Login
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Abonare newsletter zilnic!
Webinar LIVE - Ștefan Marogel și Valentina Saygo - e-Factura, e-TVA, e-Transport, SAF-T
Panorama modificărilor legislative din sfera contabilității aferente anului 2024
Botar Claudia-Florina
Valabil la 20 Mai 2024
Panorama modificărilor legislative din sfera contabilității aferente anului 2024. Model de completare a declarației unice pentru codul caen 4619, sistem real de raportare
Abstract: Modificările iterative arondate economicului contemporan așezate sub atributul pantagruelicului generează un tumult de reacții din partea mediului de business tradițional. Valul transformărilor aduse asupra afacerilor autohtone fac anevoioasă navigarea prin furtuna incertitudinii datorită caracterului polivalenței atribuit proceselor modernității, izbind puternic corabia (cu referire la companie) și îngreunând ajungerea acesteia la limanul dorit. Printre schimbările cu un grad ridicat al dificultății în gestionare se identifică cele arondate modificărilor de natură legislativă. Tumultul acestor modificări precum și periodicitatea lansării lor crează instabilitate la nivelul proceselor organizaționale producând ,,uraganul” legislativ de mare impact în trasarea căii către succes a companiei.
În această manieră, lucrarea de față conturează în preambul panorama modificărilor legislative de sorginte economică în vederea ilustrării imaginii generale a tumultului de norme lansate în mediul de business în anul 2024. Punctul, materialul oglindește schimbări aduse asupra întocmirii și depunerii formularului 212 Declarație Unică pentru un caz particular al unei entității fără personalitate juridică cu domeniul de activitate corespunzător codului CAEN 4619-Intermedieri în comerțul cu produse diverse, sistem real de raportare.
Concret, tsunamiul generat de tumultul modificărilor aduse pe scena mediului de afaceri în anul 2024 poate determina plutirea corabiei în derivă stârnind incertitudinea și haos generalizat. ,,Stabilizarea” ambarcațiunii depinde într-o măsură semnificativă de veleitățile cârmaciului dar și de o serie de factori externi. Similar, factorilor decizionali ai companiei le revine sarcina reechilibrării afacerii pe fondul marcat de schimbare, aspecte definit de atribute în sfera adoptării deciziilor precum și accentuarea colaborării cu specialiști din sfera contabilității și a juridicului precum și a fiscalității afacerii.
Vedere panoramică a modificărilor legislative de actualitate
Conturarea panoramicului transformărilor de natură legislativă de actualitate poate fi o țintă greu de atins pe fondul tumultului de modificări lansate de către autorități cu privire la ,,orânduirea” activității afacerilor autohtone începând cu anul 2024. Unul dintre actele normative fanion cu rol de reglementare a activității economice a companiilor tradiționale este reprezentat de Codul Fiscal. Periodicitatea de amprentare a acestuia sub forma transformărilor de fond și de structură este însemnată. Cu notă exemplificativă, vom ilustra în manieră succintă numărul de modificări aduse asupra unuia dintre cele mai reprezentative acte normative ale momentului în vederea conturării impactului modificărilor recurente asupra mediului de business din România.
Astfel, imaginea de mai jos relevă numărul de modificări aduse asupra Codului Fiscal în intervalul 2018-2024 realizate pe baza documentelor legislative adoptate de către autorități cu caracter de lege, ordonanțe de urgență, decizii. La rândul lor, acestea cuprind o multitudine de impuneri din sfera fiscalității gradul de complexitate fiind semnificativ crescut.
Sursa: Proiecție proprie
Astfel, cele 7 ,,popasuri” realizate la nivelul structurii Codului Fiscal relevă o serie de fluctuații privitor la diverse acte normative lansate de către autorități cu rol de modificare ori completare a Legii nr. 227/2015 în vederea reglementării punctuale a proceselor organizaționale ale afacerii. (Legea Nr. 227 Din 8 Septembrie 2015 Privind Codul Fiscal, 2015) Un număr semnificativ al acestora se înregistrează sub cupola perioadelor de puternică instabilitate economică asimilate crizei pandemice cu răsunet asupra economiei precum și declanșării stării conflictuale dintre Rusia și Ucraina, etape corelate în intervalul temporal aferent anilor 2020-2022.
Totuși, prima parte a anului 2024 este marcată de o serie de schimbări legislative de amploare și de o complexitate însemnată, determinând schimbări de paradigmă în cadrul companiilor autohtone, cu influență asupra prezentului precum și viitorului acestora. (Legea Nr. 296 Din 26 Octombrie 2023 Privind Unele Măsuri Fiscal-Bugetare Pentru Asigurarea Sustenabilității Financiare a României Pe Termen Lung, 2024)O chintesență a acestora este reprezentată pe baza imaginii de mai jos:
Sursa: Proiecție proprie
Astfel, imaginea de mai sus conturează top 10 modificări legislative de ansamblu ale momentului cu impact asupra prezentului cât și viitorului organizațiilor din România. De la modificări de plafoane până la instituirea de noi obligații fiscale, companiile sunt supuse tumultului noilor reglementări, aspect care generează focusarea eforturilor spre valorificarea oportună a schimbării.
În cele ce urmează, vom ilustra punctual aspectele de noutate aduse pe scena mediului de afaceri corelate la întocmirea Declarației Unice, ținând cont de apropierea cu pași repezi a termenului final de depunere a acesteia, și anume 27 mai 2024.
Declarația unică reprezentată prin formularul 212 se întocmește și se depune de către persoanele fizice care în anul de impunere au realizat, într-o formă individuală sau prin asociere venituri asupra cărora se aplică prevederile Codului Fiscal în materie de calcul cât și plată a impozitelor și taxelor aferente.
Fiecare an care trece aduce cu sine modificări de fond și de structură privitor îndeosebi la aspecte arondate completării formularului D212 aferent Declarației Unice. Astfel, și anul 2024 este marcat de o serie transformări substanțiale de impact în raport cu obligativitatea întocmirii documentului. (Broșură Privind Declarația Unică-Formular 212, 2024) O sinteză a acestora poate fi urmărită în cele ce urmează:
Sursa: Proiecție proprie
Astfel, regăsim mai sus, în manieră schematică, informațiile necesare în vederea completării și depunerii declarației unice reprezentată prin formularul D212 pentru veniturile realizate în anul 2023 precum și pentru cele estimate aferente anului 2024.
Pentru particularizarea manierei de întocmire a Declarației Unice vom ilustra mai jos un exemplu practic al unui PFA cu regim în sistem real având ca obiect principal de activitate Intermedierea în comerțul cu produse diverse.
Conform datelor reale colectate din cadrul evidențelor entității, venitul impozabil obținut ca urmare a derulării activității pe parcursul anului 2023 este de 26 662,67 lei. În aceeași perioadă de referință, am fost înregistrate cheltuieli în cuantum de 10 223,30 lei. Compania nu deține angajați fiind în anul de debut a activității organizate sub cupola codului CAEN 4619 Intermedieri în comerțul cu produse diverse. Registrul de evidență fiscală, cu detalierea tipului de cheltuieli precum și a surselor de proveniență aferente acestora poate fi urmărit în cele ce urmează.
Nr. Crt. | Elemente de calcul pentru stabilirea venitului net/pierderii nete anuale | |
---|---|---|
1 | Total cheltuieli din care: | 10 223,30 |
· Deductibile | 8414,31 | |
· Nedeductibile | 1808,99 | |
2 | Total venituri din care: | 26 662,67 |
· Impozabile | 26 662,67 | |
· Neimpozabile | 0 | |
3 | Venit net impozabil | 18 248,36 |
4 | Procent impozit pe venit anual | 10% |
5 | Impozit de plată | 1825 |
Completarea Declarației Unice aferentă formularului D212 se realizează astfel pe baza datelor cuprinse în cadrul Registrului de Evidență Fiscală întocmit la 31 decembrie 2023. Ultima variantă actualizată a formularul o regăsim pe site-ul Anaf, accesând următorul link: https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/declaratie_unica.html.
În cele ce urmează vom ilustra punctual modalitatea de întocmire a Declarației Unice pentru entitatea a cărora date sunt prezentate mai sus. Prima parte a documentului cuprinde datele de identificare ale contribuabilului corelate la nume, prenume, adresa, precum și alte aspecte legate de identitatea acestuia. Partea B a declarației cuprinde aspecte corelate la veniturile realizate și contribuțiile datorate pentru anul 2023. Astfel, secțiunea va fi completată pe baza informațiilor regăsite în registrul de evidență fiscal prezentat mai sus. Din cadrul acestei secțiuni, pentru exemplul nostru vom complete subsecțiunea I.1.1 respectiv subsecțiunea I.3.2 care fac referire la date privind impozitul pe veniturile realizate în România, impuse în sistem real/pe baza cotelor forfetare de cheltuieli precum și aspecte legate de contribuțiile datorate către bugetul de stat (CAS, CASS). De asemenea, se completează și secțiunea I.4 privitoare la stabilirea impozitului pe venit anual realizat din activități independente impuse în sistem real. Astfel, imaginea de mai jos reflectă aspectele descrise anterior.
Secțiunea I.1.1 Date privind impozitul pe veniturile realizate în România, impuse în sistem real face referire la aspecte punctuale legate de activitatea desfășurată în raport cu determinarea venitului net, categoria de venit obținut, forma de organizare, obiectul principal de activitate, sediul etc. În cazul nostru, sursa de obținere a veniturilor este corelată la activitățile independente derulate sub codul CAEN 4619, forma de organizare a acesteia fiind în regim individual. Aspectele cuprinse în cadrul subsecțiunii sunt surprinse în cadrul imaginii de mai jos:
Subsecțiunea următoare I.1.1.B cuprinde datele referitoare la impozitul pe venit datorat și se completează pe baza informațiilor din cadrul evidenței oglindită prin Registrul de Evidență Fiscală. Astfel, com completa venitul brut, cheltuielile deductibile, conform legii. Pe baza acestora, se va calcula automat venitul net anual/pierderea netă și implicit impozitul datorat ca urmare a activității derulate.
Cu privire la calculul și plata contribuției de asigurări sociale de sănătate, având în vedere valoarea venitului net calculat de 18 249 lei care depășește plafonul de 6 salarii minime raportat la valoarea valabilă pentru anul 2023 (3000 de lei), aceasta va avea cuantumul de 1800 de lei. Aceste aspecte sunt surprinse în secțiunea I.3.2 Date privind contribuția de asigurări sociale de sănătate datorată.
Următoarea secțiune surprinde aspectele finale corelate la stabilirea impozitului pe venit anual pe baza considerării veniturilor nete recalculate din activități independente prin scăderea din baza de calcul (venitul net) a CAS datorată, pe baza formulelor de calcul:
Total venituri nete recalculate impuse în sistem real-CAS datorată=Venit net anual impozabil
Total impozit anual datorat=Venit net anual impozabil x 10%-Costul de achiziție al aparatelor de marcat electronice fiscale sau Venit net anual impozabil redus (situații excepționale) x 10%- Costul de achiziție al aparatelor de marcat electronice fiscale
Etapa finală în demersul completării formularului D212 aferent Declarației Unice conturează partea estimativă a veniturilor obținute și cheltuielilor efectuate pentru anul în curs, și implicit stabilirea obligațiilor fiscale corespunzătoare, aspecte surprinse în cadrul capitolului II Date privind impozitul pe veniturile estimate/ norma de venit a se realiza în România și contribuțiile sociale datorate pentru anul 2024.
Modalitatea de completare a acestei secțiuni este similară primului capitol, ținând însă cont de estimările realizate pentru anul 2024. Astfel, la un venit brut estimat de 35 000 de lei, cheltuielile deductibil estimate fiind în cuantum de 10 000 de lei rezultă un venit net anual estimat în valoare de 25 000 de lei, și implicit un impozit total de plată totalizat la 2500 de lei. În această manieră, ținând cont de prevederile anului 2024 în materie de calcul și plată a contribuțiilor vom estima o obligație de plată în cuantum de 2500 de lei reprezentând contribuția de asigurări sociale de sănătate.
Completarea corectă a declarației este succedată de validarea acesteia și depunerea prin intermediul contului creat de către utilizator în Spațiul Public Virtual, etapă ilustrată mai jos.
Astfel, cele de mai sus conferă o bază solidă cu privire la completarea Declarației Unice pentru o persoană fizică autorizată cu sistem real de impozitare fiind un îndrumar în vederea completării și depunerii declarației unice de către contribuabili.
Referințe bibliografice
- Broșură privind declarația unică-Formular 212. (2024). Agenția Națională de Adm inistrare Fiscală.
- Legea nr. 227 din 8 septembrie 2015 privind Codul fiscal. (2015). https://legislatie.ju st.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/258171.
- Legea nr. 296 din 26 octombrie 2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung. (2024). Portal Legislativ. https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/275745.
Citește și articolul despre:
Panorama modificărilor legislative din sfera contabilității aferente anului 2024
Articol scris in data de: 20 Mai 2024
Autor: Botar Claudia-Florina
Panorama modificărilor legislative din sfera contabilității aferente anului 2024. Model de completare a declarației unice pentru codul caen 4619, sistem real de raportare
Abstract: Modificările iterative arondate economicului contemporan așezate sub atributul pantagruelicului generează un tumult de reacții din partea mediului de business tradițional. Valul transformărilor aduse asupra afacerilor autohtone fac anevoioasă navigarea prin furtuna incertitudinii datorită caracterului polivalenței atribuit proceselor modernității, izbind puternic corabia (cu referire la companie) și îngreunând ajungerea acesteia la limanul dorit. Printre schimbările cu un grad ridicat al dificultății în gestionare se identifică cele arondate modificărilor de natură legislativă. Tumultul acestor modificări precum și periodicitatea lansării lor crează instabilitate la nivelul proceselor organizaționale producând ,,uraganul” legislativ de mare impact în trasarea căii către succes a companiei.
În această manieră, lucrarea de față conturează în preambul panorama modificărilor legislative de sorginte economică în vederea ilustrării imaginii generale a tumultului de norme lansate în mediul de business în anul 2024. Punctul, materialul oglindește schimbări aduse asupra întocmirii și depunerii formularului 212 Declarație Unică pentru un caz particular al unei entității fără personalitate juridică cu domeniul de activitate corespunzător codului CAEN 4619-Intermedieri în comerțul cu produse diverse, sistem real de raportare.
Concret, tsunamiul generat de tumultul modificărilor aduse pe scena mediului de afaceri în anul 2024 poate determina plutirea corabiei în derivă stârnind incertitudinea și haos generalizat. ,,Stabilizarea” ambarcațiunii depinde într-o măsură semnificativă de veleitățile cârmaciului dar și de o serie de factori externi. Similar, factorilor decizionali ai companiei le revine sarcina reechilibrării afacerii pe fondul marcat de schimbare, aspecte definit de atribute în sfera adoptării deciziilor precum și accentuarea colaborării cu specialiști din sfera contabilității și a juridicului precum și a fiscalității afacerii.
Vedere panoramică a modificărilor legislative de actualitate
Conturarea panoramicului transformărilor de natură legislativă de actualitate poate fi o țintă greu de atins pe fondul tumultului de modificări lansate de către autorități cu privire la ,,orânduirea” activității afacerilor autohtone începând cu anul 2024. Unul dintre actele normative fanion cu rol de reglementare a activității economice a companiilor tradiționale este reprezentat de Codul Fiscal. Periodicitatea de amprentare a acestuia sub forma transformărilor de fond și de structură este însemnată. Cu notă exemplificativă, vom ilustra în manieră succintă numărul de modificări aduse asupra unuia dintre cele mai reprezentative acte normative ale momentului în vederea conturării impactului modificărilor recurente asupra mediului de business din România.
Astfel, imaginea de mai jos relevă numărul de modificări aduse asupra Codului Fiscal în intervalul 2018-2024 realizate pe baza documentelor legislative adoptate de către autorități cu caracter de lege, ordonanțe de urgență, decizii. La rândul lor, acestea cuprind o multitudine de impuneri din sfera fiscalității gradul de complexitate fiind semnificativ crescut.
Sursa: Proiecție proprie
Astfel, cele 7 ,,popasuri” realizate la nivelul structurii Codului Fiscal relevă o serie de fluctuații privitor la diverse acte normative lansate de către autorități cu rol de modificare ori completare a Legii nr. 227/2015 în vederea reglementării punctuale a proceselor organizaționale ale afacerii. (Legea Nr. 227 Din 8 Septembrie 2015 Privind Codul Fiscal, 2015) Un număr semnificativ al acestora se înregistrează sub cupola perioadelor de puternică instabilitate economică asimilate crizei pandemice cu răsunet asupra economiei precum și declanșării stării conflictuale dintre Rusia și Ucraina, etape corelate în intervalul temporal aferent anilor 2020-2022.
Totuși, prima parte a anului 2024 este marcată de o serie de schimbări legislative de amploare și de o complexitate însemnată, determinând schimbări de paradigmă în cadrul companiilor autohtone, cu influență asupra prezentului precum și viitorului acestora. (Legea Nr. 296 Din 26 Octombrie 2023 Privind Unele Măsuri Fiscal-Bugetare Pentru Asigurarea Sustenabilității Financiare a României Pe Termen Lung, 2024)O chintesență a acestora este reprezentată pe baza imaginii de mai jos:
Sursa: Proiecție proprie
Astfel, imaginea de mai sus conturează top 10 modificări legislative de ansamblu ale momentului cu impact asupra prezentului cât și viitorului organizațiilor din România. De la modificări de plafoane până la instituirea de noi obligații fiscale, companiile sunt supuse tumultului noilor reglementări, aspect care generează focusarea eforturilor spre valorificarea oportună a schimbării.
În cele ce urmează, vom ilustra punctual aspectele de noutate aduse pe scena mediului de afaceri corelate la întocmirea Declarației Unice, ținând cont de apropierea cu pași repezi a termenului final de depunere a acesteia, și anume 27 mai 2024.
Declarația unică reprezentată prin formularul 212 se întocmește și se depune de către persoanele fizice care în anul de impunere au realizat, într-o formă individuală sau prin asociere venituri asupra cărora se aplică prevederile Codului Fiscal în materie de calcul cât și plată a impozitelor și taxelor aferente.
Fiecare an care trece aduce cu sine modificări de fond și de structură privitor îndeosebi la aspecte arondate completării formularului D212 aferent Declarației Unice. Astfel, și anul 2024 este marcat de o serie transformări substanțiale de impact în raport cu obligativitatea întocmirii documentului. (Broșură Privind Declarația Unică-Formular 212, 2024) O sinteză a acestora poate fi urmărită în cele ce urmează:
Sursa: Proiecție proprie
Astfel, regăsim mai sus, în manieră schematică, informațiile necesare în vederea completării și depunerii declarației unice reprezentată prin formularul D212 pentru veniturile realizate în anul 2023 precum și pentru cele estimate aferente anului 2024.
Pentru particularizarea manierei de întocmire a Declarației Unice vom ilustra mai jos un exemplu practic al unui PFA cu regim în sistem real având ca obiect principal de activitate Intermedierea în comerțul cu produse diverse.
Conform datelor reale colectate din cadrul evidențelor entității, venitul impozabil obținut ca urmare a derulării activității pe parcursul anului 2023 este de 26 662,67 lei. În aceeași perioadă de referință, am fost înregistrate cheltuieli în cuantum de 10 223,30 lei. Compania nu deține angajați fiind în anul de debut a activității organizate sub cupola codului CAEN 4619 Intermedieri în comerțul cu produse diverse. Registrul de evidență fiscală, cu detalierea tipului de cheltuieli precum și a surselor de proveniență aferente acestora poate fi urmărit în cele ce urmează.
Nr. Crt. | Elemente de calcul pentru stabilirea venitului net/pierderii nete anuale | |
---|---|---|
1 | Total cheltuieli din care: | 10 223,30 |
· Deductibile | 8414,31 | |
· Nedeductibile | 1808,99 | |
2 | Total venituri din care: | 26 662,67 |
· Impozabile | 26 662,67 | |
· Neimpozabile | 0 | |
3 | Venit net impozabil | 18 248,36 |
4 | Procent impozit pe venit anual | 10% |
5 | Impozit de plată | 1825 |
Completarea Declarației Unice aferentă formularului D212 se realizează astfel pe baza datelor cuprinse în cadrul Registrului de Evidență Fiscală întocmit la 31 decembrie 2023. Ultima variantă actualizată a formularul o regăsim pe site-ul Anaf, accesând următorul link: https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/declaratie_unica.html.
În cele ce urmează vom ilustra punctual modalitatea de întocmire a Declarației Unice pentru entitatea a cărora date sunt prezentate mai sus. Prima parte a documentului cuprinde datele de identificare ale contribuabilului corelate la nume, prenume, adresa, precum și alte aspecte legate de identitatea acestuia. Partea B a declarației cuprinde aspecte corelate la veniturile realizate și contribuțiile datorate pentru anul 2023. Astfel, secțiunea va fi completată pe baza informațiilor regăsite în registrul de evidență fiscal prezentat mai sus. Din cadrul acestei secțiuni, pentru exemplul nostru vom complete subsecțiunea I.1.1 respectiv subsecțiunea I.3.2 care fac referire la date privind impozitul pe veniturile realizate în România, impuse în sistem real/pe baza cotelor forfetare de cheltuieli precum și aspecte legate de contribuțiile datorate către bugetul de stat (CAS, CASS). De asemenea, se completează și secțiunea I.4 privitoare la stabilirea impozitului pe venit anual realizat din activități independente impuse în sistem real. Astfel, imaginea de mai jos reflectă aspectele descrise anterior.
Secțiunea I.1.1 Date privind impozitul pe veniturile realizate în România, impuse în sistem real face referire la aspecte punctuale legate de activitatea desfășurată în raport cu determinarea venitului net, categoria de venit obținut, forma de organizare, obiectul principal de activitate, sediul etc. În cazul nostru, sursa de obținere a veniturilor este corelată la activitățile independente derulate sub codul CAEN 4619, forma de organizare a acesteia fiind în regim individual. Aspectele cuprinse în cadrul subsecțiunii sunt surprinse în cadrul imaginii de mai jos:
Subsecțiunea următoare I.1.1.B cuprinde datele referitoare la impozitul pe venit datorat și se completează pe baza informațiilor din cadrul evidenței oglindită prin Registrul de Evidență Fiscală. Astfel, com completa venitul brut, cheltuielile deductibile, conform legii. Pe baza acestora, se va calcula automat venitul net anual/pierderea netă și implicit impozitul datorat ca urmare a activității derulate.
Cu privire la calculul și plata contribuției de asigurări sociale de sănătate, având în vedere valoarea venitului net calculat de 18 249 lei care depășește plafonul de 6 salarii minime raportat la valoarea valabilă pentru anul 2023 (3000 de lei), aceasta va avea cuantumul de 1800 de lei. Aceste aspecte sunt surprinse în secțiunea I.3.2 Date privind contribuția de asigurări sociale de sănătate datorată.
Următoarea secțiune surprinde aspectele finale corelate la stabilirea impozitului pe venit anual pe baza considerării veniturilor nete recalculate din activități independente prin scăderea din baza de calcul (venitul net) a CAS datorată, pe baza formulelor de calcul:
Total venituri nete recalculate impuse în sistem real-CAS datorată=Venit net anual impozabil
Total impozit anual datorat=Venit net anual impozabil x 10%-Costul de achiziție al aparatelor de marcat electronice fiscale sau Venit net anual impozabil redus (situații excepționale) x 10%- Costul de achiziție al aparatelor de marcat electronice fiscale
Etapa finală în demersul completării formularului D212 aferent Declarației Unice conturează partea estimativă a veniturilor obținute și cheltuielilor efectuate pentru anul în curs, și implicit stabilirea obligațiilor fiscale corespunzătoare, aspecte surprinse în cadrul capitolului II Date privind impozitul pe veniturile estimate/ norma de venit a se realiza în România și contribuțiile sociale datorate pentru anul 2024.
Modalitatea de completare a acestei secțiuni este similară primului capitol, ținând însă cont de estimările realizate pentru anul 2024. Astfel, la un venit brut estimat de 35 000 de lei, cheltuielile deductibil estimate fiind în cuantum de 10 000 de lei rezultă un venit net anual estimat în valoare de 25 000 de lei, și implicit un impozit total de plată totalizat la 2500 de lei. În această manieră, ținând cont de prevederile anului 2024 în materie de calcul și plată a contribuțiilor vom estima o obligație de plată în cuantum de 2500 de lei reprezentând contribuția de asigurări sociale de sănătate.
Completarea corectă a declarației este succedată de validarea acesteia și depunerea prin intermediul contului creat de către utilizator în Spațiul Public Virtual, etapă ilustrată mai jos.
Astfel, cele de mai sus conferă o bază solidă cu privire la completarea Declarației Unice pentru o persoană fizică autorizată cu sistem real de impozitare fiind un îndrumar în vederea completării și depunerii declarației unice de către contribuabili.
Referințe bibliografice
- Broșură privind declarația unică-Formular 212. (2024). Agenția Națională de Adm inistrare Fiscală.
- Legea nr. 227 din 8 septembrie 2015 privind Codul fiscal. (2015). https://legislatie.ju st.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/258171.
- Legea nr. 296 din 26 octombrie 2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung. (2024). Portal Legislativ. https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/275745.
Citește și articolul despre: