Login
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Abonare newsletter zilnic!
Webinar LIVE - Ștefan Marogel și Valentina Saygo - e-Factura, e-TVA, e-Transport, SAF-T
Cont SPV pentru SRL
Viviana Popa
Valabil la 22 Ianuarie 2024
Cuprins:
ToggleDe la 1 ianuarie 2024 a intrat în vigoare obligativitatea raportării facturilor în RO e-Factura, așa că dacă ai o firmă trebuie să știi că de acum vei avea nevoie de acces în SPV. Află din acest articol de ce ai nevoie de un cont SPV pentru SRL, cum te înregistrezi și cum te ajută să ai și tu acces, nu doar contabilul.
Ce este SPV?
Spaţiul Privat Virtual (SPV) este un serviciu pus la dispoziție de ANAF, 100% gratuit și accesibil oricând, prin care contribuabilii întrețin relația cu ANAF. SPV facilitează comunicarea dintre ANAF și firme, pe această cale fiind posibilă transmiterea de documente și cereri, eliminând astfel drumurile la ghișeu.
Am scris în acest articol despre informaţiile pe care poți să le primești prin SPV, dar și ce poți tu să transmiți către ANAF. Suplimentar, de anul acesta, vei avea nevoie de contul SPV și pentru transmiterea facturilor către clienți (raportarea în sistemul RO e-Factura), dar și pentru descărcarea facturilor primite de la furnizori. Citește în continuare și află cum îți faci cont SPV pentru SRL și de ce ai nevoie.
Cum îți faci cont SPV pentru SRL?
Pentru a te înrola în Spațiul Privat Virtual trebuie doar să urmezi pașii următori:
Pasul 1: Obținerea unui certificat digital
Pentru a te înregistra ca persoană juridică în SPV, ai nevoie obligatoriu de un token acreditat – certificat digital de semnătură electronică, autorizat de ANAF (Certsign, Digisign etc).
Important: Acest token va fi folosit atât pentru înregistrarea, și ulterior, autentificarea în SPV, cât și pentru validarea facturilor înainte de transmiterea în RO e-Factura.
Pasul 2: Înrolarea în SPV – persoane juridice
Pentru înrolarea în SPV trebuie să:
#1 Accesezi site-ul ANAF și accesezi secțiunea “Înregistrare în SPV”
#2 Selectezi secțiunea pentru persoane juridice, și opțiunea: „Înregistrare utilizator cu certificat digital”
La această secțiune, în formularul web care se va deschide, vei completa:
- în câmpul Cod de identificare fiscal (CUI/CNP): CUI-ul firmei pentru care soliciți crearea contului SPV.
- în celelalte câmpuri din formular: datele firmei, precum și ale titularului certificatului digital cu care se face înrolarea.
#3 Încarci documentul de confirmare
La acest pas va trebui să încarci pe serverul ANAF documentul de confirmare primit în momentul înregistrării tokenului de semnătură electronică.
#4 Încarci arhiva .zip
Atenție la arhiva de încărcat:
- dacă se activează SPV pentru contabil sau altă persoană împuternicită, atunci arhiva trebuie să conțină atât CUI-ul firmei, cât și o procură și CI-ul semnat electronic al persoanei împuternicite
- dacă activezi în calitate de administrator/reprezentant legal, atunci este suficient să anexezi copia CI și dovada faptului că ești administratorul firmei (act constitutiv).
După încărcarea documentului de confirmare și a arhivei .zip, îți va fi solicitat un cod primit pe e-mail-ul și pe numărul de telefon, dacă este cazul, declarate în formularul de la pasul 2, precum și codul de validare înscris pe ecran.
#5 Aprobarea înregistrării în SPV
În cazul în care cererea de înregistrare în Spațiul Privat Virtual este aprobată, vei primi pe e-mail un mesaj de confirmare. În caz contrar, dacă ți se respinge solicitarea, vei primi un e-mail cu motivul respingerii. Ulterior aprobării, pentru a te loga, vei folosi certificatul digital declarat.
Cum te ajută să ai și tu acces, nu doar contabilul?
De la 1 ianuarie 2024 ca PFA vei avea obligația de a transmite în RO e-Factura toate facturile emise în relația B2B! În plus, de la 1 iulie 2024, va trebuie să descarci obligatoriu, toate facturile de la furnizor.
Astfel, ai două variante:
- stabilești cu contabilul un nou serviciu pe care să îl includeți în contract: încărcarea-descărcarea de facturi în/din RO e-Factura
- sau îți activezi SPV și te ocupi singur de partea de facturare
Atenție în momentul înrolării: este important să te asiguri că la momentul înregistrării în calitate de reprezentant legal, nu îi revoci drepturile de acces în SPV contabilului, în calitate de împuternicit conform legii.
Acestea sunt principalele aspecte pe care trebuie să le cunoști ca antreprenor cu privire la înregistrarea în SPV. Desigur, pe blog, poți să mai găsești și alte informații relevante pentru SRL-uri, de la înființare, taxe, modificări fiscale, până la radiere. Ai alte întrebări? Poți lăsa un comentariu, iar noi îți vom oferi un răspuns complet, în cel mai scurt timp posibil.
Citește și articolul despre:
Cont SPV pentru SRL
Articol scris in data de: 22 Ianuarie 2024
Autor: Viviana Popa
Cuprins:
ToggleDe la 1 ianuarie 2024 a intrat în vigoare obligativitatea raportării facturilor în RO e-Factura, așa că dacă ai o firmă trebuie să știi că de acum vei avea nevoie de acces în SPV. Află din acest articol de ce ai nevoie de un cont SPV pentru SRL, cum te înregistrezi și cum te ajută să ai și tu acces, nu doar contabilul.
Ce este SPV?
Spaţiul Privat Virtual (SPV) este un serviciu pus la dispoziție de ANAF, 100% gratuit și accesibil oricând, prin care contribuabilii întrețin relația cu ANAF. SPV facilitează comunicarea dintre ANAF și firme, pe această cale fiind posibilă transmiterea de documente și cereri, eliminând astfel drumurile la ghișeu.
Am scris în acest articol despre informaţiile pe care poți să le primești prin SPV, dar și ce poți tu să transmiți către ANAF. Suplimentar, de anul acesta, vei avea nevoie de contul SPV și pentru transmiterea facturilor către clienți (raportarea în sistemul RO e-Factura), dar și pentru descărcarea facturilor primite de la furnizori. Citește în continuare și află cum îți faci cont SPV pentru SRL și de ce ai nevoie.
Cum îți faci cont SPV pentru SRL?
Pentru a te înrola în Spațiul Privat Virtual trebuie doar să urmezi pașii următori:
Pasul 1: Obținerea unui certificat digital
Pentru a te înregistra ca persoană juridică în SPV, ai nevoie obligatoriu de un token acreditat – certificat digital de semnătură electronică, autorizat de ANAF (Certsign, Digisign etc).
Important: Acest token va fi folosit atât pentru înregistrarea, și ulterior, autentificarea în SPV, cât și pentru validarea facturilor înainte de transmiterea în RO e-Factura.
Pasul 2: Înrolarea în SPV – persoane juridice
Pentru înrolarea în SPV trebuie să:
#1 Accesezi site-ul ANAF și accesezi secțiunea “Înregistrare în SPV”
#2 Selectezi secțiunea pentru persoane juridice, și opțiunea: „Înregistrare utilizator cu certificat digital”
La această secțiune, în formularul web care se va deschide, vei completa:
- în câmpul Cod de identificare fiscal (CUI/CNP): CUI-ul firmei pentru care soliciți crearea contului SPV.
- în celelalte câmpuri din formular: datele firmei, precum și ale titularului certificatului digital cu care se face înrolarea.
#3 Încarci documentul de confirmare
La acest pas va trebui să încarci pe serverul ANAF documentul de confirmare primit în momentul înregistrării tokenului de semnătură electronică.
#4 Încarci arhiva .zip
Atenție la arhiva de încărcat:
- dacă se activează SPV pentru contabil sau altă persoană împuternicită, atunci arhiva trebuie să conțină atât CUI-ul firmei, cât și o procură și CI-ul semnat electronic al persoanei împuternicite
- dacă activezi în calitate de administrator/reprezentant legal, atunci este suficient să anexezi copia CI și dovada faptului că ești administratorul firmei (act constitutiv).
După încărcarea documentului de confirmare și a arhivei .zip, îți va fi solicitat un cod primit pe e-mail-ul și pe numărul de telefon, dacă este cazul, declarate în formularul de la pasul 2, precum și codul de validare înscris pe ecran.
#5 Aprobarea înregistrării în SPV
În cazul în care cererea de înregistrare în Spațiul Privat Virtual este aprobată, vei primi pe e-mail un mesaj de confirmare. În caz contrar, dacă ți se respinge solicitarea, vei primi un e-mail cu motivul respingerii. Ulterior aprobării, pentru a te loga, vei folosi certificatul digital declarat.
Cum te ajută să ai și tu acces, nu doar contabilul?
De la 1 ianuarie 2024 ca PFA vei avea obligația de a transmite în RO e-Factura toate facturile emise în relația B2B! În plus, de la 1 iulie 2024, va trebuie să descarci obligatoriu, toate facturile de la furnizor.
Astfel, ai două variante:
- stabilești cu contabilul un nou serviciu pe care să îl includeți în contract: încărcarea-descărcarea de facturi în/din RO e-Factura
- sau îți activezi SPV și te ocupi singur de partea de facturare
Atenție în momentul înrolării: este important să te asiguri că la momentul înregistrării în calitate de reprezentant legal, nu îi revoci drepturile de acces în SPV contabilului, în calitate de împuternicit conform legii.
Acestea sunt principalele aspecte pe care trebuie să le cunoști ca antreprenor cu privire la înregistrarea în SPV. Desigur, pe blog, poți să mai găsești și alte informații relevante pentru SRL-uri, de la înființare, taxe, modificări fiscale, până la radiere. Ai alte întrebări? Poți lăsa un comentariu, iar noi îți vom oferi un răspuns complet, în cel mai scurt timp posibil.