Login
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Abonare newsletter zilnic!
Alerte fiscale, noutăți legislative, bază de date de spețe actualizată zilnic!
Care este documentatia solicitata de ITM in cazul contractelor de practica?
Andrei Clisu
Valabil la 22 Aprilie 2019
Situatie de fapt:
Intentionam sa colaboram cu o instituție de învățământ, facultate, in baza unei convenții cadru. Se dorește primirea in practică a studentilor.
Fiecare student are un caiet ce va fi completat în timpul orelor de practica desfășurate în cadrul societății noastre.
Intrebare:
La un eventual control ITM, ce documente vom prezenta și ce obligații avem noi ca societate în ceea ce privește prezenta acestor studenți în practică? Studenții au obligația semnarii condicii de prezenta?
In primul rand trebuie sa stabilim de la bun inceput ca „practica este activitatea desfăşurată de elevi şi studenţi, in conformitate cu planul de învăţământ, care are drept scop verificarea aplicabilităţii cunoştinţelor teoretice însuşite de aceştia in cadrul programului de instruire.” si nu trebuie, sub nicio forma, confundata cu internship-ul.
Conform Legii 258/2007 avem trei parti implicate:
- PRACTICANTUL (elev sau student)
- ORGANIZATORUL DE PRACTICA (unitatea de invatamant)
- PARTENERUL DE PRACTICA (in cazul dumneavoastra o societate comerciala)
Legea prevede astfel: „Practica elevilor si studenţilor se organizează si se desfăşoară pe baza unui contract-cadru de colaborare sau a unei convenţii, după caz, încheiată intre organizator si partenerul de practica.“
Avand in vedere ca in lege este specificat ca Partenerul de practica POATE sa incheie un contract de munca pe durata determinata cu Practicantul, prin negocierea remuneratiei, consideram urmatoarele:
1. Inainte de toate, se va incheia contractul cadru de colaborare cu Organizatorul de practica.
2. Partenerul de practica nu este obligat sa incheie contract de munca cu Practicantul.
3. Recomandam intocmirea unui Tabel centralizator al practicantilor, in care sa fie inscrisi toti practicantii (nume, prenume, CNP, perioada stagiu practica, domeniul in care se va desfasura activitatea de practica, etc.) Se vor avea in vedere si prevederile din legislatia G.D.P.R.
4. Partenerul de practica si Organizatorul de practica se vor pune de acord cu privire la perioada pe care se va intinde practica si vor elabora un program de practica. Atentie partenerul de practica are obligatia de a desfasura programul de activitate astfel încât să permită realizarea activităţii de practica a elevilor si studenţilor in condiţii normale, fără a se depăşi ora 20,00.
5. Avand in vedere prevederile art. 11 din Legea 258/2007: “Pe perioada de practica, partenerul de practica împreună cu reprezentantul unităţii sau al instituţiei de învăţământ urmăresc si înregistrează prezenta la activitate a practicantului şi semnalează eventualele abateri unităţii sau instituţiei de învăţământ” – va recomandam intocmirea unei condici de prezenta, separata de cea folosita de angajatii societatii.
6. Va aducem de asmenea la cunostinta ca aveti obligatia sa instrutiti practicantii cu privire la normele de protecţie a muncii si de apărare împotriva incendiilor, specifice activităţilor pe care le va desfăşura.
7. Practicantul are obligatia de a respecta Regulamentul de Ordine Interioara a Partenerului de practica precum si normele de protecţie a muncii si de aparare impotriva incendiilor, specifice activitatii desfasurate, in conformitate cu art. 18 din Legea 258/2007.
Asadar, in eventualitatea unui control ITM va trebui sa prezentati urmatoarele:
- Contractul cadru de colaborare cu Organizatorul.
- Tabelul centralizator al practicantilor
- Condica de prezenta a practicantilor
- Caietele de practica ale practicantilor
- Copii de pe cartile de identitate ale practicantilor.
Reglementare:
Legea 258/2007:
– art. 1
– art. 4, alin. (1)
– art 10, lit. c)
– art 14
– art 21
Legea 176/2018.
Ordinul Ministrului Finantelor Publice 1802/2014
Care este documentatia solicitata de ITM in cazul contractelor de practica?
Articol scris in data de: 22 Aprilie 2019
Autor: Andrei Clisu
Situatie de fapt:
Intentionam sa colaboram cu o instituție de învățământ, facultate, in baza unei convenții cadru. Se dorește primirea in practică a studentilor.
Fiecare student are un caiet ce va fi completat în timpul orelor de practica desfășurate în cadrul societății noastre.
Intrebare:
La un eventual control ITM, ce documente vom prezenta și ce obligații avem noi ca societate în ceea ce privește prezenta acestor studenți în practică? Studenții au obligația semnarii condicii de prezenta?
In primul rand trebuie sa stabilim de la bun inceput ca „practica este activitatea desfăşurată de elevi şi studenţi, in conformitate cu planul de învăţământ, care are drept scop verificarea aplicabilităţii cunoştinţelor teoretice însuşite de aceştia in cadrul programului de instruire.” si nu trebuie, sub nicio forma, confundata cu internship-ul.
Conform Legii 258/2007 avem trei parti implicate:
- PRACTICANTUL (elev sau student)
- ORGANIZATORUL DE PRACTICA (unitatea de invatamant)
- PARTENERUL DE PRACTICA (in cazul dumneavoastra o societate comerciala)
Legea prevede astfel: „Practica elevilor si studenţilor se organizează si se desfăşoară pe baza unui contract-cadru de colaborare sau a unei convenţii, după caz, încheiată intre organizator si partenerul de practica.“
Avand in vedere ca in lege este specificat ca Partenerul de practica POATE sa incheie un contract de munca pe durata determinata cu Practicantul, prin negocierea remuneratiei, consideram urmatoarele:
1. Inainte de toate, se va incheia contractul cadru de colaborare cu Organizatorul de practica.
2. Partenerul de practica nu este obligat sa incheie contract de munca cu Practicantul.
3. Recomandam intocmirea unui Tabel centralizator al practicantilor, in care sa fie inscrisi toti practicantii (nume, prenume, CNP, perioada stagiu practica, domeniul in care se va desfasura activitatea de practica, etc.) Se vor avea in vedere si prevederile din legislatia G.D.P.R.
4. Partenerul de practica si Organizatorul de practica se vor pune de acord cu privire la perioada pe care se va intinde practica si vor elabora un program de practica. Atentie partenerul de practica are obligatia de a desfasura programul de activitate astfel încât să permită realizarea activităţii de practica a elevilor si studenţilor in condiţii normale, fără a se depăşi ora 20,00.
5. Avand in vedere prevederile art. 11 din Legea 258/2007: “Pe perioada de practica, partenerul de practica împreună cu reprezentantul unităţii sau al instituţiei de învăţământ urmăresc si înregistrează prezenta la activitate a practicantului şi semnalează eventualele abateri unităţii sau instituţiei de învăţământ” – va recomandam intocmirea unei condici de prezenta, separata de cea folosita de angajatii societatii.
6. Va aducem de asmenea la cunostinta ca aveti obligatia sa instrutiti practicantii cu privire la normele de protecţie a muncii si de apărare împotriva incendiilor, specifice activităţilor pe care le va desfăşura.
7. Practicantul are obligatia de a respecta Regulamentul de Ordine Interioara a Partenerului de practica precum si normele de protecţie a muncii si de aparare impotriva incendiilor, specifice activitatii desfasurate, in conformitate cu art. 18 din Legea 258/2007.
Asadar, in eventualitatea unui control ITM va trebui sa prezentati urmatoarele:
- Contractul cadru de colaborare cu Organizatorul.
- Tabelul centralizator al practicantilor
- Condica de prezenta a practicantilor
- Caietele de practica ale practicantilor
- Copii de pe cartile de identitate ale practicantilor.
Reglementare:
Legea 258/2007:
– art. 1
– art. 4, alin. (1)
– art 10, lit. c)
– art 14
– art 21
Legea 176/2018.
Ordinul Ministrului Finantelor Publice 1802/2014