Refacturarea cheltuielilor efectuate pentru o alta persoana. Structura de comisionar

Situatie de fapt: 

O societate comerciala, avand cod CAEN principal 4322, efectueaza lucrari de instalare a sistemelor de încalzire cu gaz. Societatea achizitioneaza centrala termica si toate materialele necesare instalarii in numele clientului, facturile de achizitie fiind emise pe numele societatii.

La finalul lucrarii, societatea emite factura catre client pe baza devizului de lucrari, care contine atat valoarea manoperei, cat si a produselor consumate. 

Intrebare:

 1. Intrucat societatea achizitioneaza centrala termica in numele clientului, trebuie sa autorizeze un cond CAEN suplimentar si sa tina o gestiune aferenta acestor centrale termice, iar contravaloarea centralei sa reprezinte vanzare de marfa? Ce autorizatii ar mai trebuie sa obtina societatea in acest caz?

2. Pot considera ca societatea nu face comert cu centrale termice, aceste produse fiind achizitionate in functie de contractele incheiate cu clientii? Care este baza legala? 

Raspuns partial - Testează gratuit timp de 7 zile!

1. A) Un prim aspect pe care vrem sa il supunem discutiei este situatia  sumelor achitate de o persoană impozabilă în numele şi în contul altei perso

Înregistrează-te pentru răspunsul complet

● Acces gratuit timp de 7 zile și posibilitatea de a ne trimite o speță!
● Răspundem la orice speță din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane
● Acces la baza de date de spețe din toate domeniile de activitate
● Dăm răspunsuri personalizate pentru fiecare situație în parte
● Interpretam legislația în așa fel încât să fie pe înțelesul tuturor
● Ai siguranță în relația cu autoritățile
● Te asiguri ca ești în legalitate

Distribuie pagina
ADINA VLAICU

Articol scris de catre ADINA VLAICU, in data de July 11, 2019.

Consultant fiscal, membru al Camerei Consultantilor Fiscali din Romania, cu o experienta in domeniul financiar de peste 15 ani, perioada in care am incercat sa gasesc solutii si raspunsuri la provocarile zilnice din domeniul economic, cu o atitudine proactiva si constienta de faptul ca numai o informare corecta si la timp iti poate asigura in societatea dinamica, contemporana noua, garantia reusitei care se defineste economic prin trei termeni: castig, venit sau profit.

Vezi toate articolele scrise de ADINA VLAICU