Login
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Obligatii casa de amanet auto

Monica Predescu
Situatie de fapt:
Societatea noastra desfasoara operatiuni de amanet auto. In situatia in care un client nu returneaza suma primita in baza contractului de amanet, noi vom deveni proprietarii masinii si o putem vinde.
Societatea este considerata Institutie Financiara Nebancara si are in acest sens documente eliberate de BNR.
Intrebare:
1. Care este suma maxima cu care se poate lucra in numerar?
2. Tranzactiile cu clientii pot fi facute in valuta?
3. Pentru a incasa banii de la clienti, avem nevoie de casa de marcat?
4. Contractele incheiate cu clientii trebuie inregistrate intr-un registru special?
5. Unde si cum se depun/pastreaza contractele?
6. Este suficient contractul de amanet sau am nevoie și de contract de vânzare cumpărare în cazul în care clientul nu mai vine după bunul auto?
1. Tranzactiile in numerar nu sunt plafonate pentru Institutiile Financiare Nebancare.
Cu toate acestea, partenerii dumneavoastra persoane juridice trebuie sa respecte plafonul de maxim 5000 lei in numerar pentru incasari si plati. In aceasta situatie, ceea ce depaseste 500 de lei va trebui platit/incasat prin banca.
2. In negocierea si stabilirea sumelor si a comisionaleor platite/incasate de la clienti, ptuteti folosi valuta.
Tranzactiile propriu-zise vor trebui facute in lei (facturi, bonuri fiscale si chitante, toate se vor face in lei)
3. Pentru sumele incasate de la persoane fizice, aveti nevoie de casa de marcat.
Pe aceasta veti inregistra doar comisionul pe care il incasati, pentru restul faceti un act aditional la contract in care precizati ca s-a restituit imprumutul si contractul inceteaza.
4. Nu exista obligatii tinerii unui registru special pentru contracte.
Cu toate acestea va recomandam sa aveti un centralizator pentru o mai buna gestionare a clientilor.
5. Contractele le pastrati dumneavoastra unde considerati oportun si avand in vedere ca stau la baza unor inregistrari contabile, aveti obligatia sa le pastrati timp de 10 ani.
6. Pentru a putea sa vindeti doar in baza contractului de amanet, acesta trebuie sa cuprinda niste clauze care prin care sa prevada cum si in ce moment deveniti proprietar al bunurilor.
Abia dupa acest moment veti putea vinde bunul. Totusi aceste documente ar putea sa nu fie suficiente din punct de vedere al politiei si al taxelor locale (radiere, inmatriculare etc.).
Reglementare:
– Legea 70/2015, art. 1, alin. (2)
– Regulamentul BNR 1/2004, art. 8
– OUG 28/1999, art. 1
– Ordinul Ministrului Finantelor publice nr. 2634/2015, Anexa 1, lit. A, pct. 38
Acest raspuns va este util?
Va rugam sa ne lasati o recenzie pe google:
Multumim!

Articol scris de catre Monica Predescu, in data de 21 Noiembrie 2017.

Obligatii casa de amanet auto
Articol scris in data de: 21 Noiembrie 2017
Autor: Monica Predescu
Situatie de fapt:
Societatea noastra desfasoara operatiuni de amanet auto. In situatia in care un client nu returneaza suma primita in baza contractului de amanet, noi vom deveni proprietarii masinii si o putem vinde.
Societatea este considerata Institutie Financiara Nebancara si are in acest sens documente eliberate de BNR.
Intrebare:
1. Care este suma maxima cu care se poate lucra in numerar?
2. Tranzactiile cu clientii pot fi facute in valuta?
3. Pentru a incasa banii de la clienti, avem nevoie de casa de marcat?
4. Contractele incheiate cu clientii trebuie inregistrate intr-un registru special?
5. Unde si cum se depun/pastreaza contractele?
6. Este suficient contractul de amanet sau am nevoie și de contract de vânzare cumpărare în cazul în care clientul nu mai vine după bunul auto?
Raspuns
1. Tranzactiile in numerar nu sunt plafonate pentru Institutiile Financiare Nebancare.
Cu toate acestea, partenerii dumneavoastra persoane juridice trebuie sa respecte plafonul de maxim 5000 lei in numerar pentru incasari si plati. In aceasta situatie, ceea ce depaseste 500 de lei va trebui platit/incasat prin banca.
2. In negocierea si stabilirea sumelor si a comisionaleor platite/incasate de la clienti, ptuteti folosi valuta.
Tranzactiile propriu-zise vor trebui facute in lei (facturi, bonuri fiscale si chitante, toate se vor face in lei)
3. Pentru sumele incasate de la persoane fizice, aveti nevoie de casa de marcat.
Pe aceasta veti inregistra doar comisionul pe care il incasati, pentru restul faceti un act aditional la contract in care precizati ca s-a restituit imprumutul si contractul inceteaza.
4. Nu exista obligatii tinerii unui registru special pentru contracte.
Cu toate acestea va recomandam sa aveti un centralizator pentru o mai buna gestionare a clientilor.
5. Contractele le pastrati dumneavoastra unde considerati oportun si avand in vedere ca stau la baza unor inregistrari contabile, aveti obligatia sa le pastrati timp de 10 ani.
6. Pentru a putea sa vindeti doar in baza contractului de amanet, acesta trebuie sa cuprinda niste clauze care prin care sa prevada cum si in ce moment deveniti proprietar al bunurilor.
Abia dupa acest moment veti putea vinde bunul. Totusi aceste documente ar putea sa nu fie suficiente din punct de vedere al politiei si al taxelor locale (radiere, inmatriculare etc.).
Reglementare:
– Legea 70/2015, art. 1, alin. (2)
– Regulamentul BNR 1/2004, art. 8
– OUG 28/1999, art. 1
– Ordinul Ministrului Finantelor publice nr. 2634/2015, Anexa 1, lit. A, pct. 38