Email

office@universulfiscal.ro

 

Cui revine obligatia platii taxelor vamale si a TVA-ului pentru import in cazul conditiei de livarare DDP?

Situatie de fapt:

Societatea A participa la o licitatie organizata de societatea C. Scopul licitatiei este achizitia de piese schimb pentru utilajele societatii C. Aceste piese pot fi furnizate de o societate B din India.

In caietul de sarcini se impune conditia de livrare DDP. Transportul ar avea loc prin portul Constanta, apoi la poarta societatii C.

Intrebare:

In sarcina cui revin taxele de import (taxe vamale si TVA) si care este faptul generator si momentul exigibilitatii lor?

Poate fi subiect de negociere cu furnizorul din India?

Care este circuitul documentelor sau mai exact, cand se intocmeste declaratia vamala de export pentru firma B si cea de import pentru firma A?

Nu asumarea riscurilor aferente acestei livrari este subiectul ci, din punct de vedere fiscal. Care este momentul la care devin scadente obligatiile de plata aferente importului si in ce moment le poate deduce societatea A – in cazul in care le suporta aceasta?

Raspuns partial

In cazul conditiei de livrare DDP (conform definitiei INCOTERMS), vanzatorul isi indeplineste obligatia de livrare in momentul in care marfa a fost pusa la

Înregistrează-te pentru răspunsul complet?

● Testeza gratuit timp de 7 zile!
● Răspundem la orice speță din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane
● Acces la baza de date de spețe din toate domeniile de activitate
● Dăm răspunsuri personalizate pentru fiecare situație în parte
● Interpretam legislația în așa fel încât să fie pe întelesul tuturor
● Ai siguranta in relatia cu autoritatile
● Te asiguri ca esti in legalitate

Distribuie pagina
ADINA VLAICU

Articol scris de catre ADINA VLAICU, in data de April 12, 2019.

Consultant fiscal, membru al Camerei Consultantilor Fiscali din Romania, cu o experienta in domeniul financiar de peste 15 ani, perioada in care am incercat sa gasesc solutii si raspunsuri la provocarile zilnice din domeniul economic, cu o atitudine proactiva si constienta de faptul ca numai o informare corecta si la timp iti poate asigura in societatea dinamica, contemporana noua, garantia reusitei care se defineste economic prin trei termeni: castig, venit sau profit.

Vezi toate articolele scrise de ADINA VLAICU