Login
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Abonare newsletter zilnic!
Vrei să rămâi la curent cu noutățile fiscale și contabile?
Au aparut certificatele de situatii de urgente. Cum se pot obtine?

Romeo Negrut
Valabil la 7 Aprilie 2020
Va aducem la cunostinta ca au aparut certificatele CSU, in doua culori albastru si galben.
Certificatele de situație de urgență sunt emise în doua forme:
– TIP 1 (ALBASTRU) – pentru întreruperea totală sau parțială a activității, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritățile publice competente, potrivit legii, în perioada stării de urgență decretate (afectați de Ordonanțele Militare)
– TIP 2 (GALBEN) – pentru înregistrarea unei diminuări a încasărilor sau veniturilor în luna martie 2020 cu un procent de minim 25% față de media încasărilor sau veniturilor din perioada ianuarie – februarie 2020.
Certificatele se utilizează în relațiile cu instituțiile publice pentru obținerea de facilități/ măsuri de sprijin ori în relațiile comerciale, în condițiile legii.
Un solicitant poate cere eliberarea unui singur tip de certificat de urgență.
Intrati pe https://csu.prevenire.gov.ro/ , creati cont, descarcati “Descarcă declarația pe propria raspundere (pdf)” si o completati.
In declaratie aveti o rubrica pe care trebuie sa o bifati daca ii completati si semnati dumneavoastra cu certificatul cu care semnati si declaratiile pentru ANAF.
O gasiti mai jos subliniata cu rosu la pct.7
7. Toate informațiile și documentele necesare obținerii CSU, vor fi completate, respectiv încărcate sub semnătură electronică, de către:
□ Subsemnatul, în calitate de reprezentant legal;
□ Domnul/Doamna………………. în calitate de împuternicit.
Calitatea de imputernicit o aveti numai daca administratorul va face o IMPUTERNICIRE sub semnatura privata, prin care va imputerniceste sa semnati aceasta declaratie, altfel nu o semnati.
Toate documentele încărcate în platformă vor fi în format pdf semnate electronic cu certificat digital calificat. Certificatele generate pe baza unor documente semnate cu certificate necalificate sau revocate vor fi anulate.
Revin si va atrag atentia ca daca administratorul nu are semnatura electronica pe numele lui trebuie sa va faca dumneavostra imputernicire sub semnatura privata ca sa ii puteti semna Declaratia pe proprie raspundere.

Au aparut certificatele de situatii de urgente. Cum se pot obtine?
Articol scris in data de: 7 Aprilie 2020
Autor: Romeo Negrut
Va aducem la cunostinta ca au aparut certificatele CSU, in doua culori albastru si galben.
Certificatele de situație de urgență sunt emise în doua forme:
– TIP 1 (ALBASTRU) – pentru întreruperea totală sau parțială a activității, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritățile publice competente, potrivit legii, în perioada stării de urgență decretate (afectați de Ordonanțele Militare)
– TIP 2 (GALBEN) – pentru înregistrarea unei diminuări a încasărilor sau veniturilor în luna martie 2020 cu un procent de minim 25% față de media încasărilor sau veniturilor din perioada ianuarie – februarie 2020.
Certificatele se utilizează în relațiile cu instituțiile publice pentru obținerea de facilități/ măsuri de sprijin ori în relațiile comerciale, în condițiile legii.
Un solicitant poate cere eliberarea unui singur tip de certificat de urgență.
Intrati pe https://csu.prevenire.gov.ro/ , creati cont, descarcati “Descarcă declarația pe propria raspundere (pdf)” si o completati.
In declaratie aveti o rubrica pe care trebuie sa o bifati daca ii completati si semnati dumneavoastra cu certificatul cu care semnati si declaratiile pentru ANAF.
O gasiti mai jos subliniata cu rosu la pct.7
7. Toate informațiile și documentele necesare obținerii CSU, vor fi completate, respectiv încărcate sub semnătură electronică, de către:
□ Subsemnatul, în calitate de reprezentant legal;
□ Domnul/Doamna………………. în calitate de împuternicit.
Calitatea de imputernicit o aveti numai daca administratorul va face o IMPUTERNICIRE sub semnatura privata, prin care va imputerniceste sa semnati aceasta declaratie, altfel nu o semnati.
Toate documentele încărcate în platformă vor fi în format pdf semnate electronic cu certificat digital calificat. Certificatele generate pe baza unor documente semnate cu certificate necalificate sau revocate vor fi anulate.
Revin si va atrag atentia ca daca administratorul nu are semnatura electronica pe numele lui trebuie sa va faca dumneavostra imputernicire sub semnatura privata ca sa ii puteti semna Declaratia pe proprie raspundere.