Apartament pus la dispozitia angajatilor. Tratament fiscal.

Articol publicat in data de: 06 Ianuarie 2021
Categorii: Contributii sociale , Resurse Umane , Veniturile persoanelor fizice
 

Situatia de fapt:

Societatea X a inchiriat in Buzau un apartament ce va fi folosit de catre 3 salariati, ce au domiciliul in alt judet. Precizez ca in CIM locul muncii este in Buzau, unde se afla si sediul angajatorului. Chiria lunara pe care angajatorul o plateste pentru acest apartament este de 1428 ron (1200 ron + tva 19%).

Conform Codului Fiscal aceasta chirie este un avantaj in natura pentru salariat. Astfel ca, angajatorul a stabilit ca avantajul in natura pentru fiecare salariat este in cuantum de 476 ron/luna (400 ron +19%).

Intrebare:

1. Pentru acest avantaj in natura, in cuantum de 476 ron/luna, este corect ca salariatului sa i se retina CAS – 25%, CASS – 10% si impozit pe venit 10%, iar angajatorul sa plateasca CAM 2.25%?

2. Avand in vedere ca angajatorul deduce TVA-ul aferent facturii de chirie, este corect, ca la stabilirea cuantumului avantajului in natura, sa se ia in calcul suma cu TVA inclus (1428 ron) sau suma fara TVA (1200 ron)?

Raspuns partial - Testează gratuit timp de 7 zile!

Conform art.76, Codul fiscal:

“(1) Sunt considerate venituri din salarii toate veniturile în bani și/sau în natură obținute de o persoană fizică rezidentă ori nerezidentă ce d

Înregistrează-te pentru răspunsul complet

● Alerte Fiscale
● Acces la baza de date de spețe din toate domeniile de activitate
● Răspundem la orice speță din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane
● Dăm răspunsuri personalizate pentru fiecare situație în parte
● Interpretam legislația în așa fel încât să fie pe înțelesul tuturor
● Ai siguranță în relația cu autoritățile
● Te asiguri ca ești în legalitate

Distribuie pagina
Simona Clisu

Articol scris de catre Simona Clisu, in data de 06/01/2021.

Inca din perioada liceului am inteles ca drumul meu in viata va fi legat de contabilitate. Absolventa a unui liceu si mai apoi a unei facultati cu profil economic, activitatea mea a fost si continua sa fie legata de contabilitate, fiscalitate, domeniul financiar. Inca de pe vremea studentiei am avut norocul sa ma angajez intr-o firma de contabilitate unde am capatat experienta necesara pentru ca mai apoi sa-mi infiintez propria societate cu domeniu de activitate in contabilitate si fiscalitate.

Vezi toate articolele scrise de Simona Clisu