Garantii platite furnizorului. Monografie contabila

Situatie de fapt:

O microintreprindere (comert cu amanuntul de piese auto) achizitioneaza piese auto de la furnizori pe care le vinde in sistem de vanzare cu amanuntul. Pentru unele piese, se primeste ulterior o factura de achizitie cu o pozitie pe care scrie „garantie”, urmand ca aceasta garantie sa fie stornata de catre furnizor in momentul in care acesta isi primeste piesa veche la schimb.

Inregistrarea garantiei si stornarea acesteia s-a facut prin intermediul contului 461. Avem totodata in soldul contului 461 garantii nestornate de catre furnizor ca urmare a faptului ca acesta nu a primit piesa veche la schimb.

Intrebare:

Este corecta procedura sau trebuie sa reintregim costul de achizitie al piesei cu valoarea garantiei iar ulterior la stornarea garantiei de catre furnizor sa inregistram garantia stornata ca fiind o reducere comerciala acordata ulterior facturarii?

Care sunt inregistrarile contabile inclusiv pentru garantiile nestornate din contul 461 si care sunt consecintele fiscale?

Raspuns partial - Testează gratuit timp de 7 zile!

Raspunsul dumneavoastra depinde in mare masura de prevederile contractului dintre parti.

Consideram ca folosirea contului 461 este corecta.

Astfel pentru plata garant

Înregistrează-te pentru răspunsul complet

● Acces gratuit timp de 7 zile și posibilitatea de a ne trimite o speță!
● Răspundem la orice speță din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane
● Acces la baza de date de spețe din toate domeniile de activitate
● Dăm răspunsuri personalizate pentru fiecare situație în parte
● Interpretam legislația în așa fel încât să fie pe înțelesul tuturor
● Ai siguranță în relația cu autoritățile
● Te asiguri ca ești în legalitate

Distribuie pagina
Monica Predescu

Articol scris de catre Monica Predescu, in data de May 17, 2019.

Prin înfiinţarea unei societăţi de contabilitate am avut ocazia sa încep practicarea activităţii de contabilitate în urmă cu 25 de ani luând astfel parte la începutul şi la dezvoltarea acestui domeniu în România. Cei peste 500 de clienţi pe care i-am avut în această perioadă, au desfăşurat activităţi în foarte multe domenii, unele colaborări cu aceştia durând de peste 15 ani.

Vezi toate articolele scrise de Monica Predescu