Login
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Abonare newsletter zilnic!
Colectare gresita tva prin casa de marcat
Simona Clisu
Valabil la 17 Decembrie 2019
Situatie de fapt:
O societate comerciala – activitate de comert cu amanuntul, detine in magazin 3 gestiuni valorice aferente cotelor de tva in vigoare (5%,9% si 19%). Conform raportului de gestiune marfa cu tva 9% scadea luna de luna pana a ajuns, luna aceasta, soldul sa fie negativ cu toate ca in magazin au existat produse cu tva 9%.
S-a constatat faptul ca vanzatorii marcau pe casa de marcat produsul ‘alimente’ fara sa tina cont de achizitia clientului (era posibil sa fi vandut si tigari, alcool, detergenti etc., – produse cu tva de 19%).
In momentul in care au ajuns cu gestiunea de 9% cu stoc negativ conducerea societatii a decis sa inventarieze marfa din magazin. si astfel s-a putut afla valoarea reala a marfii cu tva 9%. In momentul intrarii in gestiune tva a fost dedus corect (conform cotei de pe factura furnizorului) dar la colectare s-a colectat conform Raportului Z al casei de marcat emis la fnalul fiecarei zile.
Astfel s-a dedus tva cota 19% dar s-a colecta tva cota 9%, aducand un prejudiciu statului. Insa impozitul pe venit de 1% a fost mai mare.
Intrebare:
Care sunt implicatiile fiscale si contabile la care este supusa societatea, ce documente ar trebui sa se intocmeasca pentru corectarea greselii?
Raspuns partial - Testează gratuit timp de 7 zile!
Conform Normelor de aplicare a Ordonantei 28/1999 art.36:
Pentru corectarea sau anularea înregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul întocmeste un dosar care va
Înregistrează-te pentru răspunsul complet
● Alerte Fiscale scrise si video!
● Acces Reviste Bența – Prietenii Fiscalitatii si P. Contabilitatii –
● Acces la baza de date de spețe din toate domeniile de activitate
● Răspundem la orice speță din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane
● Dăm răspunsuri personalizate pentru fiecare situație în parte
● Interpretam legislația în așa fel încât să fie pe înțelesul tuturor
● Ai siguranță în relația cu autoritățile
● Te asiguri ca ești în legalitate
Articol scris de catre Simona Clisu, in data de 17 Decembrie 2019.
Inca din perioada liceului am inteles ca drumul meu in viata va fi legat de contabilitate.
Absolventa a unui liceu si mai apoi a unei facultati cu profil economic, activitatea mea a fost si continua sa fie legata de contabilitate, fiscalitate, domeniul financiar. Inca de pe vremea studentiei am avut norocul sa ma angajez intr-o firma de contabilitate unde am capatat experienta necesara pentru ca mai apoi sa-mi infiintez propria societate cu domeniu de activitate in contabilitate si fiscalitate.