Cheltuieli accesorii serviciului principal prestat

Articol publicat in data de: 15 Iunie 2020
Categorii: TVA
 

Situatia de fapt:

O microintreprindere, neplatitoare de TVA, unic asociat si administrator angajat pe postul de agent vanzari, presteaza servicii de promovare/vanzare produse pentru o societate din Italia. Angajatul cauta potentiali clienti in tara si in Ungaria.

Cheltuielile cu transportul, cazare, mancare sunt achitate cu cardul societatii si facturate la societatea din Italia pe langa alte servicii. Ambele societati au VAT no, si se declarata in 390.

Intrebare:

1. Cum incadram in contabilitate cheltuielile cu deplasare, mancare, cazare in cazul in care sunt facturate mai departe. Trebuie tinut cont de plafoanele pentru diurna (mancare achitata cu cardul) neimpozabila?

2. Ce documente justificative trebuie intocmite pentru delegatiile din tara si Ungaria, avand in vedere ca mancarea, cazarea si combustibilul sunt achitate cu cardul societatii si pentru a evita incadrarea acestor cheltuieli ca si asimilate salariilor?

Raspuns partial - Testează gratuit timp de 7 zile!

1. Conform punctului 30 alin. (5) din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, date in aplicarea Art. 286 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal, orice cheltuieli accesorii e

Înregistrează-te pentru răspunsul complet

● Alerte Fiscale
● Acces la baza de date de spețe din toate domeniile de activitate
● Răspundem la orice speță din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane
● Dăm răspunsuri personalizate pentru fiecare situație în parte
● Interpretam legislația în așa fel încât să fie pe înțelesul tuturor
● Ai siguranță în relația cu autoritățile
● Te asiguri ca ești în legalitate

Distribuie pagina
ADINA VLAICU

Articol scris de catre ADINA VLAICU, in data de 15/06/2020.

Consultant fiscal, membru al Camerei Consultantilor Fiscali din Romania, cu o experienta in domeniul financiar de peste 15 ani, perioada in care am incercat sa gasesc solutii si raspunsuri la provocarile zilnice din domeniul economic, cu o atitudine proactiva si constienta de faptul ca numai o informare corecta si la timp iti poate asigura in societatea dinamica, contemporana noua, garantia reusitei care se defineste economic prin trei termeni: castig, venit sau profit.

Vezi toate articolele scrise de ADINA VLAICU