Email

office@universulfiscal.ro

 

Livrare echipament catre insitutii publice si rambursare creditare facuta de asociat

Situatie de fapt:

O societate platitoare de TVA si de impozit pe veniturile microintreprinderilor (1%), se inregistreaza in SEAP, pentru a putea incheia un contract cu o institutie publica. Societatea urmeaza sa achizitioneze echipamente si sa le revinda institutiei publice. Valoarea la care se vand acestea este 100.000 lei. Stiind ca societatea nu dispune de disponibilitati in contul bancar pentru achizitia echipamentelor, administratorul societatii (care este si asociat) va imprumuta societatea cu suma necesara.

In contul 455 societatea are 171.118 lei  plus inca un contract de creditare de 50.000 lei si as vrea sa procedez in felul urmator:

– vreau sa retrag din banca suma de 50.000 lei cu care am imprumutatat societatea si sa restitui in felul acesta banii care i-a depus asociatul
– banii incasati din vanzare  urmeaza a fi retrasi de  asociat  din banca

Intrebare:

1. Tinand cont ca obiectul de activitate principal al societatii  este comertul cu amanuntul de piese auto, credeti ca  este o problema daca acesta livreaza si echipamente catre institutia publica?

2. Societatea noastra achizitioneaza echipamentele cu  un pret  si le revinde apoi cu un alt pret care poate sa fie mult mai mare. Ar putea fi o problema acest aspect, din  moment ce in contractul de furnizare s-a specificat valoarea de vanzare a echipamentelor si  institutia a fost de acord cu acesta?

3. Este vreo problema in ceea ce priveste retragerea banilor din banca si rambursarea imprumutului catre asociat tinand cont ca suma este destul de mare? Aveti idee ce alte documente trebuie la banca pentru  a retrage banii ? Sumele platite mai constituie dividende in cazul acesta ?

Raspuns partial

1. Pentru a livra echipamentele nu este necesar sa modificati obiectul principal de activitate al societatii. Trebuie insa sa autorizati la Oficiul Registrului Comertului c

Înregistrează-te pentru răspunsul complet?

– Testeza gratuit timp de 7 zile!
– Acces la consultanta fiscal – contabila personalizata
– Ai acces la opiniile unor fiscalisti cu experienta
– Primesti 120 de raspunsuri personalizate/an
– Iti poti conduce mai usor afacerea
– Ai siguranta in relatia cu autoritatile
– Te asiguri ca esti in legalitate

Distribuie pagina
Ioana-Camelia Sprivac

Articol scris de catre Ioana-Camelia Sprivac, in data de December 3, 2018.

Avand la baza studii juridice si o specializare in fiscalitate, practic o abordare a spetelor din doua puncte de vedere, fapt ce imi permite o intelegere mai buna in special in cazul spetelor complexe care nu necesita doar cunostiinte in domeniul fiscalitatii. In decursul ultimilor 3 ani am avut ocazia sa particip la diferite cursuri si seminarii sustinute de specialisti recunoscuti in domeniul fiscalitatii, ajungand astazi sa pot rezolva o gama variata de spete si sa pot raspunde cu promptitudine la intrebarile clientilor.

Vezi toate articolele scrise de Ioana-Camelia Sprivac