Procedura corectarii erorilor materiale din decontul de TVA

Articol publicat in data de: 09 Iulie 2020
Categorii: TVA
 

Situatie de fapt:

O societate trebuie sa fac corectie in D300, perioada 2018 – 2020, deoarece vechea contabila a declarat intracomunitarele la rd. 14 in loc de rd. 3 si rd. 3.1. In acest sens, m-ati sfatuit sa intocmesc un dosar de erori materiale.

Intrebare:

As dori sa stiu ce trebuie sa contina dosarul de daune materiale?
Care sunt pasii in vederea intocmirii si depunerii acestuia la ANAF?

Raspuns partial - Testează gratuit timp de 7 zile!

Asa cum explica si ANAF in instructiunile de aici:

Înregistrează-te pentru răspunsul complet

● Alerte Fiscale
● Acces la baza de date de spețe din toate domeniile de activitate
● Răspundem la orice speță din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane
● Dăm răspunsuri personalizate pentru fiecare situație în parte
● Interpretam legislația în așa fel încât să fie pe înțelesul tuturor
● Ai siguranță în relația cu autoritățile
● Te asiguri ca ești în legalitate

Distribuie pagina
Simona Draghici

Articol scris de catre Simona Draghici, in data de July 9, 2020.

Economist cu o vasta experienta. In decursul anilor a tinut contabilitatea firmelor mari, filiale ale multinationalelor din domenii diverse de activitate.

• Profesează ca şi economist de 15 ani

• Face parte din echipa Excelcont de 9 ani

• Experienta in contabilizarea domeniilor variate de activitate

Vezi toate articolele scrise de Simona Draghici

Procedura corectarii erorilor materiale din decontul de TVA

Articol scris in data de: 09 Iulie 2020

Autor: Simona Draghici

Situatie de fapt:

O societate trebuie sa fac corectie in D300, perioada 2018 – 2020, deoarece vechea contabila a declarat intracomunitarele la rd. 14 in loc de rd. 3 si rd. 3.1. In acest sens, m-ati sfatuit sa intocmesc un dosar de erori materiale.

Intrebare:

As dori sa stiu ce trebuie sa contina dosarul de daune materiale?
Care sunt pasii in vederea intocmirii si depunerii acestuia la ANAF?

Raspuns

Asa cum explica si ANAF in instructiunile de aici:

https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/transparenta/Instru_modif520.htm

In cazul corectării erorilor materiale din decontul de taxă pe valoarea adăugată, la solicitarea societatii, etapele parcurse sunt:

a) se depune solicitarea de corectare a erorilor materiale la registratura organului fiscal competent sau la poştă, prin scrisoare recomandată;

b) ANAF comunica în scris persoanei impozabile data, ora şi locul la care trebuie să se prezinte, precum şi documentele necesare justificării erorilor.

Solicitarea de corectare va fi insotita de:

1. Decontul depus eronat si recipisa

2. Decontul corect

3. Jurnalul de vanzari

4. Jurnalul de cumparari

5. Balanta

6. O declaratie pe proprie raspundere de tipul:

“Prin prezenta, SC ……. SRL, cu sediul in …….,prin administrator ….., declar pe propria raspundere ca la societate nu s-a desfasurat si nici nu se desfasoara vreun control de fond de la ANAF pentru perioada.

Ca urmare a autosesizarii,va informam ca la intocmirea deconturilor de TVA aferente perioade …………. au intervenit urmatoarele modificari:

randul 42 se modifica, de la 339 lei la 0 lei

randul 44 se modifica, de la 339 lei la 0 lei

randul 45 se modifica, de la 68071 lei la 68410 lei

Atasam decontul de TVA initial impreuna cu recipisa, decontul de TVA corectat,jurnalul de vanzari si jurnalul de cumparari, balanta.”

Documentele mentionate trebuie depuse pentru fiecare decont pe care dotiti sa il corectati si se pot intocmi dosare separate sau un singur dosar pentru toata perioada.

 

Reglementare: 

  • Ordinul Ministrului Finantelor Publice 3604/2015