In data de 24 noiembrie a aparut ordinul 3097 pentru aplicarea unor prevederi ale codului fiscal.
Ordinul mentionat cuprinde:
1. Lista actelor emise de organele fiscale care pot fi comunicate prin mijloace electronice sau tiparite prin intermediul unui centru de imprimare masiva si care sunt valabile fara semnatura si ștampila.
2. Procedura de comunicare prin mijloace electronice a documentelor de la pct. 1. Cele mai importante aspecte ale acestei proceduri sunt:
a) Comunicarea se poate face doar cu indeplinirea cumulativa a urmatoarelor conditii:
– Organul fiscal local detine un certificat calificat
– Contribuabilul persoana juridica detine un certificat calificat
– Contribuabilul se obliga sa trimita un e-mail de confirmare a primirii in maxim 3 zile lucratoare de la primire
b) Transmiterea documentelor pe cale electronica de catre organul fiscal sa face la solicitarea contribuabilului care trebuie sa isi exprima aceasta optiune printr-o cerere scrisa. Modificarea acestor optiuni se face tot pe baza unei cereri scrise.
c) In cazul persoanelor juridice, e-mailul de confirmare trebuie sa contina semnatura electronica extinsa bazata pe un certificat calificat.
Prin înfiinţarea unei societăţi de contabilitate am avut ocazia sa încep practicarea activităţii de contabilitate în urmă cu 25 de ani luând astfel parte la începutul şi la dezvoltarea acestui domeniu în România. Cei peste 500 de clienţi pe care i-am avut în această perioadă, au desfăşurat activităţi în foarte multe domenii, unele colaborări cu aceştia durând de peste 15 ani.
Vezi toate articolele scrise de Monica Predescu