Login
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Monografie contabila pentru restaurant

Monica Predescu
Situatie de fapt:
O societate neplatitoare de TVA cu activitate autoservire, alimentatie publica, restaurant, achizitioneaza materii prime pentru prepararea mancarurilor ce urmeaza a fi puse in vanzare si totodata achizitioneaza diverse marfuri (de exemplu sucuri) pe care le vinde in starea in care sunt acestea achizitionate. Din notele de receptie intocmite de una dintre salariate rezulta ca aceasta inscrie in NIR pretul materiilor prime la care adauga TVA aferent (societatea este neplatitoare de TVA) si un “adaos” de 100 – 200 %, rezultand o valoare de intrare pentru acea materie prima, valoare utilizata apoi in retetare.
Exemplificam:
Societatea achizitioneaza cascaval de la furnizor cu pretul de 23,58 lei fara TVA x 1,00 kg = 23,58 lei la care se adauga TVA ( 2,12 lei) = 25,70 lei. In NIR, cascavalul achizitionat apare la valoarea de receptie de 50 lei. Apoi, cascavalul intra in reteta de obtinere a cascavalului pane cu valoarea de 50 lei pentru 1 kg.
Mancarea obtinuta in scopul vanzarii urmeaza a fi tinuta pe contul de marfuri, analitic diferit de cel pentru marfurile de tip “suc”.
Intrebare:
1. Cum este corect sa se tina evidenta (atat pentru materii prime cat si pentru marfuri) si care este modul de obtinere a pretului de cost, de vanzare, adaos etc.?
2. Care este monografia pentru operatiunile ce pot aparea in timpul desfasurarii activitatii?
Raspuns partial - Testează gratuit timp de 7 zile!
1. Avand in vedere ca evidenta stocurilor de materii prime trebuie tinuta la cost de achizitie (compus din baza + TVA) recomandam inscrierea acestora in NIR folosind tot co
Înregistrează-te pentru răspunsul complet
● Alerte Fiscale
● Acces Reviste Bența – Prietenii Fiscalitatii si P. Contabilitatii –
● Acces la baza de date de spețe din toate domeniile de activitate
● Răspundem la orice speță din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane
● Dăm răspunsuri personalizate pentru fiecare situație în parte
● Interpretam legislația în așa fel încât să fie pe înțelesul tuturor
● Ai siguranță în relația cu autoritățile
● Te asiguri ca ești în legalitate