Tratament TVA in cazul livrarilor de locuinte si anexe

Articol publicat in data de: 21 Iunie 2019
Categorii: TVA
 

Situatie de fapt: 

O societate comerciala platitoare de TVA la trimestru construieste un imobil care in structura lui apartamente, spatii pentru birouri , parcari…etc. Imobilul este inca in constructie, dar societatea comerciala vinde deja apartamente si parcari sub forma de rezervare.

Intocmeste un contract de rezervare imobil cu persoane fizice si factureaza avansul pentru prima rata.

Intrebare:

1) Ce cote de TVA se folosesc pentru urmatoarele facturi emise pentru persoana fizica din Romania, pentru persoana fizica din UE si societate comerciala:

  • factura de avans rezervare vanzare apartament (imobil) (5%)+ parcare interioara (19%)si/sau parcare exterioara (19%),sau pot factura ca si un pachet cu cota de TVA de 5%
  • idem si pentru factura fiscala finala ?

2) Factura fiscala pentru inchiriere spatii birouri si spatii comerciale cu/fara parcari folosesc cota de TVA de 19%?

3) Daca depasesc cifra de afaceri din punct de vedere al TVA-ului in luna mai 2019, de cand sunt obligata sa devin platitor de TVA lunar si pana la ce data trebuia sa depun 010?

 4) Pentru vanzarea imobil cu anexe catre o persoana fizica din UE se intocmeste factura in euro si ce cota de TVA folosesc?

Raspuns partial - Testează gratuit timp de 7 zile!

1) Facturarea livrarilor de locuinte catre persoana fizica (din Romania sau UE) se face conform art. 219, alin (3), lit c din Cod fiscal cu o cota de TVA redusa de 5%

Înregistrează-te pentru răspunsul complet

● Alerte Fiscale
● Acces Reviste Bența – Prietenii Fiscalitatii si P. Contabilitatii –
● Acces la baza de date de spețe din toate domeniile de activitate
● Răspundem la orice speță din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane
● Dăm răspunsuri personalizate pentru fiecare situație în parte
● Interpretam legislația în așa fel încât să fie pe înțelesul tuturor
● Ai siguranță în relația cu autoritățile
● Te asiguri ca ești în legalitate

Distribuie pagina
ADINA VLAICU

Articol scris de catre ADINA VLAICU, in data de 21/06/2019.

Consultant fiscal, membru al Camerei Consultantilor Fiscali din Romania, cu o experienta in domeniul financiar de peste 15 ani, perioada in care am incercat sa gasesc solutii si raspunsuri la provocarile zilnice din domeniul economic, cu o atitudine proactiva si constienta de faptul ca numai o informare corecta si la timp iti poate asigura in societatea dinamica, contemporana noua, garantia reusitei care se defineste economic prin trei termeni: castig, venit sau profit.

Vezi toate articolele scrise de ADINA VLAICU