TVA pentru sume transferate intre punctele de lucru

Articol publicat in data de: 14 Martie 2018
Categorii: TVA
 

Situatie de fapt:

Societatea comerciala are 2 puncte de lucru X si Y (comert cu amanuntul). Punctul Y este obligat sa aprovizioneze marfa de la X pe avize de expeditie, neavand semnate contracte comerciale. Punctul Y vinde produsele si incaseaza banii in numerar sau prin plata cu cardul.

Vinzare produse cu amanuntul in luna ianuarie = 119000 lei din care TVA = 19000 lei.

Punctul Y plateste catre un singur furnizor cu care are incheiat contract cu chitanta suma de 1000 lei din care TVA 19% devine deductibil = 160 lei iar la avize de expeditie transfera pe monetar suma de 4000 lei catre punctul X.

Punctul X plateste sau nu mai departe furnizorul de la care a aprovizionat marfa transferata catre Y (TVA aferent = 639 lei ).

Punctul Y trebuie sa achite marfa de pe avizul expeditie si toate impozitele pe salarii, TVA si toate cheltuielile spatiului.

Punctul X solicita de la Y TVA = 19000 – 160 = 18840 lei

Intrebare:

Este corect?
Sau punctul Y ar trebui sa achite TVA = 19000 – 160 – 639 = 18201 lei?

Raspuns partial - Testează gratuit timp de 7 zile!

In cazul dumneavoastra nu are relevanta faptul ca sunt puncte de lucru diferite. Societatea este aceeasi, reprezinta un tot unitar, contabilitatea se tine la comun si nu ar trebui sa existe bugete

Înregistrează-te pentru răspunsul complet

● Alerte Fiscale
● Acces Reviste Bența – Prietenii Fiscalitatii si P. Contabilitatii –
● Acces la baza de date de spețe din toate domeniile de activitate
● Răspundem la orice speță din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane
● Dăm răspunsuri personalizate pentru fiecare situație în parte
● Interpretam legislația în așa fel încât să fie pe înțelesul tuturor
● Ai siguranță în relația cu autoritățile
● Te asiguri ca ești în legalitate

Distribuie pagina
Monica Predescu

Articol scris de catre Monica Predescu, in data de 14/03/2018.

Prin înfiinţarea unei societăţi de contabilitate am avut ocazia sa încep practicarea activităţii de contabilitate în urmă cu 25 de ani luând astfel parte la începutul şi la dezvoltarea acestui domeniu în România. Cei peste 500 de clienţi pe care i-am avut în această perioadă, au desfăşurat activităţi în foarte multe domenii, unele colaborări cu aceştia durând de peste 15 ani.

Vezi toate articolele scrise de Monica Predescu