Comunicarea unor acte prin mijloace electronice

Articol scris in data de: 21 Decembrie 2016

In data de 24 noiembrie a aparut ordinul 3097 pentru aplicarea unor prevederi ale codului fiscal.

Ordinul mentionat cuprinde:

comunicarea-unor-acte-prin-mijloace-electronice

1. Lista actelor emise de organele fiscale care pot fi comunicate prin mijloace electronice sau tiparite prin intermediul unui centru de imprimare masiva si care sunt valabile fara semnatura si ștampila.

2. Procedura de comunicare prin mijloace electronice a documentelor de la pct. 1. Cele mai importante aspecte ale acestei proceduri sunt:

       a) Comunicarea se poate face doar cu indeplinirea cumulativa a urmatoarelor conditii:

              – Organul fiscal local detine un certificat calificat
              – Contribuabilul persoana juridica detine un certificat calificat
              – Contribuabilul se obliga sa trimita un e-mail de confirmare a primirii in maxim 3 zile lucratoare de la primire

       b) Transmiterea documentelor pe cale electronica de catre organul fiscal sa face la solicitarea contribuabilului care trebuie sa isi exprima aceasta optiune printr-o cerere scrisa. Modificarea acestor optiuni se face tot pe baza unei cereri scrise.

       c) In cazul persoanelor juridice, e-mailul de confirmare trebuie sa contina semnatura electronica extinsa bazata pe un certificat calificat.

close

Fii la curent cu ultimele noutăți fiscale!

- Alerte Fiscale - Ultimele modificări în legislatia fiscală!
- Spețe din domeniile contabilitate, fiscalitate si resurse umane!

Distribuie pagina
Monica Predescu

Articol scris de catre Monica Predescu, in data de 21/12/2016.

Prin înfiinţarea unei societăţi de contabilitate am avut ocazia sa încep practicarea activităţii de contabilitate în urmă cu 25 de ani luând astfel parte la începutul şi la dezvoltarea acestui domeniu în România. Cei peste 500 de clienţi pe care i-am avut în această perioadă, au desfăşurat activităţi în foarte multe domenii, unele colaborări cu aceştia durând de peste 15 ani.

Vezi toate articolele scrise de Monica Predescu

Comunicarea unor acte prin mijloace electronice

Articol scris in data de: 2016-12-21 15:34:23

Autor: Monica Predescu

In data de 24 noiembrie a aparut ordinul 3097 pentru aplicarea unor prevederi ale codului fiscal.

Ordinul mentionat cuprinde:



1. Lista actelor emise de organele fiscale care pot fi comunicate prin mijloace electronice sau tiparite prin intermediul unui centru de imprimare masiva si care sunt valabile fara semnatura si ștampila.

2. Procedura de comunicare prin mijloace electronice a documentelor de la pct. 1. Cele mai importante aspecte ale acestei proceduri sunt:

       a) Comunicarea se poate face doar cu indeplinirea cumulativa a urmatoarelor conditii:

              - Organul fiscal local detine un certificat calificat
              - Contribuabilul persoana juridica detine un certificat calificat
              - Contribuabilul se obliga sa trimita un e-mail de confirmare a primirii in maxim 3 zile lucratoare de la primire

       b) Transmiterea documentelor pe cale electronica de catre organul fiscal sa face la solicitarea contribuabilului care trebuie sa isi exprima aceasta optiune printr-o cerere scrisa. Modificarea acestor optiuni se face tot pe baza unei cereri scrise.

       c) In cazul persoanelor juridice, e-mailul de confirmare trebuie sa contina semnatura electronica extinsa bazata pe un certificat calificat.
  • Categorii spețe

  • Afișare alerte fiscale

  • Afisare postari blog

  • Sortează după