Login
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Abonare newsletter zilnic!
Taxa Oxigen Pentru Bucuresti. Ce masini vor plati aceasta taxa incepand cu 01.01.2020?
Cornel Grama
Valabil la 30 Octombrie 2019
Proiectul vinietei Oxigen a fost aprobat, joi, cu 31 de voturi pentru, de către consilierii municipali. Proiectul a fost votat cu un amendament prin care maşinile non-euro, Euro 1 şi 2 vor fi interzise din data de 1.01.2022, iar Euro 3 va fi interzis din 2024.
De la prevederile vinietei sunt exceptate scuterele şi motocicletele, precum şi maşinile care merg pe GNL, GNC şi GPL (doar Euro 3).
Începând cu data de 1 ianuarie 2020, accesul autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mică de 5 tone pe arterele din municipiul Bucureşti este restricţionată zilnic, de luni până vineri, cu excepţia sărbătorilor legale, în intervalul 7-22, după cum urmează:
a) Pentru cele electrice, hibrid sau cu norma de poluare Euro 5 şi Euro 6, accesul este permis fără restricţii pe toate arterele;
b) Pentru cele cu norma de poluare Euro 3 şi Euro 4 accesul este permis pe toate arterele din municipiul Bucureşti numai în urma achiziţionării unei viniete electronice Oxigen;
c) Pentru cele cu norma de poluare Non-Euro, Euro 1 şi Euro 2 accesul este interzis în Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), fiind permis pentru restul arterelor din municipiul Bucureşti numai în urma achiziţionării unei viniete electronice Oxigen.
TARIFE:
Non-euro – 15 lei/ zi, 300 lei/luna si 1.900 lei/an
Euro 1 – 15/zi, 250 lei/luna si 1.700 lei/an
Euro 2 – 15 lei/zi, 200 lei/luna, 1.500 lei/an
Euro 3 – 5 lei/zi, 100 lei/luna sau 700 lei/an
Euro 4 – 5 lei/zi, 80 lei/luna sau 500 lei/an
Cel mai mare tarif îl vor plăti şoferii care au maşini Non Euro, taxa pentru ei fiind de 1.900 de lei pe an.
De asemenea, cel mai puţin vor plăti proprietarii de maşini cu normă de poluare Euro 4, respectiv 500 de lei pe an.
Vinieta va putea fi achiziţionată pentru o perioadă minimă de o zi (15 lei pentru maşini Non Euro şi 5 lei pentru Euro 4), până la maxim un an.
Vă reamintim că, în contextul dezbaterilor despre „taxa Oxigen”, norma de poluare a vehiculului este consemnată în cartea de identitate a acestuia (CIV).
Având în vedere că există mai multe tipuri de cărți de identitate, vom explica diferitele situații care pot apărea.
În CIV de tip nou, norma de poluare poate fi identificată în două locuri:
– la punctul 6 – Număr national de registru – în șirul de caractere, ultimele două reprezintă norma Euro;
– la punctul 17 – Cod național de emisii – aici se regăsesc doar caracterele care indică norma Euro.
În CIV de tip vechi, norma de poluare poate fi identificată la punctul 5 – Numărul de omologare – ultimele două caractere din șir reprezintă norma Euro.
Interpretarea caracterelor consemnate în CIV se face în felul următor:
Euro 6 – E6, R6, T6;
Euro 5 – E5, R5, RE, T5, H5;
Euro 4 – E4, R4, K4, T4, H4;
Euro 3 – E3, R3, T3, H3;
Euro 2 – E2, R2, K2, T2, H2;
Euro 1 – E1, R1, K1, T1, H1;
Non-euro – orice alte combinații de două caractere alfanumerice reprezintă norma non euro;
EE – pur electric.
În fotografiile alăturate vă prezentăm mai multe tipuri de cărți de identitate ale vehiculului, emise de-a lungul timpului de Registrul Auto Român, fiind evidențiat locul în care se regăsesc informațiile despre norma de poluare.
Totuși, dacă nu sunteți siguri că v-ați lămurit cu privire la norma de poluare a vehiculului dumneavoastră, o variantă la fel de rapidă este să folosiți aplicația Istoric vehicul, disponibilă gratuit pe site-ul, www.rarom.ro
Astfel puteți afla, din datele existente la nivelul RAR, cum este încadrat vehiculul din punctul de vedere al emisiilor poluante.
( sursa R.A.R. )
Taxa Oxigen Pentru Bucuresti. Ce masini vor plati aceasta taxa incepand cu 01.01.2020?
Articol scris in data de: 30 Octombrie 2019
Autor: Cornel Grama
Proiectul vinietei Oxigen a fost aprobat, joi, cu 31 de voturi pentru, de către consilierii municipali. Proiectul a fost votat cu un amendament prin care maşinile non-euro, Euro 1 şi 2 vor fi interzise din data de 1.01.2022, iar Euro 3 va fi interzis din 2024.
De la prevederile vinietei sunt exceptate scuterele şi motocicletele, precum şi maşinile care merg pe GNL, GNC şi GPL (doar Euro 3).
Începând cu data de 1 ianuarie 2020, accesul autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mică de 5 tone pe arterele din municipiul Bucureşti este restricţionată zilnic, de luni până vineri, cu excepţia sărbătorilor legale, în intervalul 7-22, după cum urmează:
a) Pentru cele electrice, hibrid sau cu norma de poluare Euro 5 şi Euro 6, accesul este permis fără restricţii pe toate arterele;
b) Pentru cele cu norma de poluare Euro 3 şi Euro 4 accesul este permis pe toate arterele din municipiul Bucureşti numai în urma achiziţionării unei viniete electronice Oxigen;
c) Pentru cele cu norma de poluare Non-Euro, Euro 1 şi Euro 2 accesul este interzis în Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), fiind permis pentru restul arterelor din municipiul Bucureşti numai în urma achiziţionării unei viniete electronice Oxigen.
TARIFE:
Non-euro – 15 lei/ zi, 300 lei/luna si 1.900 lei/an
Euro 1 – 15/zi, 250 lei/luna si 1.700 lei/an
Euro 2 – 15 lei/zi, 200 lei/luna, 1.500 lei/an
Euro 3 – 5 lei/zi, 100 lei/luna sau 700 lei/an
Euro 4 – 5 lei/zi, 80 lei/luna sau 500 lei/an
Cel mai mare tarif îl vor plăti şoferii care au maşini Non Euro, taxa pentru ei fiind de 1.900 de lei pe an.
De asemenea, cel mai puţin vor plăti proprietarii de maşini cu normă de poluare Euro 4, respectiv 500 de lei pe an.
Vinieta va putea fi achiziţionată pentru o perioadă minimă de o zi (15 lei pentru maşini Non Euro şi 5 lei pentru Euro 4), până la maxim un an.
Vă reamintim că, în contextul dezbaterilor despre „taxa Oxigen”, norma de poluare a vehiculului este consemnată în cartea de identitate a acestuia (CIV).
Având în vedere că există mai multe tipuri de cărți de identitate, vom explica diferitele situații care pot apărea.
În CIV de tip nou, norma de poluare poate fi identificată în două locuri:
– la punctul 6 – Număr national de registru – în șirul de caractere, ultimele două reprezintă norma Euro;
– la punctul 17 – Cod național de emisii – aici se regăsesc doar caracterele care indică norma Euro.
În CIV de tip vechi, norma de poluare poate fi identificată la punctul 5 – Numărul de omologare – ultimele două caractere din șir reprezintă norma Euro.
Interpretarea caracterelor consemnate în CIV se face în felul următor:
Euro 6 – E6, R6, T6;
Euro 5 – E5, R5, RE, T5, H5;
Euro 4 – E4, R4, K4, T4, H4;
Euro 3 – E3, R3, T3, H3;
Euro 2 – E2, R2, K2, T2, H2;
Euro 1 – E1, R1, K1, T1, H1;
Non-euro – orice alte combinații de două caractere alfanumerice reprezintă norma non euro;
EE – pur electric.
În fotografiile alăturate vă prezentăm mai multe tipuri de cărți de identitate ale vehiculului, emise de-a lungul timpului de Registrul Auto Român, fiind evidențiat locul în care se regăsesc informațiile despre norma de poluare.
Totuși, dacă nu sunteți siguri că v-ați lămurit cu privire la norma de poluare a vehiculului dumneavoastră, o variantă la fel de rapidă este să folosiți aplicația Istoric vehicul, disponibilă gratuit pe site-ul, www.rarom.ro
Astfel puteți afla, din datele existente la nivelul RAR, cum este încadrat vehiculul din punctul de vedere al emisiilor poluante.
( sursa R.A.R. )
Un comentariu
[…] General al Municipiului București a aprobat pe 24 octombrie, la propunerea Gabrielei Firea, introducerea vinietei Oxigen. Astfel, taxa s-ar fi aplicat începând cu 1 ianuarie 2020 pentru mașinile sub […]