Login
/subiect/inregistrari-contabile-si-comentarii-fiscale-activitate-inchiriere-si-subinchiriere/
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Abonare newsletter zilnic!
Inregistrari contabile si comentarii fiscale activitate inchiriere si subinchiriere
Echipa Jasill
Valabil la 29 octombrie 2025
Situația de fapt:
Societatea X este actionar majoritar in societatea Y.
Societatea Y desfasoara activitati de coworking – inchiriere birouri mici si deskuri private.
Societatea X a inchiriat, de la un dezvoltator imobiliar mare, un etaj intr-o cladire de birouri certificata LEED. Pentru acest contract, X a constituit o garantie bancara de 150.000 EUR si si-a asumat obligatia de a renova si mobila spatiul cu o investitie totala de 1.2 mil euro.
Ulterior, spatiul urmeaza sa fie pus la dispozitia societatii Y, care va desfasura efectiv activitatea de coworking si va genera veniturile aferente.
Toate platile catre dezvoltator (chirie, utilitati etc.) sunt efectuate de X.
Întrebare:
Cum se reflecta corect, din punct de vedere contabil si fiscal, intreaga investitie facuta de societatea X (amenajare, mobilier, chirii platite, garantie etc.) in evidentele societatii Y, astfel incat sa rezulte o datorie a societatii Y fata de actionarul majoritar (societatea X)?
Mai concret, ce inregistrari contabile ar trebui facute si ce documente sunt necesare (de exemplu: contract de comodat, contract de imprumut intre societati, refacturare sau alta solutie optima fiscal)?
Raspuns partial - Testează gratuit timp de 7 zile!
Potrivit informatiilor transmise, intelegem ca Societatea X inchiriaza un spatiu imobiliar pe care urmeaza sa il modernizeze /renoveze pentru ca ulterior sa il puna la dispozitia Societatii Y, unde
Înregistrează-te pentru răspunsul complet
● Alerte Fiscale scrise si video!
● Consultant AI disponibil 24 din 24
● Acces Reviste Bența – Prietenii Fiscalitatii si P. Contabilitatii –
● Acces la baza de date de spețe din toate domeniile de activitate
● Răspundem la orice speță din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane
● Dăm răspunsuri personalizate pentru fiecare situație în parte
● Interpretam legislația în așa fel încât să fie pe înțelesul tuturor
● Ai siguranță în relația cu autoritățile
● Te asiguri ca ești în legalitate
Articol scris de catre Echipa Jasill, in data de 29 octombrie 2025.
Echipă de profesioniști în domeniul fiscal - construim parteneriate de încredere!