Login
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Abonare newsletter zilnic!
Asociere fara personalitate juridica
Monica Predescu
Valabil la 23 Iunie 2021
Situatie de fapt :
O societate (persoana juridica romana de drept privat) are calitatea de lider in cadrul unei asocieri (fara personalitate juridica) constituita impreuna cu inca doua persoane juridice romane de drept privat, intr-o procedura de achizitie publica (Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice). Conform contractului de achizitie publica incheiat de asociere cu autoritatea contractanta si acordului de asociere, liderul asocierii va factura si incasa sumele aferente contractului de executie publica direct de la achizitor (autoritate contractanta publica). Problema care se pune este cea referitoare la modul de lucru intre cei trei asociati din cadrul asocierii, respectiv daca ceilalti doi asociati vor factura sau nu prestatiile lor, realizate in cadrul asocierii in scopul executarii contractului de achizitie publica, catre liderul asocierii?
Intrebare:
In cadrul unei asocieri (fara personalitate juridica) constituita de mai multi asociati (persoane juridice), intr-o procedura de achizitie publica, veniturile si cheltuielile determinate de operatiunile asocierii trebuie transmise de catre liderul asocierii, pe baza de decont, fiecarui asociat, potrivit reglementarilor contabile aplicabile sau daca asociatii vor factura prestatiile lor (realizate in cadrul asocierii in scopul executarii contractului de achizitie publica) catre liderul asocierii?
Raspuns partial - Testează gratuit timp de 7 zile!
Doua sau mai multe persoane cu/fara personalitate juridica se pot asocia pentru realizarea unui obiectiv.
Exemplu:
persoana x – detine un teren
persoana y – este arhitect
Înregistrează-te pentru răspunsul complet
● Alerte Fiscale scrise si video!
● Acces Reviste Bența – Prietenii Fiscalitatii si P. Contabilitatii –
● Acces la baza de date de spețe din toate domeniile de activitate
● Răspundem la orice speță din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane
● Dăm răspunsuri personalizate pentru fiecare situație în parte
● Interpretam legislația în așa fel încât să fie pe înțelesul tuturor
● Ai siguranță în relația cu autoritățile
● Te asiguri ca ești în legalitate
Articol scris de catre Monica Predescu, in data de 23 Iunie 2021.
Prin înfiinţarea unei societăţi de contabilitate am avut ocazia sa încep practicarea activităţii de contabilitate în urmă cu 25 de ani luând astfel parte la începutul şi la dezvoltarea acestui domeniu în România. Cei peste 500 de clienţi pe care i-am avut în această perioadă, au desfăşurat activităţi în foarte multe domenii, unele colaborări cu aceştia durând de peste 15 ani.