Login
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Abonare newsletter zilnic!
Asociere între persoana fizica si firma pentru închiriere imobil
Bianca Dolores Meze
Valabil la 26 Martie 2024
Situație de fapt:
Societatea B denumită în continuare și Asociatul prim încheie cu persoana fizică denumită în continuare asociat secund încheie următorul contract de asociere.
OBIECTUL CONTRACTULUI
Părțile contractante se asociază pentru desfășurarea de activități comerciale rentabile rezultate din exploatarea apartamentului xxx prin închirierea în scop turistic adică în oferirea de către proprietar (asociatul secund) a posibilităţii de şedere în camere situate în locuinţe proprietate personală (altele decât cele care constituie structuri de primire turistică), – pentru o perioadă de minim 24 de ore şi maxim 30 de zile într-un an calendaristic, – oricărei persoane care călătoreşte în scop turistic în afara mediului său obişnuit de viaţă, în scopul obținerii unui profit iar asociatul prim efectuează toate formalitățile în vederea realizării acestei închirieri: găsește clienți, se ocupă de operațiunile de întreținere ale imobilului (curățenie, schimbat lenjerie, mici reparații, dotarea cu consumabile etc) .
Asociaţiunea s-a constituit pe baza hotărârii asociaţilor şi îşi desfăşoară activitatea potrivit următoarelor principii:
a) principiul independenţei juridice a fiecărui asociat;
Asociatul Prim se va ocupa în numele Asociatului Secund să asigure dotări minime necesare închirierii constând în: 3 seturi lenjerie de pat, 3 seturi prosoape de corp și de mâini, pahare, căni, farfurii (plate, adânci , castroane), tacâmuri (linguri, lingurițe, cuțite, furculițe), accesorii gătit, oale și tigăi, espressor, mop, aspirator, călcător, masă călcat, uscător rufe, inclusiv achiziționarea unei casete de siguranță chei. Costurile ocazionate de aceste dotari vor fi reținute de către Asociatul prim din cotă de participare a Asociatului Secund.
REPARTIZAREA BENEFICIILOR SAU PIERDERILOR
5.1. Repartizarea beneficiilor sau pierderilor rezultate din activitățile comune desfăşurate de coasociaţii în cadrul asociaţiunii se va efectua lunar, până la data de 25 a lunii următoare a trimestrului expirat, regularizarea pe anul curent se va face pâna la 31 martie a anului următor.
5.2. Repartizarea beneficiilor sau pierderilor se va face proporţional cu cota de participare a fiecăruia, astfel:
a) asociatul prim – 35 %
b) asociatul secund –65 %
În situația în care cheltuielile lunare de întreținere, utilități, furnizori (internet, TV) nu sunt acoperite de veniturile înregistrate din exploatarea apartamentului, acestea vor fi suportate INTEGRAL de Asociatul secund.
Plata către asociatul secund se va face prin virament bancar, cont ce va fi transmis ulterior către Asociatul prim. În cazul în care este persoană juridică și/sau persoană fizică autorizată asociatul secund emițând facturi pe profitul cuvenit. Profitul asocierii va fi calculat după scăderea tuturor cheltuielilor generate de realizarea lui, realizarea oricărei cheltuieli necesare desfășurării activității făcându-se doar după aprobarea prealabilă prin email din partea reprezentanților celor două societăți.
Întrebare:
1. Aceasta asociere este tratată ca și un contract de chirie între o persoana juridica si fizica?
2. În cazul în care răspunsul întrebarea 1 este pozitiv impozitul din cedarea folosintei bunurilor se va aplica la suma achitata persoanei fizice după deducerea cheltuielilor antemenționate în situația de fapt?
Raspuns partial - Testează gratuit timp de 7 zile!
Consider că contractul de asociere poate sa respecte condițiile pentru a fi considerat contract de asociere și nu contract de închiriere. În primul rând este respectat scopul asocierii prevă
Înregistrează-te pentru răspunsul complet
● Alerte Fiscale scrise si video!
● Consultant AI disponibil 24 din 24
● Acces Reviste Bența – Prietenii Fiscalitatii si P. Contabilitatii –
● Acces la baza de date de spețe din toate domeniile de activitate
● Răspundem la orice speță din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane
● Dăm răspunsuri personalizate pentru fiecare situație în parte
● Interpretam legislația în așa fel încât să fie pe înțelesul tuturor
● Ai siguranță în relația cu autoritățile
● Te asiguri ca ești în legalitate
Articol scris de catre Bianca Dolores Meze, in data de 26 Martie 2024.
Expert contabil si consultant fiscal, sub brandul AtelierContabilitate.