Solicitarea va cuprinde prezentarea faptică şi detaliată a evenimentului, a consecinţelor acestora în relaţia cu partenerul contractual şi argumente juridice că evenimentul invocat reprezintă forţă majoră.
Avizul de existenţă a cazului de forţă majoră se emite în baza documentelor doveditoare depuse exclusiv de solicitant.
Dosarul va cuprinde cel puţin:
– Cererea de emitere a avizului, semnată de reprezentantul legal;
– O copie a contractului afectat din evenimentul de forţă majoră, cuprinzând clauza de forţă majoră;
– Atestări de la organele, autorităţile şi instituţiile abilitate, de la caz la caz (altele decât Camera de Comerţ şi Industrie a României), privind existenţa şi efectele evenimentului invocat, localizarea acestuia, momentul începerii şi încetării evenimentului;
– Notificări adresate partenerului contractual în legătură cu apariţia evenimentului invocat şi efectele sale asupra derulării operaţiunilor contractuale.
Documentele se prezintă în original sau în copie certificată de solicitant. Solicitantul îşi asumă întreaga răspundere, inclusiv penală, pentru veridicitatea datelor şi a documentelor prezentate odată cu solicitarea adresată Camerei de Comerţ şi Industrie a României de avizare a evenimentului de forţă majoră.
Tariful perceput de Camera de Comert si Industrie a Romaniei este de 500 EURO (în lei, la cursul BNR din ziua plăţii) + TVA
Camera de Comert si Industrie a Romaniei ofera consultanţă de specialitate la tariful de 30 EURO/30 de minute (fără TVA).
4 comentarii
Paul Alexandru
19 Martie 2020 la 17:17Avizul este necesar pentru fiecare contract in parte? Daca dorim sa obtinem 3 avize pentru 3 contracte, sa spunem, va trebui oare sa platim de 3 ori taxa de 500e?
Companiile afectate indirect de ordinul militar de inchidere a spatiilor de vanzare pot cere acest certificat? Spre ex., companiile de distributie.
Flori David
23 Martie 2020 la 14:54Doamne, nu pot sa cred ! Cum 500 euro+tva??? Adica , dupa ce ca firmele sunt vai mama lor in aceasta perioada, CCI percepe taxa asta ??
Universul Fiscal
24 Martie 2020 la 14:03@Paul Alexandru
1. In speta de mai sus se discuta despre procedura generala de dovedire a situatiei de forta majora, care se dovedeste pentru fiecare contract in parte deoarece trebuie cuprinse in solicitare si consecintele în relaţia cu partenerul contractual. In situatia concreta in care ne aflam insa (stare de urgenta declarata ca urmare a pandemiei), nu va fi nevoie de certificatul mentionat ci se va obtine un alt document, numite “certificat de situatie de urgenta” si eliberat de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri. Inca nu exista detalii privind modalitatea de obtinere dar se speculeaza ca se va obtine exclusiv online si cu titlu gratuit.
2. Conform ultimelor reglementari certificatul de situatie de urgenta, mentionat la punctul 1, le va fi util si necesar doar celor vizati in mod direct de ordonatele militare. Societatile care nu se incadreaza in categoria mentionata vor beneficia de anumite facilitati pe baza unei declaratii pe proprie raspundere.
Universul Fiscal
24 Martie 2020 la 14:09@Flori David, din pacate acesta este tariful standard in procedura generala de dovedire a situatiei de forta majora. In situatia concreta in care ne aflam insa (stare de urgenta declarata ca urmare a pandemiei), nu va fi nevoie de certificatul mentionat ci se va obtine un alt document, numit “certificat de situatie de urgenta” si eliberat de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri. Inca nu exista detalii privind modalitatea de obtinere dar se speculeaza ca se va obtine exclusiv online si cu titlu gratuit.