Login
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Abonare newsletter zilnic!
Vrei să rămâi la curent cu noutățile fiscale și contabile?
Modificari legislative privind starea de urgenta 30 Martie 2020

Romeo Negrut
Valabil la 31 Martie 2020
Vă aducem la cunoştinţă apariţia următoarelor acte normative:
1. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 32 din 26 martie 2020 privind modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecţiei sociale în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 și pentru stabilirea unor măsuri suplimentare de protecție socială (Monitorul Oficial nr. 260 din 30 martie 2020).
2. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 33 din 26 martie 2020 privind unele măsuri fiscale și modificarea unor acte normative (Monitorul Oficial nr. 260 din 30 martie 2020).
3. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 35 din 26 martie 2020 privind modalitatea de emitere și prelungirea valabilității voucherelor de vacanță, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea COVID-19 (Monitorul Oficial nr. 260 din 30 martie 2020).Precizări suplimentare:
1. OUG 32 – CLARIFICĂRI ACORDARE INDEMNIZAȚIE DE 75% ● A fost modificată facilitatea prevăzută la art XI din OUG 30/2020, facilitate privind suportarea din bugetul asigurărilor pentru șomaj a 75% salariul de bază (nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut – 75% * 5.429 lei = 4.072 lei) pentru salariații cu contractele de muncă suspendate pe perioada stării de urgență.
1. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 32 din 26 martie 2020 privind modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecţiei sociale în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 și pentru stabilirea unor măsuri suplimentare de protecție socială (Monitorul Oficial nr. 260 din 30 martie 2020).
2. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 33 din 26 martie 2020 privind unele măsuri fiscale și modificarea unor acte normative (Monitorul Oficial nr. 260 din 30 martie 2020).
3. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 35 din 26 martie 2020 privind modalitatea de emitere și prelungirea valabilității voucherelor de vacanță, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea COVID-19 (Monitorul Oficial nr. 260 din 30 martie 2020).Precizări suplimentare:
1. OUG 32 – CLARIFICĂRI ACORDARE INDEMNIZAȚIE DE 75% ● A fost modificată facilitatea prevăzută la art XI din OUG 30/2020, facilitate privind suportarea din bugetul asigurărilor pentru șomaj a 75% salariul de bază (nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut – 75% * 5.429 lei = 4.072 lei) pentru salariații cu contractele de muncă suspendate pe perioada stării de urgență.
● Astfel, de această facilitate vor beneficia salariații angajatorilor care reduc sau întrerup temporar activitatea total sau parțial ca urmare a efectelor epidemiei, pe perioada stării de urgență, conform unei declarații pe propria răspundere a angajatorului (a fost eliminată condiția de diminuare a încasărilor cu cel puțin 25%).
● În situația în care un angajat are încheiate mai multe contracte de muncă din care cel puțin unul este activ pe perioada stării de urgență, acesta nu va beneficia de indemnizația de 75%.
● În situația în care un angajat are încheiate mai multe contracte de muncă și toate sunt suspendate, acesta va beneficia de indemnizația de 75% aferentă salariului celui mai mare.
● Indemnizația de 75% primită de la bugetul de șomaj poate fi suplimentată de angajator cu sume din bugetul propriu.
● Pentru acordarea indemnizației, angajatorii depun prin poșta electronică la AJOFM o cerere însoțită de declarația pe propria răspundere și de lista persoanelor care urmează să beneficieze de indemnizație, conform modelului care urmează a fi aprobat prin ordin al ministrului ,muncii.
● Plata indemnizației se va face în conturile deschise de angajatori la băncile comerciale în cel mult 15 zile de la depunerea documentației, urmând ca angajatorul să remită banii angajaților în termen de maximum 3 zile lucrătoare.
● Alți profesioniști (ex. PFA, II, IF), precum și persoanele care au încheiate convenții individuale de muncă în baza Legii nr. 1/2005 privind cooperația, care întrerup activitatea urmare a epidemiei, beneficiază pe perioada stării de urgență, în baza declarației pe propria răspundere, de o indemnizație lunară de 75% din câștigul salarial mediu brut (75% * 5.429 lei = 4.072 lei). Plata indemnizației se realizează de agențiile pentru plăți și inspecție socială județene (AJPIS). Pentru a beneficia de indemnizație, persoanele îndreptățite depun prin poștă electronică la AJPIS o cerere însoțită de copia actului de identitate și o declarație pe propria răspundere. Cererea și documentele se transmit până pe data de 10 a lunii curente pentru plata indemnizației din luna anterioară. Plata indemnizației se face în cel mult 10 zile de la depunerea documentației.
● Sportivii cu contractele de activitate sportivă suspendate beneficiază de o indemnizație de 75% din drepturile în bani aferente contraprestației activității sportive, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut (75% * 5.429 lei = 4.072 lei). Plata indemnizației se realizează de agențiile pentru plăți și inspecție socială județene (AJPIS). Pentru a beneficia de indemnizație, structurile sportive depun prin poștă electronică la AJPIS o cerere însoțită de copia actului de identitate și o declarație pe propria răspundere. Cererea și documentele se transmit până pe data de 10 a lunii curente pentru plata indemnizației din luna anterioară. Plata indemnizației se face în cel mult 10 zile de la depunerea documentației.
● Persoanele fizice care obțin venituri exclusiv din drepturi de autor, care întrerup activitatea, beneficiază de o indemnizație lunară de 75% din câștigul salarial mediu brut (75% * 5.429 lei = 4.072 lei). Plata indemnizației se realizează de agențiile pentru plăți și inspecție socială județene (AJPIS). Pentru a beneficia de indemnizație, persoanele îndreptățite depun prin poștă electronică la AJPIS o cerere însoțită de copia actului de identitate și o declarație pe propria răspundere. Cererea și documentele se transmit până pe data de 10 a lunii curente pentru plata indemnizației din luna anterioară. Plata indemnizației se face în cel mult 10 zile de la depunerea documentației.
2. OUG 33 – FACILITĂȚI FISCALE
● Plătitorii de impozit pe profit care plătesc impozitul datorat pentru trimestrul I 2020 până la termenul scadent de 25 aprilie 2020 beneficiază de o bonificație calculată asupra impozitului datorat, astfel:
a) 5% pentru contribuabilii mari;
b) 10% pentru ceilalți contribuabili.● Plătitorii de impozit pe veniturile microîntreprinderilor care plătesc impozitul pentru trimestrul I 2020 până la termenul scadent de 25 aprilie 2020 beneficiază de o bonificație de 10% calculată asupra impozitului datorat.
● Contribuabilii care plătesc până la termenul scadent determină impozitele (profit sau micro) prin scăderea din impozitul datorat a bonificației corespunzătoare (5% sau 10%).
● Totodată, a fost stabilită o derogare de la plata TVA la organele fiscale pentru anumite importuri de medicamente sau echipamente sanitare.
3. OUG 35 – PRELUNGIRE VALABILITATE VOUCHERE DE VACANȚĂ
● Voucherele de vacanță aferente anului 2020 se emit doar pe suport electronic.
● Perioada de valabilitate a voucherelor emise în perioada martie 2019 – decembrie 2019 se prelungește până la data de 31 mai 2021.

Modificari legislative privind starea de urgenta 30 Martie 2020
Articol scris in data de: 31 Martie 2020
Autor: Romeo Negrut
Vă aducem la cunoştinţă apariţia următoarelor acte normative:
1. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 32 din 26 martie 2020 privind modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecţiei sociale în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 și pentru stabilirea unor măsuri suplimentare de protecție socială (Monitorul Oficial nr. 260 din 30 martie 2020).
2. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 33 din 26 martie 2020 privind unele măsuri fiscale și modificarea unor acte normative (Monitorul Oficial nr. 260 din 30 martie 2020).
3. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 35 din 26 martie 2020 privind modalitatea de emitere și prelungirea valabilității voucherelor de vacanță, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea COVID-19 (Monitorul Oficial nr. 260 din 30 martie 2020).Precizări suplimentare:
1. OUG 32 – CLARIFICĂRI ACORDARE INDEMNIZAȚIE DE 75% ● A fost modificată facilitatea prevăzută la art XI din OUG 30/2020, facilitate privind suportarea din bugetul asigurărilor pentru șomaj a 75% salariul de bază (nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut – 75% * 5.429 lei = 4.072 lei) pentru salariații cu contractele de muncă suspendate pe perioada stării de urgență.
1. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 32 din 26 martie 2020 privind modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecţiei sociale în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 și pentru stabilirea unor măsuri suplimentare de protecție socială (Monitorul Oficial nr. 260 din 30 martie 2020).
2. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 33 din 26 martie 2020 privind unele măsuri fiscale și modificarea unor acte normative (Monitorul Oficial nr. 260 din 30 martie 2020).
3. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 35 din 26 martie 2020 privind modalitatea de emitere și prelungirea valabilității voucherelor de vacanță, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea COVID-19 (Monitorul Oficial nr. 260 din 30 martie 2020).Precizări suplimentare:
1. OUG 32 – CLARIFICĂRI ACORDARE INDEMNIZAȚIE DE 75% ● A fost modificată facilitatea prevăzută la art XI din OUG 30/2020, facilitate privind suportarea din bugetul asigurărilor pentru șomaj a 75% salariul de bază (nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut – 75% * 5.429 lei = 4.072 lei) pentru salariații cu contractele de muncă suspendate pe perioada stării de urgență.
● Astfel, de această facilitate vor beneficia salariații angajatorilor care reduc sau întrerup temporar activitatea total sau parțial ca urmare a efectelor epidemiei, pe perioada stării de urgență, conform unei declarații pe propria răspundere a angajatorului (a fost eliminată condiția de diminuare a încasărilor cu cel puțin 25%).
● În situația în care un angajat are încheiate mai multe contracte de muncă din care cel puțin unul este activ pe perioada stării de urgență, acesta nu va beneficia de indemnizația de 75%.
● În situația în care un angajat are încheiate mai multe contracte de muncă și toate sunt suspendate, acesta va beneficia de indemnizația de 75% aferentă salariului celui mai mare.
● Indemnizația de 75% primită de la bugetul de șomaj poate fi suplimentată de angajator cu sume din bugetul propriu.
● Pentru acordarea indemnizației, angajatorii depun prin poșta electronică la AJOFM o cerere însoțită de declarația pe propria răspundere și de lista persoanelor care urmează să beneficieze de indemnizație, conform modelului care urmează a fi aprobat prin ordin al ministrului ,muncii.
● Plata indemnizației se va face în conturile deschise de angajatori la băncile comerciale în cel mult 15 zile de la depunerea documentației, urmând ca angajatorul să remită banii angajaților în termen de maximum 3 zile lucrătoare.
● Alți profesioniști (ex. PFA, II, IF), precum și persoanele care au încheiate convenții individuale de muncă în baza Legii nr. 1/2005 privind cooperația, care întrerup activitatea urmare a epidemiei, beneficiază pe perioada stării de urgență, în baza declarației pe propria răspundere, de o indemnizație lunară de 75% din câștigul salarial mediu brut (75% * 5.429 lei = 4.072 lei). Plata indemnizației se realizează de agențiile pentru plăți și inspecție socială județene (AJPIS). Pentru a beneficia de indemnizație, persoanele îndreptățite depun prin poștă electronică la AJPIS o cerere însoțită de copia actului de identitate și o declarație pe propria răspundere. Cererea și documentele se transmit până pe data de 10 a lunii curente pentru plata indemnizației din luna anterioară. Plata indemnizației se face în cel mult 10 zile de la depunerea documentației.
● Sportivii cu contractele de activitate sportivă suspendate beneficiază de o indemnizație de 75% din drepturile în bani aferente contraprestației activității sportive, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut (75% * 5.429 lei = 4.072 lei). Plata indemnizației se realizează de agențiile pentru plăți și inspecție socială județene (AJPIS). Pentru a beneficia de indemnizație, structurile sportive depun prin poștă electronică la AJPIS o cerere însoțită de copia actului de identitate și o declarație pe propria răspundere. Cererea și documentele se transmit până pe data de 10 a lunii curente pentru plata indemnizației din luna anterioară. Plata indemnizației se face în cel mult 10 zile de la depunerea documentației.
● Persoanele fizice care obțin venituri exclusiv din drepturi de autor, care întrerup activitatea, beneficiază de o indemnizație lunară de 75% din câștigul salarial mediu brut (75% * 5.429 lei = 4.072 lei). Plata indemnizației se realizează de agențiile pentru plăți și inspecție socială județene (AJPIS). Pentru a beneficia de indemnizație, persoanele îndreptățite depun prin poștă electronică la AJPIS o cerere însoțită de copia actului de identitate și o declarație pe propria răspundere. Cererea și documentele se transmit până pe data de 10 a lunii curente pentru plata indemnizației din luna anterioară. Plata indemnizației se face în cel mult 10 zile de la depunerea documentației.
2. OUG 33 – FACILITĂȚI FISCALE
● Plătitorii de impozit pe profit care plătesc impozitul datorat pentru trimestrul I 2020 până la termenul scadent de 25 aprilie 2020 beneficiază de o bonificație calculată asupra impozitului datorat, astfel:
a) 5% pentru contribuabilii mari;
b) 10% pentru ceilalți contribuabili.● Plătitorii de impozit pe veniturile microîntreprinderilor care plătesc impozitul pentru trimestrul I 2020 până la termenul scadent de 25 aprilie 2020 beneficiază de o bonificație de 10% calculată asupra impozitului datorat.
● Contribuabilii care plătesc până la termenul scadent determină impozitele (profit sau micro) prin scăderea din impozitul datorat a bonificației corespunzătoare (5% sau 10%).
● Totodată, a fost stabilită o derogare de la plata TVA la organele fiscale pentru anumite importuri de medicamente sau echipamente sanitare.
3. OUG 35 – PRELUNGIRE VALABILITATE VOUCHERE DE VACANȚĂ
● Voucherele de vacanță aferente anului 2020 se emit doar pe suport electronic.
● Perioada de valabilitate a voucherelor emise în perioada martie 2019 – decembrie 2019 se prelungește până la data de 31 mai 2021.