costul poate fi doar cu întreţinerea. În schimb, dacă optezi pentru servicii de găzduire vor fi niște costuri anuale.
- Cheltuieli cu angajaţi – salariul și contribuţiile sociale
- Alte costuri: programe de facturare/contabilitate, conturile bancare etc.
Costuri cu taxele pentru ANAF
Ajungem în cele din urmă la taxele ANAF. Aceasta este partea legată de impozite, contribuţii, obligaţii fiscale, care variază în funcție de forma de impozitare (vectorul fiscal), dar și de venituri.
SRL micro – regim opțional
Pentru a fi micro o firmă trebuie să îndeplinească următoarele condiții (cumulativ):
- minim un angajat cu normă întreagă și salariul minim, sau contract de mandat administrator cu remunerare la nivelul salariului minim
- cifra de afaceri să nu depășească 100.000 de euro (sunt discuții pentru reducerea plafonului la 88.500 de euro)
- asociații să nu dețină mai mult de 25% din altă micro
- bilanțul anual depus fără întârziere.
Dacă îndeplinești condițiile, atunci poți opta pentru acest regim de impozitare, iar taxele datorate vor fi următoarele:
- 1% sau 3% din cifra de afaceri impozit pe venit
- taxe și contribuții salariale
- eventual, TVA dacă depășești plafonul de 88.500 de euro (395.000 de lei) sau dacă optezi să fii plătitor de TVA)
- impozit pe dividende 16% pentru profitul scos din firmă.
SRL profit – regim standard
Dacă nu dorești să aplici sistemul micro, sau nu te încadrezi la condițiile prezentate, atunci vei datora:
- 16% impozit pe profit (ce rămâne din încasări după ce ai plătit furnizorii, angajații – dacă există)
- taxe salariale – doar dacă angajezi
- TVA – dacă optezi să fii plătitor de TVA sau dacă depășești plafonul
- impozit pe dividende 16%.
Alte costuri care pot să mai apară
Dacă nu ai o evidență corectă, sau dacă întârzii cu plata taxelor, riști penalizări și dobânzi pentru fiecare zi de întârziere. Mai mult, dacă deduci cheltuieli nejustificate, sau care nu au legătură cu activitatea economică, sau dacă retragi bani din firmă, fără să repartizezi dividende, ANAF îți poate reîncadra cheltuielile, respectiv îți poate impozita banii scoși din firmă, ceea ce va genera impozite suplimentare, la care se vor calcula și penalizări.
Pentrua e evita amenzile, penalizările și taxele suplimentare, este important să discuți frecvent cu contabilul, înainte de fiecare acțiune, și să faci totul legal din punct de vedere contabil. Nu uita, optimizarea fiscală nu este echivalentă cu evaziunea fiscală!


