Inregistrare contract de asociere

Articol publicat in data de: 24 Decembrie 2021
Categorii: Contabilitate
 

Situatie de fapt:

O societate platitoare de TVA – societatea A, a incheiat doua contracte de asociere in participatiune separate, cu doua societati care sunt platitoare de TVA, astfel.

Contractul nr 1: Obiectul contractului este desfasurarea de activitati de inchiriere sezlonguri pe plaja. Activitatea este desfasurata de Asociatul A – asociat administrator. Asociatului A ii revin 70% din venituri si cheltuieli, iar asociatului B, ii revin 30% din venituri si cheltuieli.

Asociatul B – intra in asociere cu o suprafata de plaja, care o detine in contract de exploatare plaja cu Apele Romane, unde achita anual suma de 10.000 euro+ TVA. Pentru suma achitata este emisa factura cu TVA de Apele Romane. Asociatul B deduce TVA pentru aceasta factura.

Intrebare 1: Cum este corect sa inregistreze in contabilitate societate B si societatea A, din punct de vedere al asocierii in participatiune si al TVA, suma de 10.000 euro + TVA ? Ce documente se intocmesc intre parti ?

Contractul nr 2: Obiectul contractului este desfasurarea de activitati de alimentatie publica, restaurant si bar pe plaja. Activitatea este desfasurata de Asociatul A-asociat administrator. Asociatului A ii revin 50% din venituri si cheltuieli, iar asociatului C, ii revin 50% din venituri si cheltuieli.

Asociatul C- intra in asociere cu un imobil (restaurant). Imobilul este construit pe un teren ce nu este in proprietatea asociatului C si pentru care achita chirie anuala de 35.000 euro + TVA. Pentru suma achitata aferenta chiriei pentru teren , societatea D emite factura de inchiriere teren de 35.000 euro+ TVA. Astfel asociatul C deduce TVA pentru aceasta factura. Pentru aceasta cheltuiala asociatul C transmite catre Asociatul A facura in suma de 35.000 euro, cu mentiunea refacturare chirie.

Intrebare 2: Cum este corect sa inregistreze in contabilitate atat de societate C cat si de societatea A, din punct de vedere al asocierii in participatiune si al TVA, suma de 35.000 euro+TVA? Ce implicatii fiscale sunt in contractul de asociere pentru constructia pusa la dispozitie de asociatul C in asociere(cheltuieli cu amortizarea, impozitul pe cladiri)? Ce documente se intocmesc intre parti ?

Va rugam sa ne detaliati aspectele de mai sus din punct de vedere al inregistrarii in contabilitate, din punct de vedere al TVA si din punct de vedere al operatiunilor in cele 2 contracte de asociere, intrucat suntem in situatie in care fiecare din asociati are un alt punct de vedere cu privire la integistrarea in contabilitate si la modul de transmitere al veniturilor si cheltuielilor efectuate de asociati.

Raspuns partial - Testează gratuit timp de 7 zile!

Asocierea in participatiune presupune punerea in comun de catre mai multe persoane fizice sau juridice a mijloacelor, bunurilor de care dispun in vederea realizarii unui o

Înregistrează-te pentru răspunsul complet

● Alerte Fiscale
● Acces Reviste Bența – Prietenii Fiscalitatii si P. Contabilitatii –
● Acces la baza de date de spețe din toate domeniile de activitate
● Răspundem la orice speță din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane
● Dăm răspunsuri personalizate pentru fiecare situație în parte
● Interpretam legislația în așa fel încât să fie pe înțelesul tuturor
● Ai siguranță în relația cu autoritățile
● Te asiguri ca ești în legalitate

Distribuie pagina
Romeo Negrut

Articol scris de catre Romeo Negrut, in data de 24/12/2021.

Membru fondator al grupului Tax Advisors si Larrom Expert cu o vasta experienta profesionala. Ne propunem sa oferim cele mai bune solutii în domeniul financiar-contabil, politicii manageriale si resurselor umane, astfel încât sa asiguram partenerilor nostri un background solid în realizarea obiectivelor.

Vezi toate articolele scrise de Romeo Negrut