Login
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Abonare newsletter zilnic!
Vrei să rămâi la curent cu noutățile fiscale și contabile?
Cum să-ți stabilești obiective realiste pentru afacerea ta în 2025?

Viviana Popa
Valabil la 21 Februarie 2025
Cuprins:
TogglePlanificarea este esențială pentru succesul oricărei afaceri, mai ales într-un mediu economic dinamic, în continuă schimbare. În 2025, antreprenorii se confruntă atât cu provocări prin prisma schimbărilor legislative, cât și cu oportunități, iar o planificare strategică bine gândită poate face diferența dintre regres și creștere. Află din acest articol cum să-ți stabilești obiective realiste pentru afacerea ta în 2025.
Ce înseamnă un obiectiv realist?
Un obiectiv realist este un scop clar, realizabil și măsurabil, care ține cont de resursele disponibile, de contextul pieței și de capacitatea reală a firmei de a-l atinge. Acesta trebuie să fie suficient de ambițios pentru a stimula creșterea, dar totodată să nu fie exagerat încât să fie imposibil de realizat.
Obiective SMART
Concret, pentru ca un obiectiv să fie realist, el trebuie să fie:
- Specific (clar definit și fără ambiguități)
- Măsurabil (să poată fi evaluat prin indicatori concreți)
- Adecvat și realizabil cu resursele disponibile (buget, echipă, capacitate operațională)
- Relevant (important pentru afacerea ta și aliniat la la tendințele din domeniu și la cerințele pieței)
- Temporizat (care are un termen de realizare clar (ex: 6 luni, 1 an).
Exemple concrete
Exemple de obiective SMART realiste ar fi:
- Pentru un afterschool: Creșterea portofoliului de clienți cu 15% în următoarele 6 luni prin marketing digital și recomandări.
- Pentru o firmă de contabilitate: Optimizarea proceselor interne pentru a reduce timpul de procesare a documentelor cu 25% într-un an.
- Pentru un startup în IT: Lansarea unui produs minim viabil (MVP) și obținerea a 1.000 de utilizatori în primele 6 luni.
- Pentru o firmă de transfer de bani: Obținerea unei finanțări de 100.000 euro de la investitori în primul an.
Cum să-ți stabilești obiective realiste pentru afacerea ta în 2025?
Pentru a stabili obiective realiste este important să:
#1. Analizezi situația actuală a afacerii tale
Înainte de a stabili obiective pentru 2025, e important să analizezi unde te afli acum. Stabilește
- Care au fost rezultatele financiare din 2024?
- Ce strategii au funcționat și ce nu?
- Cum arată piața și care sunt tendințele din industrie?
- Ce resurse (financiare, umane, tehnologice) ai la dispoziție?
Pentru asta
- evaluează bilanțul, contul de profit și pierdere și fluxul de numerar
- stabilește dacă ai lichidități suficiente pentru a acoperi obligațiile fiscale, dar și pentru investiții
- stabilește care este procentul de creanțe restante, dar și datoriile către furnizori
- verifică dacă utilizezi toate deducerile și facilitățile fiscale disponibile.
Astfel, vei putea să faci o planificare bazată pe realitate, nu pe presupuneri.
#2. Stabilești obiective pe termen scurt, mediu și lung
Pentru o planificare de succes este important să faci o analiză pe trei niveluri:
- Pe termen scurt(1-6 luni): este important să setezi obiective rapide, care se pot obține în câteva luni precum creșterea vânzărilor cu un anumit procent, reducerea costurilor, îmbunătățirea prezenței online etc.
- Pe termen mediu (6-12 luni): esențial este să stabilești și obiective medii, care vor duce la creșterea afacerii, dar pentru care ai nevoie de un timp mediu de până la un an, precum lansarea unui nou produs/serviciu, extinderea echipei, dezvoltarea unui nou canal de vânzare etc.
- Pe termen lung (peste 12 luni): și cum creșterea unei afaceri trebuie făcută sustenabil, trebuie să îți setezi așteptări inclusiv pe termen lung precum creșterea cotei de piață, extinderea afacerii la nivel internațional, digitalizarea completă a proceselor etc.
#3. Fii flexibil pentru a te adapta schimbărilor
Deoarece legislația fiscală, dar și condițiile din piață sunt într-o continuă schimbare, este esențial să ai o afacere adaptabilă. Pentru a te susține și a crește inclusiv în timp de criză este important să îți monitorizezi constant rezultatele și să îți ajustezi strategia dacă este necesar.
De exemplu:
- Dacă vânzările scad, trebuie să analizezi feedback-ul clienților și să îți ajustezi oferta.
- Dacă regulile fiscale se schimbă, este important să ai alături un consultant fiscal sau un contabil care să îți dea sfaturi pentru optimizare.
- Dacă un canal de marketing nu aduce rezultate, este esențial să testezi o altă strategie.
#4. Monitorizezi
Monitorizarea rezultatelor este esențială. Pentru asta stabilește indicatori de performanță (KPI) pentru fiecare obiectiv și monitorizează progresul lunar sau trimestrial. De asemenea, în funcție de rezultatele obținute, poți să modifici obiectivele.
Obiectivele realiste sunt cheia unei creșteri sustenabile a afacerii tale în 2025. Printr-o planificare atentă, analiză constantă și adaptabilitate, poți transforma provocările în oportunități și să îți duci businessul la următorul nivel.
Citește și articolul despre:

Cum să-ți stabilești obiective realiste pentru afacerea ta în 2025?
Articol scris in data de: 21 Februarie 2025
Autor: Viviana Popa
Cuprins:
TogglePlanificarea este esențială pentru succesul oricărei afaceri, mai ales într-un mediu economic dinamic, în continuă schimbare. În 2025, antreprenorii se confruntă atât cu provocări prin prisma schimbărilor legislative, cât și cu oportunități, iar o planificare strategică bine gândită poate face diferența dintre regres și creștere. Află din acest articol cum să-ți stabilești obiective realiste pentru afacerea ta în 2025.
Ce înseamnă un obiectiv realist?
Un obiectiv realist este un scop clar, realizabil și măsurabil, care ține cont de resursele disponibile, de contextul pieței și de capacitatea reală a firmei de a-l atinge. Acesta trebuie să fie suficient de ambițios pentru a stimula creșterea, dar totodată să nu fie exagerat încât să fie imposibil de realizat.
Obiective SMART
Concret, pentru ca un obiectiv să fie realist, el trebuie să fie:
- Specific (clar definit și fără ambiguități)
- Măsurabil (să poată fi evaluat prin indicatori concreți)
- Adecvat și realizabil cu resursele disponibile (buget, echipă, capacitate operațională)
- Relevant (important pentru afacerea ta și aliniat la la tendințele din domeniu și la cerințele pieței)
- Temporizat (care are un termen de realizare clar (ex: 6 luni, 1 an).
Exemple concrete
Exemple de obiective SMART realiste ar fi:
- Pentru un afterschool: Creșterea portofoliului de clienți cu 15% în următoarele 6 luni prin marketing digital și recomandări.
- Pentru o firmă de contabilitate: Optimizarea proceselor interne pentru a reduce timpul de procesare a documentelor cu 25% într-un an.
- Pentru un startup în IT: Lansarea unui produs minim viabil (MVP) și obținerea a 1.000 de utilizatori în primele 6 luni.
- Pentru o firmă de transfer de bani: Obținerea unei finanțări de 100.000 euro de la investitori în primul an.
Cum să-ți stabilești obiective realiste pentru afacerea ta în 2025?
Pentru a stabili obiective realiste este important să:
#1. Analizezi situația actuală a afacerii tale
Înainte de a stabili obiective pentru 2025, e important să analizezi unde te afli acum. Stabilește
- Care au fost rezultatele financiare din 2024?
- Ce strategii au funcționat și ce nu?
- Cum arată piața și care sunt tendințele din industrie?
- Ce resurse (financiare, umane, tehnologice) ai la dispoziție?
Pentru asta
- evaluează bilanțul, contul de profit și pierdere și fluxul de numerar
- stabilește dacă ai lichidități suficiente pentru a acoperi obligațiile fiscale, dar și pentru investiții
- stabilește care este procentul de creanțe restante, dar și datoriile către furnizori
- verifică dacă utilizezi toate deducerile și facilitățile fiscale disponibile.
Astfel, vei putea să faci o planificare bazată pe realitate, nu pe presupuneri.
#2. Stabilești obiective pe termen scurt, mediu și lung
Pentru o planificare de succes este important să faci o analiză pe trei niveluri:
- Pe termen scurt(1-6 luni): este important să setezi obiective rapide, care se pot obține în câteva luni precum creșterea vânzărilor cu un anumit procent, reducerea costurilor, îmbunătățirea prezenței online etc.
- Pe termen mediu (6-12 luni): esențial este să stabilești și obiective medii, care vor duce la creșterea afacerii, dar pentru care ai nevoie de un timp mediu de până la un an, precum lansarea unui nou produs/serviciu, extinderea echipei, dezvoltarea unui nou canal de vânzare etc.
- Pe termen lung (peste 12 luni): și cum creșterea unei afaceri trebuie făcută sustenabil, trebuie să îți setezi așteptări inclusiv pe termen lung precum creșterea cotei de piață, extinderea afacerii la nivel internațional, digitalizarea completă a proceselor etc.
#3. Fii flexibil pentru a te adapta schimbărilor
Deoarece legislația fiscală, dar și condițiile din piață sunt într-o continuă schimbare, este esențial să ai o afacere adaptabilă. Pentru a te susține și a crește inclusiv în timp de criză este important să îți monitorizezi constant rezultatele și să îți ajustezi strategia dacă este necesar.
De exemplu:
- Dacă vânzările scad, trebuie să analizezi feedback-ul clienților și să îți ajustezi oferta.
- Dacă regulile fiscale se schimbă, este important să ai alături un consultant fiscal sau un contabil care să îți dea sfaturi pentru optimizare.
- Dacă un canal de marketing nu aduce rezultate, este esențial să testezi o altă strategie.
#4. Monitorizezi
Monitorizarea rezultatelor este esențială. Pentru asta stabilește indicatori de performanță (KPI) pentru fiecare obiectiv și monitorizează progresul lunar sau trimestrial. De asemenea, în funcție de rezultatele obținute, poți să modifici obiectivele.
Obiectivele realiste sunt cheia unei creșteri sustenabile a afacerii tale în 2025. Printr-o planificare atentă, analiză constantă și adaptabilitate, poți transforma provocările în oportunități și să îți duci businessul la următorul nivel.