Login
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Abonare newsletter zilnic!
Webinar LIVE - Ștefan Marogel și Valentina Saygo - e-Factura, e-TVA, e-Transport, SAF-T
Premiera absolută la ANAF: Identificarea vizuală online pentru înregistrarea în SPV
Ioana – Camelia Vișan
Valabil la 13 August 2020
Va aducem la cunoștință următorul comunicat de presă emis de ANAF:
Ministerul Finanțelor Publice și Agenția Națională de administrare fiscală au dezvoltat și implementat o nouă facilitate a serviciului spațiu privat virtual pentru persoane fizice: identificarea vizuală online, care este operațională din 11 august anul curent.
Identificarea persoanelor fizice care doresc să se înregistreze în SPV poate fi efectuată de la distanță și prin intermediul unei sesiuni video (identificare vizuală online). Pentru identificarea vizuală online este necesar ca persoanele fizice să se programeze online prin intermediul aplicației dedicate, disponibilă pe site-ul www.anaf.ro. Programarea online trebuie efectuată în termen de 10 zile de la momentul înregistrării în SPV. In situatia in care persoana fizică nu poate participa la sesiunea video, aceasta se poate reprograma în intervalul celor 10 zile.
In cazul exercitării de către persoana fizică a opțiunii privind aprobarea prin identificare vizuală online, ANAF transmite persoanei fizice o informare, pe email, care cuprinde:
a) Instrucțiuni de desfășurare a identificării vizuale online ce se va derula;
b) Comunicarea faptului că, în situația în care nu poate participa la identificarea vizuală online la data și ora programate, aceasta are posibilitatea de a solicita o reprogramare
c) Comunicarea faptului că neprezentarea la ora și data ce vor fi comunicate va conduce la respingerea înregistrării în SPV
d) Reguli de conduită
In timpul sesiunii de identificare vizuală online funcționarul public poate formula întrebări cu privire la informații ce trebuie să conțină elemente cunoscute de ANAF și persoana fizică. In situatia in care persoana fizică nu răspunde corect întrebărilor adresate, cererea de înregistrare în SPV se respinge.
Reamintim că aprobarea înrolării in mediul electronic în spațiul privat virtual a persoanelor fizice, care se înregistrează cu nume utilizator și parolă, se poate realiza de la distanță și prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor documente acceptate de aplicație:
1. Notificarea privind destinatia sumei de 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii și din pensii, pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de Cult (emise începând cu data de 5.03.2018)
2. Notificarea privind nedepunerea în termen a declarației privind venitul asigurat la sistemul public de Pensii (emise incepand cu data de 09.10.2017)
3. Notificare privind îndeplinirea condițiilor de rezidență potrivit prevederilor art. 7 și art. 59 din Codul Fiscal sau ale convenție de evitare a dublei impuneri încheiate între România și un stat terț de către persoana fizică sosită în România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 7.04.2020)
4. Notificare privind îndeplinirea condițiilor de rezidență potrivit prevederilor art. 7 și art. 59 din Codul Fiscal sau ale convenție de evitare a dublei impuneri încheiate între România și un stat terț de către persoana fizică plecată din România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emisă începând cu data de 7.04.2020)
5. Notificare privind nedepunerea în termen a declarației de venit (emise începând cu data de 9.01.2017)
6. Notificare privind nedepunerea la termen a declarației de impunere (emise începând cu data de 9.01.2017)
7. Decizie de impunere – emise începând cu anul 2013 sau
8. Decizie referitoare la obligații de plată accesorii – emise începând cu anul 2013 sau
9. Somație – emisă începând cu data de 1.01.2015
10. Numarul scrisorii primite în anul 2018 de la Ministerul finanțelor publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu
Serviciul comunicare relații publice și mass – media
Premiera absolută la ANAF: Identificarea vizuală online pentru înregistrarea în SPV
Articol scris in data de: 13 August 2020
Autor: Ioana – Camelia Vișan
Va aducem la cunoștință următorul comunicat de presă emis de ANAF:
Ministerul Finanțelor Publice și Agenția Națională de administrare fiscală au dezvoltat și implementat o nouă facilitate a serviciului spațiu privat virtual pentru persoane fizice: identificarea vizuală online, care este operațională din 11 august anul curent.
Identificarea persoanelor fizice care doresc să se înregistreze în SPV poate fi efectuată de la distanță și prin intermediul unei sesiuni video (identificare vizuală online). Pentru identificarea vizuală online este necesar ca persoanele fizice să se programeze online prin intermediul aplicației dedicate, disponibilă pe site-ul www.anaf.ro. Programarea online trebuie efectuată în termen de 10 zile de la momentul înregistrării în SPV. In situatia in care persoana fizică nu poate participa la sesiunea video, aceasta se poate reprograma în intervalul celor 10 zile.
In cazul exercitării de către persoana fizică a opțiunii privind aprobarea prin identificare vizuală online, ANAF transmite persoanei fizice o informare, pe email, care cuprinde:
a) Instrucțiuni de desfășurare a identificării vizuale online ce se va derula;
b) Comunicarea faptului că, în situația în care nu poate participa la identificarea vizuală online la data și ora programate, aceasta are posibilitatea de a solicita o reprogramare
c) Comunicarea faptului că neprezentarea la ora și data ce vor fi comunicate va conduce la respingerea înregistrării în SPV
d) Reguli de conduită
In timpul sesiunii de identificare vizuală online funcționarul public poate formula întrebări cu privire la informații ce trebuie să conțină elemente cunoscute de ANAF și persoana fizică. In situatia in care persoana fizică nu răspunde corect întrebărilor adresate, cererea de înregistrare în SPV se respinge.
Reamintim că aprobarea înrolării in mediul electronic în spațiul privat virtual a persoanelor fizice, care se înregistrează cu nume utilizator și parolă, se poate realiza de la distanță și prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor documente acceptate de aplicație:
1. Notificarea privind destinatia sumei de 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii și din pensii, pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de Cult (emise începând cu data de 5.03.2018)
2. Notificarea privind nedepunerea în termen a declarației privind venitul asigurat la sistemul public de Pensii (emise incepand cu data de 09.10.2017)
3. Notificare privind îndeplinirea condițiilor de rezidență potrivit prevederilor art. 7 și art. 59 din Codul Fiscal sau ale convenție de evitare a dublei impuneri încheiate între România și un stat terț de către persoana fizică sosită în România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 7.04.2020)
4. Notificare privind îndeplinirea condițiilor de rezidență potrivit prevederilor art. 7 și art. 59 din Codul Fiscal sau ale convenție de evitare a dublei impuneri încheiate între România și un stat terț de către persoana fizică plecată din România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emisă începând cu data de 7.04.2020)
5. Notificare privind nedepunerea în termen a declarației de venit (emise începând cu data de 9.01.2017)
6. Notificare privind nedepunerea la termen a declarației de impunere (emise începând cu data de 9.01.2017)
7. Decizie de impunere – emise începând cu anul 2013 sau
8. Decizie referitoare la obligații de plată accesorii – emise începând cu anul 2013 sau
9. Somație – emisă începând cu data de 1.01.2015
10. Numarul scrisorii primite în anul 2018 de la Ministerul finanțelor publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu
Serviciul comunicare relații publice și mass – media