Login
/2025-anul-care-a-redefinit-digitalizarea-fiscala-principalele-modificari-legislative/
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Abonare newsletter zilnic!
[mailpoet_form id="3"]
Prinde oferta de sărbători care-ți aduce liniște și te scapă de grijile fiscale
2025-Anul care a redefinit digitalizarea fiscală. Principalele modificări legislative
Botar Claudia-Florina
Valabil la 23 decembrie 2025
Orice antreprenor sau deținător de afacere se află la momentul bilanțului de final de an fiscal. O retrospectivă a muncii depuse, a rezultatelor obținute și a gradului de corelare dintre cele două. Acest moment oferă posibilitatea reconfigurării traseului și calibrării dintre efortul depus pe parcursul unui an calendaristic în spectrul antreprenorial și efectul obținut, reflectat de rezultatele comensurate la finele acestuia.
Anul 2025 a adus o serie de provocări pentru cei care dețin o afacere în România, și a impus poate mai multe reconfigurări de traseu antreprenorial decât te-ai așteptat. Cele mai multe dintre provocări vin din spectrul fiscalității sau a modificărilor de natură legislativă. Și acest an s-a plasat sub laitmotivul digitalizării fiscale sau a paradigmelor de digitalizare de natură fiscală. Nu la fel de intens ca în anii de implementare sau de testare a funcționalității acestora însă au fost lansate o serie de modificări în spectrul digitalizării fiscale și în anul 2025. Prin intermediul acestui material ne propunem o retrospectivă a câtorva dintre aceste modificări și a impactului asupra activității derulate de către compania ta.
RO e-factura-4 modificări ale anului 2025
Principalul pilon pe care este fundamentată activitatea de factuare a companiei tale în ultimii ani este reprezentat de sistemul RO e-factura. Întreaga activitate de facturare este dependentă de această paradigmă cu implicații majore asupra activității derulate de către compania condusă de tine. Iată mai jos o fotografie a modificărilor care au impactat activitatea derulată de către compania ta raportat la paradigma RO e-facturii.
1. De la data de 1 ianuarie 2025, toate companiile care derulează relații comerciale cu persoane fizice sunt obligate să transmită facturile emise în relația ce definește această tranzacție, și anume, cea de tip B2C. De aici, au apărut și o serie de reguli de urmat în ceea ce privește facturarea către persoanele fizice, raportat la identificarea acestora prin intermediul unui cod specific distinct de codul numeric personal pentru a proteja datele sensibile sau cele cu caracter personal. Este vorba despre un cod format din 13 cifre de 0, în situația în care persoana fizică nu dorește să se identifice prin CNP.
2. Obligativitatea înscrierii codurilor CPV în cadrul facturilor emise pentru tranzacțiile realizate în baza unor contracte de achiziții publice, achiziții sectoriale, concesiuni de lucrări, concesiuni de servicii etc. Aceste coduri se înscriu funcție de nomenclatoarele specifice iar tratarea cu maximă responsabilitate a acestui aspect este foarte importantă, deoarece are o serie de alte implicații asupra procesului de facturare și decontare a cheltuielii raportat la regulile instituțiilor care primesc aceste facturi.
3. Amânarea obligativității utilizării sistemului RO e-factura pentru anumite categorii de contribuabili, având în vedere imposibilitatea îndeplinirii cerințelor tehnice de utilizare a platformei. Este vorba despre agricultori persoane fizice și despre institutele/centrele culturale ale altor state care activează pe teritoriul României în baza unor acorduri interguvernamentale. Acestea ar urma să îndeplinească prevederile OUG 120/2021 începând cu data de 1 iunie 2026.
4. Un alt aspect important este legat de apariția formularului 800 Notificare privind facturile pentru livrările de bunuri/prestările de servicii pentru care plata se face la momentul livrării/prestării, netransmise prin sistemul RO e-Factura în termenul prevăzut la art. 10 alin. (7) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 120/2021. Acesta adresează o problematică frecvent întâlnită în practica tranzacțională de la momentul apariției paradigmei RO e-factura, și anume cea a omiterii transmiterii facturii pentru acele tranzacții a căror plată s-a efectuat la momentul livrării/prestării. Astfel, beneficiarul sau persoana care nu a primit factura aferentă acelor servicii prestate sau bunuri achiziționate pentru care plata s-a realizat la momentul realizării tranzacției, poate să notifice ANAF prin intermediul acestui formular. Transmiterea acestui formular se realizează doar de către beneficiarul facturii aferente bunurilor ori serviciilor achiziționate, a căror plată s-a realizat la momentul efectuării tranzacției, și nu pentru facturile cu plată la termene stabilite în viitor. Practic, după expirarea celor 5 zile calendaristice de la momentul emiterii facturii sau a termenului legal de transmitere a facturii în cadrul sistemului RO e-factura, beneficiarul bunului sau a serviciului poate să notifice organele fiscale cu privire la inexistența facturii primite prin intermediul platformei. Acest mecanism contribuie la maximizarea gradului de îndeplinire a obligațiilor furnizorului raportat la încărcarea facturii în cadrul sistemului național RO e-factura.
Acestea sunt cele 4 repere cu privire la principalele modificări de natură legislativă corelate la paradigma digital-fiscală RO e-factura.
RO e-SAF-T-3 modificări ale anului 2025
O altă reformă din sfera fiscalității digitale este cea legată de RO e-SAF-T. Aceasta este una dintre cele mai complexe modificări digital-fiscale din ultimii ani. De ce afirmăm faptul că este una dintre cele mai complexe? Deoarece a impus reconfigurări multiple de traseu antreprenorial pentru adaptarea la cerințele de raportare.
Care au fost principalele modificări asociate acestei paradigme digital-fiscale aferente anului 2025? Iată mai jos cele mai importante modificări ale anului 2025 cu privire la paradigma RO e-SAF-T.
1. În primul rând discutăm despre obligativitatea companiilor sau contribuabililor mici de a se ralia prevederilor legale raportat la paradigma RO e-SAF-T. Astfel, începând cu data de 1 ianuarie 2025, aceștia trebuie să depună declarația SAF-T conform reglementărilor. Evident, micii contribuabili au beneficiat de perioada de grație de care au avut parte și companiile mari. De asemenea, contribuabilii nerezidenți înregistrați în scopuri de TVA în România au obligația de a depune declarația SAF-T începând cu data de 1 ianuarie 2025. Companiile care în acest an au depus primele declarații SAF-T, au fost oarecum privilegiate întrucât au beneficiat de experiența practică a celor care au realizat deja această raportare. Practic, acestea au învățat din experința celor care deja au trecut prin procesul transmiterii declarației. Printre principalele lecții se numără cele legate de: verificare detaliată a manierei de conturare a informațiilor financiar-contabile care fac subiectul declarației SAF-T în vederea identificării eventualelor erori în conceperea bazei de date; alegerea unui furnizor de soluții digitale potrivit, unul care să asiste real nevoile informaționale ale companiei tale ținând cont de toate aceste cerințe complexe de raportare și care să te susțină real în soluționarea în timp util a eventualele inconveniente care pot afecta acurtatețea datelor raportate; verificarea în prealabil a fișierelor înainte ca acestea să fie trimise. Acestea sunt doar câteva repere de care poți să ții cont pentru eficientizarea procesului de transmitere a declarației SAF-T către ANAF.
2. În anul 2025 au venit clarificări cu privire la persoanele care nu trebuie să depună declarația SAF-T. Aceste aspecte au fost stabilite prin intermediul Ordinului nr. 407 din 20 martie 2025 pentru modificarea anexei nr. 5 la Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.783/2021 privind natura informațiilor pe care contribuabilul/plătitorul trebuie să le declare prin fișierul standard de control fiscal, modelul de raportare, procedura și condițiile de transmitere, precum și termenele de transmitere și data/datele de la care categoriile de contribuabili/plătitori sunt obligate să transmită fișierul standard de control fiscal. Reamintim faptul că obligația depunerii fișierului SAF-T nu revine următoarelor categorii de contribuabili:
- PFA (persoane fizice autorizate);
- II (întreprinderi individuale);
- IF (întreprinderi familiale);
- PFL (persoane fizice care desfășoară activități cu scop lucrativ);
- ASF (asociații familiale);
- SPAR (societăți profesionale de avocați cu răspundere limitată) și cabinetele individuale de avocat;
- Societăți profesionale notariale și birouri individuale notariale;
- CMI (cabinete medicale individuale);
- SPI (societăți profesionale de practicieni în insolvență);
- URL (întreprinderi profesionale unipersonale cu răspundere limitată);
- PUB (instituții publice indiferent de sursa lor de finanțare sau de categoria de contribubili la care sunt încadrate);
- Autoritățile administrative indiferent de sursa lor de finanțare;
- Persoanele juridice care utilizează informații clasificate ,,sau dețin documente ale căror specificații tehnice sunt clasificate potrivit legii sau derulează contracte clasificate care impun, potrivit prevederilor legale, măsuri speciale de securitate pentru protejarea unor interese esențiale de securitate ale statului, în situația în care prin depunerea declarației D406 (SAF-T) ar furniza astfel de informații”;
- Asociații/fundații fără scop patrimonial sau alte entități a căror evidență contabilă este organizată în partidă simplă. Dacă acestea aleg organizarea contabilității în partidă dublă, atunci trebuie să-și îndeplinească obligațiile cu privire la depunerea raportării SAF-T;
- Persoanele juridice suspendate, stare declarată oficial la ONRC precum și alte entități care au solicitat suspendarea activității la organismele care le-au autorizat, nu au obligația de a întocmi rapoartarea SAF-T pe durata perioadei de suspendare;
- Persoanele fizice care realizează venituri din profesii liberale;
- Societăți profesionale/birouri alte forme de organizare în cadrul cărora aceștia își derulează profesională liberală și a căror activitate este reglementată prin legi speciale. Aceasta este lista cu acele categorii de contribuabili care nu au fost obligați la depunerea fișierului SAF-T în anul 2025.
Declarația aferentă lunii noiembrie 2025, trebuie transmisă până în ultima zi a lunii decembrie 2025, conform calendarului obligațiilor fiscale publicat pe site-ul ANAF. Acest termen vizează atât contribuabilii mici cât și contribuabilii mijlocii și mari.
3. Pentru contribuabilii nou înființați după termenul de referință în ceea ce privește transmiterea fișierului SAF-T, obligația de depunere începe de la data efectivă a înregistrării. În acest caz, prima depunere a declarației informative D406 urmează să se facă ,,în ultima zi a lunii care urmează perioadei pentru care se face raportarea, ulterior datei de referință pentru categoria în care au fost înregistrați/încadrați”.
Acestea sunt cele 3 repere cu privire la principalele modificări de natură legislativă corelate la paradigma digital-fiscală RO e-SAF-T.
Modificările lansate în sfera fiscalității afacerii tale din punct de vedere digital au fost însoțite de o serie de provocări de raliere la toate aceste transformări. Antreprenorii au fost nevoiți să depună eforturi considerabile pentru a se asigura că afacerea condusă de ei urmează traiectoria corectă. De la realizarea tranziției spre alte aplicații informatice de gestiune a datelor financiar-contabile care să asigure alinierea la modificările legislative până la încheierea colaborărilor cu persoane specializate în gestionarea tuturor acestor modificări. Astfel, fiecare conducător de afacere a fost nevoit să mapeze în manieră eficientă toate aceste transformări pentru a asigura relevanța activității derulate.
Cele descrise mai sus surprind doar o imagine a tuturor modificărilor transpuse la nivelul afacerilor în anul 2025. În spatele acesteia se află eforturi substanțiale depuse de către conducătorii departamentului de finanțe-contabilitate pentru a se ralia la toate aceste modificări și a spori gradul de conformitate legislativă și fiscală.
Referințe principale de informare
Ordin nr. 1.783 din 4 noiembrie 2021 privind natura informațiilor pe care contribuabilul/plătitorul trebuie să le declare prin fișierul standard de control fiscal, modelul de raportare, procedura și condițiile de transmitere, precum și termenele de transmitere și data/datele de la care categoriile de contribuabili/plătitori sunt obligate să transmită fișierul standard de control fiscal, publicat în Monitorul Oficial nr. 1073 din 9 noiembrie 2021.
Ordin nr. 407 din 20 martie 2025 pentru modificarea anexei nr. 5 la Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.783/2021 privind natura informațiilor pe care contribuabilul/plătitorul trebuie să le declare prin fișierul standard de control fiscal, modelul de raportare, procedura și condițiile de transmitere, precum și termenele de transmitere și data/datele de la care categoriile de contribuabili/plătitori sunt obligate să transmită fișierul standard de control fiscal, Publicat în Monitorul Oficial nr. 310 din 8 aprilie 2025.
Ordonanță de urgență nr. 120 din 4 octombrie 2021 privind administrarea, funcționarea și implementarea sistemului național privind factura electronică RO e-Factura și factura electronică în România, precum și pentru completarea Ordonanței Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărții de identitate a vehiculului și certificarea autenticității vehiculelor rutiere în vederea introducerii pe piață, punerii la dispoziție pe piață, înmatriculării sau înregistrării în România, precum și supravegherea pieței pentru acestea, Publicat în Monitorul Oficial nr. 960 din 7 octombrie 2021.

2025-Anul care a redefinit digitalizarea fiscală. Principalele modificări legislative
Articol scris in data de: 23 decembrie 2025
Autor: Botar Claudia-Florina
Orice antreprenor sau deținător de afacere se află la momentul bilanțului de final de an fiscal. O retrospectivă a muncii depuse, a rezultatelor obținute și a gradului de corelare dintre cele două. Acest moment oferă posibilitatea reconfigurării traseului și calibrării dintre efortul depus pe parcursul unui an calendaristic în spectrul antreprenorial și efectul obținut, reflectat de rezultatele comensurate la finele acestuia.
Anul 2025 a adus o serie de provocări pentru cei care dețin o afacere în România, și a impus poate mai multe reconfigurări de traseu antreprenorial decât te-ai așteptat. Cele mai multe dintre provocări vin din spectrul fiscalității sau a modificărilor de natură legislativă. Și acest an s-a plasat sub laitmotivul digitalizării fiscale sau a paradigmelor de digitalizare de natură fiscală. Nu la fel de intens ca în anii de implementare sau de testare a funcționalității acestora însă au fost lansate o serie de modificări în spectrul digitalizării fiscale și în anul 2025. Prin intermediul acestui material ne propunem o retrospectivă a câtorva dintre aceste modificări și a impactului asupra activității derulate de către compania ta.
RO e-factura-4 modificări ale anului 2025
Principalul pilon pe care este fundamentată activitatea de factuare a companiei tale în ultimii ani este reprezentat de sistemul RO e-factura. Întreaga activitate de facturare este dependentă de această paradigmă cu implicații majore asupra activității derulate de către compania condusă de tine. Iată mai jos o fotografie a modificărilor care au impactat activitatea derulată de către compania ta raportat la paradigma RO e-facturii.
1. De la data de 1 ianuarie 2025, toate companiile care derulează relații comerciale cu persoane fizice sunt obligate să transmită facturile emise în relația ce definește această tranzacție, și anume, cea de tip B2C. De aici, au apărut și o serie de reguli de urmat în ceea ce privește facturarea către persoanele fizice, raportat la identificarea acestora prin intermediul unui cod specific distinct de codul numeric personal pentru a proteja datele sensibile sau cele cu caracter personal. Este vorba despre un cod format din 13 cifre de 0, în situația în care persoana fizică nu dorește să se identifice prin CNP.
2. Obligativitatea înscrierii codurilor CPV în cadrul facturilor emise pentru tranzacțiile realizate în baza unor contracte de achiziții publice, achiziții sectoriale, concesiuni de lucrări, concesiuni de servicii etc. Aceste coduri se înscriu funcție de nomenclatoarele specifice iar tratarea cu maximă responsabilitate a acestui aspect este foarte importantă, deoarece are o serie de alte implicații asupra procesului de facturare și decontare a cheltuielii raportat la regulile instituțiilor care primesc aceste facturi.
3. Amânarea obligativității utilizării sistemului RO e-factura pentru anumite categorii de contribuabili, având în vedere imposibilitatea îndeplinirii cerințelor tehnice de utilizare a platformei. Este vorba despre agricultori persoane fizice și despre institutele/centrele culturale ale altor state care activează pe teritoriul României în baza unor acorduri interguvernamentale. Acestea ar urma să îndeplinească prevederile OUG 120/2021 începând cu data de 1 iunie 2026.
4. Un alt aspect important este legat de apariția formularului 800 Notificare privind facturile pentru livrările de bunuri/prestările de servicii pentru care plata se face la momentul livrării/prestării, netransmise prin sistemul RO e-Factura în termenul prevăzut la art. 10 alin. (7) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 120/2021. Acesta adresează o problematică frecvent întâlnită în practica tranzacțională de la momentul apariției paradigmei RO e-factura, și anume cea a omiterii transmiterii facturii pentru acele tranzacții a căror plată s-a efectuat la momentul livrării/prestării. Astfel, beneficiarul sau persoana care nu a primit factura aferentă acelor servicii prestate sau bunuri achiziționate pentru care plata s-a realizat la momentul realizării tranzacției, poate să notifice ANAF prin intermediul acestui formular. Transmiterea acestui formular se realizează doar de către beneficiarul facturii aferente bunurilor ori serviciilor achiziționate, a căror plată s-a realizat la momentul efectuării tranzacției, și nu pentru facturile cu plată la termene stabilite în viitor. Practic, după expirarea celor 5 zile calendaristice de la momentul emiterii facturii sau a termenului legal de transmitere a facturii în cadrul sistemului RO e-factura, beneficiarul bunului sau a serviciului poate să notifice organele fiscale cu privire la inexistența facturii primite prin intermediul platformei. Acest mecanism contribuie la maximizarea gradului de îndeplinire a obligațiilor furnizorului raportat la încărcarea facturii în cadrul sistemului național RO e-factura.
Acestea sunt cele 4 repere cu privire la principalele modificări de natură legislativă corelate la paradigma digital-fiscală RO e-factura.
RO e-SAF-T-3 modificări ale anului 2025
O altă reformă din sfera fiscalității digitale este cea legată de RO e-SAF-T. Aceasta este una dintre cele mai complexe modificări digital-fiscale din ultimii ani. De ce afirmăm faptul că este una dintre cele mai complexe? Deoarece a impus reconfigurări multiple de traseu antreprenorial pentru adaptarea la cerințele de raportare.
Care au fost principalele modificări asociate acestei paradigme digital-fiscale aferente anului 2025? Iată mai jos cele mai importante modificări ale anului 2025 cu privire la paradigma RO e-SAF-T.
1. În primul rând discutăm despre obligativitatea companiilor sau contribuabililor mici de a se ralia prevederilor legale raportat la paradigma RO e-SAF-T. Astfel, începând cu data de 1 ianuarie 2025, aceștia trebuie să depună declarația SAF-T conform reglementărilor. Evident, micii contribuabili au beneficiat de perioada de grație de care au avut parte și companiile mari. De asemenea, contribuabilii nerezidenți înregistrați în scopuri de TVA în România au obligația de a depune declarația SAF-T începând cu data de 1 ianuarie 2025. Companiile care în acest an au depus primele declarații SAF-T, au fost oarecum privilegiate întrucât au beneficiat de experiența practică a celor care au realizat deja această raportare. Practic, acestea au învățat din experința celor care deja au trecut prin procesul transmiterii declarației. Printre principalele lecții se numără cele legate de: verificare detaliată a manierei de conturare a informațiilor financiar-contabile care fac subiectul declarației SAF-T în vederea identificării eventualelor erori în conceperea bazei de date; alegerea unui furnizor de soluții digitale potrivit, unul care să asiste real nevoile informaționale ale companiei tale ținând cont de toate aceste cerințe complexe de raportare și care să te susțină real în soluționarea în timp util a eventualele inconveniente care pot afecta acurtatețea datelor raportate; verificarea în prealabil a fișierelor înainte ca acestea să fie trimise. Acestea sunt doar câteva repere de care poți să ții cont pentru eficientizarea procesului de transmitere a declarației SAF-T către ANAF.
2. În anul 2025 au venit clarificări cu privire la persoanele care nu trebuie să depună declarația SAF-T. Aceste aspecte au fost stabilite prin intermediul Ordinului nr. 407 din 20 martie 2025 pentru modificarea anexei nr. 5 la Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.783/2021 privind natura informațiilor pe care contribuabilul/plătitorul trebuie să le declare prin fișierul standard de control fiscal, modelul de raportare, procedura și condițiile de transmitere, precum și termenele de transmitere și data/datele de la care categoriile de contribuabili/plătitori sunt obligate să transmită fișierul standard de control fiscal. Reamintim faptul că obligația depunerii fișierului SAF-T nu revine următoarelor categorii de contribuabili:
- PFA (persoane fizice autorizate);
- II (întreprinderi individuale);
- IF (întreprinderi familiale);
- PFL (persoane fizice care desfășoară activități cu scop lucrativ);
- ASF (asociații familiale);
- SPAR (societăți profesionale de avocați cu răspundere limitată) și cabinetele individuale de avocat;
- Societăți profesionale notariale și birouri individuale notariale;
- CMI (cabinete medicale individuale);
- SPI (societăți profesionale de practicieni în insolvență);
- URL (întreprinderi profesionale unipersonale cu răspundere limitată);
- PUB (instituții publice indiferent de sursa lor de finanțare sau de categoria de contribubili la care sunt încadrate);
- Autoritățile administrative indiferent de sursa lor de finanțare;
- Persoanele juridice care utilizează informații clasificate ,,sau dețin documente ale căror specificații tehnice sunt clasificate potrivit legii sau derulează contracte clasificate care impun, potrivit prevederilor legale, măsuri speciale de securitate pentru protejarea unor interese esențiale de securitate ale statului, în situația în care prin depunerea declarației D406 (SAF-T) ar furniza astfel de informații”;
- Asociații/fundații fără scop patrimonial sau alte entități a căror evidență contabilă este organizată în partidă simplă. Dacă acestea aleg organizarea contabilității în partidă dublă, atunci trebuie să-și îndeplinească obligațiile cu privire la depunerea raportării SAF-T;
- Persoanele juridice suspendate, stare declarată oficial la ONRC precum și alte entități care au solicitat suspendarea activității la organismele care le-au autorizat, nu au obligația de a întocmi rapoartarea SAF-T pe durata perioadei de suspendare;
- Persoanele fizice care realizează venituri din profesii liberale;
- Societăți profesionale/birouri alte forme de organizare în cadrul cărora aceștia își derulează profesională liberală și a căror activitate este reglementată prin legi speciale. Aceasta este lista cu acele categorii de contribuabili care nu au fost obligați la depunerea fișierului SAF-T în anul 2025.
Declarația aferentă lunii noiembrie 2025, trebuie transmisă până în ultima zi a lunii decembrie 2025, conform calendarului obligațiilor fiscale publicat pe site-ul ANAF. Acest termen vizează atât contribuabilii mici cât și contribuabilii mijlocii și mari.
3. Pentru contribuabilii nou înființați după termenul de referință în ceea ce privește transmiterea fișierului SAF-T, obligația de depunere începe de la data efectivă a înregistrării. În acest caz, prima depunere a declarației informative D406 urmează să se facă ,,în ultima zi a lunii care urmează perioadei pentru care se face raportarea, ulterior datei de referință pentru categoria în care au fost înregistrați/încadrați”.
Acestea sunt cele 3 repere cu privire la principalele modificări de natură legislativă corelate la paradigma digital-fiscală RO e-SAF-T.
Modificările lansate în sfera fiscalității afacerii tale din punct de vedere digital au fost însoțite de o serie de provocări de raliere la toate aceste transformări. Antreprenorii au fost nevoiți să depună eforturi considerabile pentru a se asigura că afacerea condusă de ei urmează traiectoria corectă. De la realizarea tranziției spre alte aplicații informatice de gestiune a datelor financiar-contabile care să asigure alinierea la modificările legislative până la încheierea colaborărilor cu persoane specializate în gestionarea tuturor acestor modificări. Astfel, fiecare conducător de afacere a fost nevoit să mapeze în manieră eficientă toate aceste transformări pentru a asigura relevanța activității derulate.
Cele descrise mai sus surprind doar o imagine a tuturor modificărilor transpuse la nivelul afacerilor în anul 2025. În spatele acesteia se află eforturi substanțiale depuse de către conducătorii departamentului de finanțe-contabilitate pentru a se ralia la toate aceste modificări și a spori gradul de conformitate legislativă și fiscală.
Referințe principale de informare
Ordin nr. 1.783 din 4 noiembrie 2021 privind natura informațiilor pe care contribuabilul/plătitorul trebuie să le declare prin fișierul standard de control fiscal, modelul de raportare, procedura și condițiile de transmitere, precum și termenele de transmitere și data/datele de la care categoriile de contribuabili/plătitori sunt obligate să transmită fișierul standard de control fiscal, publicat în Monitorul Oficial nr. 1073 din 9 noiembrie 2021.
Ordin nr. 407 din 20 martie 2025 pentru modificarea anexei nr. 5 la Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.783/2021 privind natura informațiilor pe care contribuabilul/plătitorul trebuie să le declare prin fișierul standard de control fiscal, modelul de raportare, procedura și condițiile de transmitere, precum și termenele de transmitere și data/datele de la care categoriile de contribuabili/plătitori sunt obligate să transmită fișierul standard de control fiscal, Publicat în Monitorul Oficial nr. 310 din 8 aprilie 2025.
Ordonanță de urgență nr. 120 din 4 octombrie 2021 privind administrarea, funcționarea și implementarea sistemului național privind factura electronică RO e-Factura și factura electronică în România, precum și pentru completarea Ordonanței Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărții de identitate a vehiculului și certificarea autenticității vehiculelor rutiere în vederea introducerii pe piață, punerii la dispoziție pe piață, înmatriculării sau înregistrării în România, precum și supravegherea pieței pentru acestea, Publicat în Monitorul Oficial nr. 960 din 7 octombrie 2021.

