Login
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Abonare newsletter zilnic!
Ajustarea TVA pentru bunuri (altele decat de capital) si servicii achitate inainte ca persoana impozabila sa devina platitoare de TVA
Adina Vlaicu
Valabil la 9 Iulie 2019
Situatie de fapt:
O societate comerciala A neplatitoare de TVA a incheiat in data de 28.03.2019 un contract de franciza pentru o cafenea cu societatea B din Romania. La data de 01.04.2019, a primit o factura de 85.000 lei (TVA inclus) pentru taxa de intrare franciza, asa cum era prevazut in contractul incheiat.
Taxa de intrare franciza se refera la faptul ca societatea B a pus la dispozitia societatii A un spatiu amenjat, precum si echipamentele necesare desfasurarii activitatii.
La data de 15.05.2019, societatea A a devenit platitoare de TVA.
Intrebare:
1. Se poate ajusta TVA aferent facturii din 01.04.2019?
2.Care sunt inregistrarile contabile si care este baza legala?
Raspuns partial - Testează gratuit timp de 7 zile!
1. Da, se poate face ajustarea TVA-lui achitat inainte ca persoana impozabila sa aplice regimul normal de TVA.
Înregistrează-te pentru răspunsul complet
● Alerte Fiscale scrise si video!
● Consultant AI disponibil 24 din 24
● Acces Reviste Bența – Prietenii Fiscalitatii si P. Contabilitatii –
● Acces la baza de date de spețe din toate domeniile de activitate
● Răspundem la orice speță din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane
● Dăm răspunsuri personalizate pentru fiecare situație în parte
● Interpretam legislația în așa fel încât să fie pe înțelesul tuturor
● Ai siguranță în relația cu autoritățile
● Te asiguri ca ești în legalitate
Articol scris de catre Adina Vlaicu, in data de 9 Iulie 2019.
Consultant fiscal, membru al Camerei Consultantilor Fiscali din Romania, cu o experienta in domeniul financiar de peste 15 ani, perioada in care am incercat sa gasesc solutii si raspunsuri la provocarile zilnice din domeniul economic, cu o atitudine proactiva si constienta de faptul ca numai o informare corecta si la timp iti poate asigura in societatea dinamica, contemporana noua, garantia reusitei care se defineste economic prin trei termeni: castig, venit sau profit.