Login
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Scoaterea din evidenta ca platitor de TVA a unei societati care are codul de TVA anulat din oficiu

ADINA VLAICU
Situatie de fapt:
O societate comerciala are codul de TVA anulat din oficiu incepand cu anul 2015 (a depus 3 deconturi de TVA pe 0), din aceasta cauza nu a mai dedus TVA, ci doar a colectat, iar la nevoie a depus Declaratia 311.
Societatea ar dori sa renunte la calitatea de platitor de TVA, mentionez faptul ca cifra de afaceri aferenta anilor precedenti (2018, 2017) este sub plafon de scutire, la fel si anul 2019 pana in prezent.
Intrebare:
Care sunt pasii de urmat si care este periada de la care poate sa devina neplatitor de TVA (sa nu mai fie obligat sa colecteze TVA)?
Pentru a putea solicita scoaterea din evidenta ca platitor de TVA, va trebui sa va reactivati codul de TVA si abia apoi puteti sa solicitati scoaterea din categoria platitorilor de TVA prin depunerea declarației de mențiunii 010 și Certificatul de Înregistrare în scopuri de TVA, în original.
Reactivarea codului de TVA se face la solicitarea persoanei impozabile (a societatii) conf. Art 316, alin (12), astfel:
„a) în situația prevăzută la alin. (11) lit. a), dacă încetează situația care a condus la anulare, de la data comunicării deciziei de înregistrare în scopuri de TVA;
b) în situația prevăzută la alin. (11) lit. c), dacă încetează situația care a condus la anulare, de la data comunicării deciziei de înregistrare în scopuri de TVA. În cazul societăților reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ai căror asociați din cauza cărora s-a dispus anularea înregistrării în scopuri de TVA nu sunt majoritari la momentul solicitării reînregistrării, persoana impozabilă poate solicita reînregistrarea chiar dacă nu a încetat situația care a condus la anularea înregistrării conform alin. (11) lit. c);
c) în situația prevăzută la alin. (11) lit. d), de la data comunicării deciziei de înregistrare în scopuri de TVA, pe baza următoarelor informații/documente furnizate de persoana impozabilă:
1. prezentarea deconturilor de taxă nedepuse la termen;
2. prezentarea unei cereri motivate din care să rezulte că se angajează să depună la termenele prevăzute de lege deconturile de taxă;
d) în situația prevăzută la alin. (11) lit. e), pe baza unei declarații pe propria răspundere din care să rezulte că va desfășura activități economice. Data înregistrării în scopuri de TVA a persoanei impozabile este data comunicării deciziei de înregistrare în scopuri de TVA;
e) în situația prevăzută la alin. (11) lit. h), dacă încetează situația care a condus la anulare, respectiv societatea nu mai prezintă risc fiscal ridicat, conform criteriilor stabilite la alin. (11) lit. h), de la data comunicării deciziei de înregistrare în scopuri de TVA.”
Depunerea declaratiei 010 se face în primele 10 zile ale lunii, daca perioada de raportare este luna sau în primele 10 zile ale lunii următoare trimestrului, daca perioada de raportare este trimestrul.
Formularul 010 se depune daca cifra de afaceri de anul trecut și cifra de afaceri de anul în curs până la data solicitării scoaterii din evidența plătitorilor de TVA, nu depășește plafonul de scutire de la art. 310, alin.1, respectiv 300.000 lei. Se completează subsecțiunea 1.15 din formularul 010.
Scoaterea din evidenta a inregistrarii in scop de TVA va fi valabilă de la data comunicării ANAF de scoatere din evidența plătitorilor de TVA., conform art. 310, alin. 7 Codul Fiscal.
Reglementare:
Cod fiscal

Scoaterea din evidenta ca platitor de TVA a unei societati care are codul de TVA anulat din oficiu
Articol scris in data de: 11 Iunie 2019
Autor: ADINA VLAICU
Situatie de fapt:
O societate comerciala are codul de TVA anulat din oficiu incepand cu anul 2015 (a depus 3 deconturi de TVA pe 0), din aceasta cauza nu a mai dedus TVA, ci doar a colectat, iar la nevoie a depus Declaratia 311.
Societatea ar dori sa renunte la calitatea de platitor de TVA, mentionez faptul ca cifra de afaceri aferenta anilor precedenti (2018, 2017) este sub plafon de scutire, la fel si anul 2019 pana in prezent.
Intrebare:
Care sunt pasii de urmat si care este periada de la care poate sa devina neplatitor de TVA (sa nu mai fie obligat sa colecteze TVA)?
Raspuns
Pentru a putea solicita scoaterea din evidenta ca platitor de TVA, va trebui sa va reactivati codul de TVA si abia apoi puteti sa solicitati scoaterea din categoria platitorilor de TVA prin depunerea declarației de mențiunii 010 și Certificatul de Înregistrare în scopuri de TVA, în original.
Reactivarea codului de TVA se face la solicitarea persoanei impozabile (a societatii) conf. Art 316, alin (12), astfel:
„a) în situația prevăzută la alin. (11) lit. a), dacă încetează situația care a condus la anulare, de la data comunicării deciziei de înregistrare în scopuri de TVA;
b) în situația prevăzută la alin. (11) lit. c), dacă încetează situația care a condus la anulare, de la data comunicării deciziei de înregistrare în scopuri de TVA. În cazul societăților reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ai căror asociați din cauza cărora s-a dispus anularea înregistrării în scopuri de TVA nu sunt majoritari la momentul solicitării reînregistrării, persoana impozabilă poate solicita reînregistrarea chiar dacă nu a încetat situația care a condus la anularea înregistrării conform alin. (11) lit. c);
c) în situația prevăzută la alin. (11) lit. d), de la data comunicării deciziei de înregistrare în scopuri de TVA, pe baza următoarelor informații/documente furnizate de persoana impozabilă:
1. prezentarea deconturilor de taxă nedepuse la termen;
2. prezentarea unei cereri motivate din care să rezulte că se angajează să depună la termenele prevăzute de lege deconturile de taxă;
d) în situația prevăzută la alin. (11) lit. e), pe baza unei declarații pe propria răspundere din care să rezulte că va desfășura activități economice. Data înregistrării în scopuri de TVA a persoanei impozabile este data comunicării deciziei de înregistrare în scopuri de TVA;
e) în situația prevăzută la alin. (11) lit. h), dacă încetează situația care a condus la anulare, respectiv societatea nu mai prezintă risc fiscal ridicat, conform criteriilor stabilite la alin. (11) lit. h), de la data comunicării deciziei de înregistrare în scopuri de TVA.”
Depunerea declaratiei 010 se face în primele 10 zile ale lunii, daca perioada de raportare este luna sau în primele 10 zile ale lunii următoare trimestrului, daca perioada de raportare este trimestrul.
Formularul 010 se depune daca cifra de afaceri de anul trecut și cifra de afaceri de anul în curs până la data solicitării scoaterii din evidența plătitorilor de TVA, nu depășește plafonul de scutire de la art. 310, alin.1, respectiv 300.000 lei. Se completează subsecțiunea 1.15 din formularul 010.
Scoaterea din evidenta a inregistrarii in scop de TVA va fi valabilă de la data comunicării ANAF de scoatere din evidența plătitorilor de TVA., conform art. 310, alin. 7 Codul Fiscal.
Reglementare:
Cod fiscal
3 comentarii
TAFLAN ANCA MIHAELA
11 Iunie 2019 la 10:34Si firma trebuie sa se inregistreze ca si platitor de tva prin depunerea formularului 010? Nu se aplica procedura in care firma primeste in aceeasi zi codul de tva prin depunerea online a declaratiei pe propria răspundere pentru înregistrarea în scopuri de TVA, potrivit art.316 alin.(1) lit. c) din Legeanr.227/2015 privind Codul Fiscal?
Vlaicu Adina
12 Iunie 2019 la 14:47Buna ziua!
Reactivarea codului de TVA se face la cererea dumneavoastra, si numai daca sunt indeplinite conditiile conform art 316, alin 912), cod fiscal (asa cum am scris in raspuns).
Numai dupa ce este reactivat codul, puteti cere prin completarea “Declarației de mentiuni 010” renuntarea la inregistrarea in scop de TVA, motivul fiind cifra de afaceri realizata sub plafonul de scutire. Declarația 010 in care se bifeaza “mentiuni” se completează ori de câte ori se modifică datele declarate anterior.
TAFLAN ANCA MIHAELA
9 Septembrie 2019 la 14:36Pentru reinregistare in scopuri de tva documentele necesare sunt:
– declaratia 099
– copie CI administratori si asociati
– certificat constatator detaliat (valabil 30 zile de la data eliberarii)
– Certificatul de inregistrare in scopuri de tva in original
-declaratie administrator ca in prioada urmatoare va desfasura activitati cu TVA si va depune declaratiile la termen.
Dupa reinregistrare, in cazul platitorilor de tva lunar, renuntarea la a fi platitor de tva se poate realiza pana in data de 10 a lunii urmatoare, iar pentru platitorii de tva la trimestru iesirea se face in primele 10 zile ale primei luni din trimestrul urmator.