Login
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Abonare newsletter zilnic!
Livrare echipament catre insitutii publice si rambursare creditare facuta de asociat
Ioana – Camelia Vișan
Valabil la 3 Decembrie 2018
Situatie de fapt:
O societate platitoare de TVA si de impozit pe veniturile microintreprinderilor (1%), se inregistreaza in SEAP, pentru a putea incheia un contract cu o institutie publica. Societatea urmeaza sa achizitioneze echipamente si sa le revinda institutiei publice. Valoarea la care se vand acestea este 100.000 lei. Stiind ca societatea nu dispune de disponibilitati in contul bancar pentru achizitia echipamentelor, administratorul societatii (care este si asociat) va imprumuta societatea cu suma necesara.
In contul 455 societatea are 171.118 lei plus inca un contract de creditare de 50.000 lei si as vrea sa procedez in felul urmator:
– vreau sa retrag din banca suma de 50.000 lei cu care am imprumutatat societatea si sa restitui in felul acesta banii care i-a depus asociatul
– banii incasati din vanzare urmeaza a fi retrasi de asociat din banca
Intrebare:
1. Tinand cont ca obiectul de activitate principal al societatii este comertul cu amanuntul de piese auto, credeti ca este o problema daca acesta livreaza si echipamente catre institutia publica?
2. Societatea noastra achizitioneaza echipamentele cu un pret si le revinde apoi cu un alt pret care poate sa fie mult mai mare. Ar putea fi o problema acest aspect, din moment ce in contractul de furnizare s-a specificat valoarea de vanzare a echipamentelor si institutia a fost de acord cu acesta?
3. Este vreo problema in ceea ce priveste retragerea banilor din banca si rambursarea imprumutului catre asociat tinand cont ca suma este destul de mare? Aveti idee ce alte documente trebuie la banca pentru a retrage banii ? Sumele platite mai constituie dividende in cazul acesta ?
Raspuns partial - Testează gratuit timp de 7 zile!
1. Pentru a livra echipamentele nu este necesar sa modificati obiectul principal de activitate al societatii. Trebuie insa sa autorizati la Oficiul Registrului Comertului c
Înregistrează-te pentru răspunsul complet
● Alerte Fiscale scrise si video!
● Consultant AI disponibil 24 din 24
● Acces Reviste Bența – Prietenii Fiscalitatii si P. Contabilitatii –
● Acces la baza de date de spețe din toate domeniile de activitate
● Răspundem la orice speță din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane
● Dăm răspunsuri personalizate pentru fiecare situație în parte
● Interpretam legislația în așa fel încât să fie pe înțelesul tuturor
● Ai siguranță în relația cu autoritățile
● Te asiguri ca ești în legalitate
Articol scris de catre Ioana – Camelia Vișan, in data de 3 Decembrie 2018.
Avand la baza studii juridice si o specializare in fiscalitate, practic o abordare a spetelor din doua puncte de vedere, fapt ce imi permite o intelegere mai buna in special in cazul spetelor complexe care nu necesita doar cunostinte in domeniul fiscalitatii.
In decursul ultimilor 8 ani am avut ocazia sa particip la diferite cursuri si seminarii sustinute de specialisti recunoscuti in domeniul fiscalitatii, ajungand astazi sa pot rezolva o gama variata de spete si sa pot raspunde cu promptitudine la intrebarile clientilor.