Login
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Abonare newsletter zilnic!
Proceduri contabile pentru dropshipping

Monica Predescu
Valabil la 25 Martie 2019
Situatie de fapt:
Detin o afacere de tip dropshipping online, pe care vreau sa o desfasor in Romania, UE si worldwide si pe care o prezint in felul urmator:
– Voi infiinta un site unde voi prezenta produse diverse ale unor furnizori din China (in majoritate), dar si din alte tari
– Produsele vor avea preturile afisate in dolari americani
– Clientii vor comanda pe acest site produsele dorite si le vor plati in dolari, apoi in moneda tarii de care apartin, prin contul PayPal sau cu card bancar
– Dupa plata comenzilor, eu voi comanda si voi plati produsele respective la furnizori
– Furnizorii imi vor trimite facturi pentru contravaloarea produselor comandate de mine
– Furnizorii vor trimite apoi produsele respective direct la clienti, la adresele lor din tarile de origine
– Eu voi elibera facturi de la firma mea catre clientii care au comandat produsele respective
– Taxele vamale si TVA-ul pentru produsele comandate de catre clienti, vor fi suportate de catre acestia, in tarile lor de origine, la primirea marfii de catre acestia si in conformitate cu facturile pe care le vor primi de la mine;
– Platile pe care le voi face furnizorilor, vor fi mai mici decat platile primite de mine de la clienti, diferenta reprezentand comisionul meu de intermediere, care va fi impozitat in Romania, in conformitate cu legile in vigoare.
Intrebare:
1. Ce pasi trebuie sa urmez in contabilitatea firmei mele?
2. Este corecta procedura privind taxele vamale si TVA?
1. Intelegem ca societatea dumneavoastra cumpara si revinde marfa, fara a avea stocuri.
Luam ca ipoteza de lucra urmatoarele date:
- La 01 februarie se comanda marfa de pe site (curs BNR 1$ = 4,2 lei) in valoare de 100 $
- La 20 februarie se incaseaza marfa (curs BNR 1$ = 4 lei)
- La 21.03 se primeste factura din China (curs BNR 1$ = 4,1 lei) in valoare de 50 $
- La 22.03 se achita marfa din China (curs BNR 1$ = 3,9 lei)
Cronologic, veti face urmatoarele inregistrari:
1 Februarie 411 = 707 420 20 Februarie 5124 = 411 400 20 Februarie 665 = 411 20 21 Martie 371 = 401 205 21 Martie 607 = 371 205 22 Martie 401 = 5124 195 22 Martie 401 = 765 10 2. Consideram ca procedura privind taxele vamale si TVA este corecta
Reglementare:
Ordinul Ministrului Finantelor Publice 1802/2014
Acest răspuns vă este util?
Vă rugăm să ne lăsați o recenzie pe google:
Mulțumim!

Articol scris de catre Monica Predescu, in data de 25 Martie 2019.
Prin înfiinţarea unei societăţi de contabilitate am avut ocazia sa încep practicarea activităţii de contabilitate în urmă cu 25 de ani luând astfel parte la începutul şi la dezvoltarea acestui domeniu în România. Cei peste 500 de clienţi pe care i-am avut în această perioadă, au desfăşurat activităţi în foarte multe domenii, unele colaborări cu aceştia durând de peste 15 ani.

Proceduri contabile pentru dropshipping
Articol scris in data de: 25 Martie 2019
Autor: Monica Predescu
Situatie de fapt:
Detin o afacere de tip dropshipping online, pe care vreau sa o desfasor in Romania, UE si worldwide si pe care o prezint in felul urmator:
– Voi infiinta un site unde voi prezenta produse diverse ale unor furnizori din China (in majoritate), dar si din alte tari
– Produsele vor avea preturile afisate in dolari americani
– Clientii vor comanda pe acest site produsele dorite si le vor plati in dolari, apoi in moneda tarii de care apartin, prin contul PayPal sau cu card bancar
– Dupa plata comenzilor, eu voi comanda si voi plati produsele respective la furnizori
– Furnizorii imi vor trimite facturi pentru contravaloarea produselor comandate de mine
– Furnizorii vor trimite apoi produsele respective direct la clienti, la adresele lor din tarile de origine
– Eu voi elibera facturi de la firma mea catre clientii care au comandat produsele respective
– Taxele vamale si TVA-ul pentru produsele comandate de catre clienti, vor fi suportate de catre acestia, in tarile lor de origine, la primirea marfii de catre acestia si in conformitate cu facturile pe care le vor primi de la mine;
– Platile pe care le voi face furnizorilor, vor fi mai mici decat platile primite de mine de la clienti, diferenta reprezentand comisionul meu de intermediere, care va fi impozitat in Romania, in conformitate cu legile in vigoare.
Intrebare:
1. Ce pasi trebuie sa urmez in contabilitatea firmei mele?
2. Este corecta procedura privind taxele vamale si TVA?
Raspuns
1. Intelegem ca societatea dumneavoastra cumpara si revinde marfa, fara a avea stocuri.
Luam ca ipoteza de lucra urmatoarele date:
- La 01 februarie se comanda marfa de pe site (curs BNR 1$ = 4,2 lei) in valoare de 100 $
- La 20 februarie se incaseaza marfa (curs BNR 1$ = 4 lei)
- La 21.03 se primeste factura din China (curs BNR 1$ = 4,1 lei) in valoare de 50 $
- La 22.03 se achita marfa din China (curs BNR 1$ = 3,9 lei)
Cronologic, veti face urmatoarele inregistrari:
1 Februarie | 411 | = | 707 | 420 |
20 Februarie | 5124 | = | 411 | 400 |
20 Februarie | 665 | = | 411 | 20 |
21 Martie | 371 | = | 401 | 205 |
21 Martie | 607 | = | 371 | 205 |
22 Martie | 401 | = | 5124 | 195 |
22 Martie | 401 | = | 765 | 10 |
2. Consideram ca procedura privind taxele vamale si TVA este corecta
Reglementare:
Ordinul Ministrului Finantelor Publice 1802/2014