Login
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Abonare newsletter zilnic!
Plantatii de aluni. Finantare nerambursabila
Monica Predescu
Valabil la 21 Februarie 2019
Situatie de fapt:
O societate comercială care aplică sistemul TVA la încasare, platitoare de impozit micro 1%, si care a incheiat un contract de finantare pentru acordarea ajutorului financiar nerambursabil in conditiile programului national pentru dezvoltare rurala, cu o intensitate a sprijinului de 90% (aportul societatii este de 10%), a achiziționat in anul 2018 aluni puieți în valoare de 200.000 RON la care se adaugă TVA.
Puieții au fost plantați in trimestrul 2 2018, iar la momentul finalizarii plantării s-au făcut înregistrările contabile 6025 = 3025 și 231 = 722.
Plantația de aluni intră pe rod după 4 ani.
In acest interval de timp firma va avea cheltuieli cu întreținerea plantației: erbicide, îngrășăminte, combustibil, etc.
În anul al patrulea se va obține prima producție de aluni si intentionam sa facem înregistrările contabile: 345 = 711 și 411 = 701 cu valoarea obținută din vânzarea a alunilor.
Intrebare:
1. Ce înregistrări contabile trebuie făcute (si la ce moment) în toată perioada, de la achiziția puieților de aluni si până la comercializarea alunilor rezultați?
2. Ce formulare trebuie completate, ce documente trebuiesc completate și de către cine, pentru a se justifica cheltuielile efectuate, producția obtinuta?
3. Care sunt implicatiile in completarea Decont 300?
4. Ce înregistrări trebuie făcute în cazul în care nici in al patrulea an nu rezultă producție de alune (datorită unor cauze diverse)?
5. Ce formulare trebuie completate, ce documente trebuie completate și de către cine pentru a se justifica lipsa producției?
6. Se incadreaza livrarea alunelor in prevederile art.. 331 – “Măsuri de simplificare”?
Raspuns partial - Testează gratuit timp de 7 zile!
1. Sunt corecte inregistrarile facute de dumneavoastra.
In functie de precizarile din contract, daca costurile intretinerii (de exemplu ierbicidele) se acopera tot din fondu
Înregistrează-te pentru răspunsul complet
● Alerte Fiscale scrise si video!
● Consultant AI disponibil 24 din 24
● Acces Reviste Bența – Prietenii Fiscalitatii si P. Contabilitatii –
● Acces la baza de date de spețe din toate domeniile de activitate
● Răspundem la orice speță din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane
● Dăm răspunsuri personalizate pentru fiecare situație în parte
● Interpretam legislația în așa fel încât să fie pe înțelesul tuturor
● Ai siguranță în relația cu autoritățile
● Te asiguri ca ești în legalitate
Articol scris de catre Monica Predescu, in data de 21 Februarie 2019.
Prin înfiinţarea unei societăţi de contabilitate am avut ocazia sa încep practicarea activităţii de contabilitate în urmă cu 25 de ani luând astfel parte la începutul şi la dezvoltarea acestui domeniu în România. Cei peste 500 de clienţi pe care i-am avut în această perioadă, au desfăşurat activităţi în foarte multe domenii, unele colaborări cu aceştia durând de peste 15 ani.