Login
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Abonare newsletter zilnic!
Webinar LIVE - Ștefan Marogel și Valentina Saygo - e-Factura, e-TVA, e-Transport, SAF-T
Comunicarea unor acte prin mijloace electronice
Monica Predescu
Valabil la 21 Decembrie 2016
In data de 24 noiembrie a aparut ordinul 3097 pentru aplicarea unor prevederi ale codului fiscal.
Ordinul mentionat cuprinde:
1. Lista actelor emise de organele fiscale care pot fi comunicate prin mijloace electronice sau tiparite prin intermediul unui centru de imprimare masiva si care sunt valabile fara semnatura si ștampila.
2. Procedura de comunicare prin mijloace electronice a documentelor de la pct. 1. Cele mai importante aspecte ale acestei proceduri sunt:
a) Comunicarea se poate face doar cu indeplinirea cumulativa a urmatoarelor conditii:
– Organul fiscal local detine un certificat calificat
– Contribuabilul persoana juridica detine un certificat calificat
– Contribuabilul se obliga sa trimita un e-mail de confirmare a primirii in maxim 3 zile lucratoare de la primire
b) Transmiterea documentelor pe cale electronica de catre organul fiscal sa face la solicitarea contribuabilului care trebuie sa isi exprima aceasta optiune printr-o cerere scrisa. Modificarea acestor optiuni se face tot pe baza unei cereri scrise.
c) In cazul persoanelor juridice, e-mailul de confirmare trebuie sa contina semnatura electronica extinsa bazata pe un certificat calificat.
Comunicarea unor acte prin mijloace electronice
Articol scris in data de: 21 Decembrie 2016
Autor: Monica Predescu
In data de 24 noiembrie a aparut ordinul 3097 pentru aplicarea unor prevederi ale codului fiscal.
Ordinul mentionat cuprinde:
1. Lista actelor emise de organele fiscale care pot fi comunicate prin mijloace electronice sau tiparite prin intermediul unui centru de imprimare masiva si care sunt valabile fara semnatura si ștampila.
2. Procedura de comunicare prin mijloace electronice a documentelor de la pct. 1. Cele mai importante aspecte ale acestei proceduri sunt:
a) Comunicarea se poate face doar cu indeplinirea cumulativa a urmatoarelor conditii:
– Organul fiscal local detine un certificat calificat
– Contribuabilul persoana juridica detine un certificat calificat
– Contribuabilul se obliga sa trimita un e-mail de confirmare a primirii in maxim 3 zile lucratoare de la primire
b) Transmiterea documentelor pe cale electronica de catre organul fiscal sa face la solicitarea contribuabilului care trebuie sa isi exprima aceasta optiune printr-o cerere scrisa. Modificarea acestor optiuni se face tot pe baza unei cereri scrise.
c) In cazul persoanelor juridice, e-mailul de confirmare trebuie sa contina semnatura electronica extinsa bazata pe un certificat calificat.