Obligatiile fiscale ale unei societati romane care are infiintat un sediu secundar pe teritoriul Italiei

Articol publicat in data de: 19 Aprilie 2019
Categorii: Obligatiile persoanelor juridice
 

Situatie de fapt:

O societate comerciala din Romania care are ca obiect de activitate transportul de marfuri are deschis pe teritoriul Italiei un sediu secundar. Societatea are cod de TVA italian, salariatii sunt angajati acolo iar toata evidenta contabila se tine tot acolo.

Intrebare:

Ce obligatii trebuiesc indeplinite pe teritoriul Romaniei atat din punct de vedere contabil cat si din punct de vedere fiscal?

Raspuns partial - Testează gratuit timp de 7 zile!

Odata cu infiintarea de sedii secundare in strainatate art. 85 alin. (2) din Codul de procedura fiscala stabileste in mod expres obligatia contribuabililor cu domiciliul fiscal in Romania d

Înregistrează-te pentru răspunsul complet

● Acces gratuit timp de 7 zile!
● Răspundem la orice speță din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane
● Acces la baza de date de spețe din toate domeniile de activitate
● Dăm răspunsuri personalizate pentru fiecare situație în parte
● Interpretam legislația în așa fel încât să fie pe înțelesul tuturor
● Ai siguranță în relația cu autoritățile
● Te asiguri ca ești în legalitate

Distribuie pagina
ADINA VLAICU

Articol scris de catre ADINA VLAICU, in data de April 19, 2019.

Consultant fiscal, membru al Camerei Consultantilor Fiscali din Romania, cu o experienta in domeniul financiar de peste 15 ani, perioada in care am incercat sa gasesc solutii si raspunsuri la provocarile zilnice din domeniul economic, cu o atitudine proactiva si constienta de faptul ca numai o informare corecta si la timp iti poate asigura in societatea dinamica, contemporana noua, garantia reusitei care se defineste economic prin trei termeni: castig, venit sau profit.

Vezi toate articolele scrise de ADINA VLAICU

Obligatiile fiscale ale unei societati romane care are infiintat un sediu secundar pe teritoriul Italiei

Articol scris in data de: 19 Aprilie 2019

Autor: ADINA VLAICU

Situatie de fapt:

O societate comerciala din Romania care are ca obiect de activitate transportul de marfuri are deschis pe teritoriul Italiei un sediu secundar. Societatea are cod de TVA italian, salariatii sunt angajati acolo iar toata evidenta contabila se tine tot acolo.

Intrebare:

Ce obligatii trebuiesc indeplinite pe teritoriul Romaniei atat din punct de vedere contabil cat si din punct de vedere fiscal?

Raspuns

Odata cu infiintarea de sedii secundare in strainatate art. 85 alin. (2) din Codul de procedura fiscala stabileste in mod expres obligatia contribuabililor cu domiciliul fiscal in Romania de a declara in termen de 30 de zile infiintarea acestor subunitati.

Tot Codul de procedura fiscala, in mod expres la alin. (4) al aceluiasi articol stabileste ce se intelege prin sediu secundar: “un santier de constructii, un proiect de constructie, ansamblu sau montaj ori activitati de supervizare legate de acestea, numai daca santierul, proiectul sau activitatile dureaza mai mult de 6 luni”.

 In vederea inregistrarii sediului secundar la ANAF, in functie de numarul salariatilor, exista doua situatii:

1. Societatea are mai putin de 5 angajati la sediile secundare/punctele de lucru deschise:

  • In aceasta situatie se va depune la ANAF formular 061 – Declaratie privind sediile secundare; 

2. Societatea are minim 5 angajati la sediile secundare/punctele de lucru deschise:

  • In aceasta situatie se va depune la ANAF formular 060 – Declaratie de inregistrare/Declaratie de mentiuni pentru sedii secundare;

Declaratia se va depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al societatii care infiinteaza sediul secundar.

Societatile care au minim 5 angajati la sediile secundare infiintate vor primi de la ANAF, dupa depunerea declaratiei de mai sus, un cod de identificare fiscala pentru acel sediu secundar.

Acesta se va utiliza pentru declararea impozitului pe veniturile de natura salariala in declaratia 112 ale angajatilor care lucreaza la acel punct de lucru inregistrat.

Astfel ca, la sectiunea F „Impozit pe venitul din salarii, defalcat pe sediu principal si sediile secundare”, din formularul 112, entitatea va trebui sa evidentieze distinct impozitul pe veniturile salariale, atat pentru CUI-ul sediului principal cat si pentru CUI-ul sediului secundar.

Conform Conventiei de evitare a dublei impuneri semnata intre Italia si Romania, sediul secundar infiintat pe teritoriul Italiei are calitate de sediu stabil.

Daca un rezident al Romaniei poseda elemente de venit care sunt impozabile in Italia prin sediul stabil inregistrat acolo, Romania, în calcularea propriilor impozite poate include în baza impozabila a acestor impozite mentionatele elemente de venit.

In acest caz impozitul platit în Italia va fi dedus din impozitul datorat în Romania în conformitate cu propriile legi fiscale. Suma astfel dedusa nu poate, totusi, sa depasească cota de impozit romanesc atribuibila mentionatelor elemente de venit.

In concluzie, obligatiile declararii si platii impozitului pe venitul atribuit sediului secundar infiintat in Italia exista, cu mentiunea ca se beneficiaza de credit fiscal, conform Conventiei de evitare a dublei impuneri semnata intre Italia si Romania.

Reglementare:

– Art. 85 , alin (2), Legea 207/2015
– OPANAF 3725/2017
– Conventia de evitare a dublei impuneri semnata intre Romania si Italia