Un angajator PFA sau II poate aplica facilitatile fiscale pentru domeniul constructiilor?

Articol publicat in data de: 19 Martie 2019
Categorii: PFA / I.I. / I.F. , Resurse Umane , Veniturile persoanelor fizice
 

Intrebare:

PFA-urile si II sunt obligate sa aplice facilitatile fiscale privind constructiile conform OUG 114/2018?

Raspuns partial - Testează gratuit timp de 7 zile!

Scutirile prevazute de OUG 114/2018 se aplica persoanelor fizice, pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor, în perioada 1 ianuarie 2019 – 31 decembrie 2

Înregistrează-te pentru răspunsul complet

● Acces gratuit timp de 7 zile și posibilitatea de a ne trimite o speță!
● Răspundem la orice speță din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane
● Acces la baza de date de spețe din toate domeniile de activitate
● Dăm răspunsuri personalizate pentru fiecare situație în parte
● Interpretam legislația în așa fel încât să fie pe înțelesul tuturor
● Ai siguranță în relația cu autoritățile
● Te asiguri ca ești în legalitate

Distribuie pagina
ADINA VLAICU

Articol scris de catre ADINA VLAICU, in data de March 19, 2019.

Consultant fiscal, membru al Camerei Consultantilor Fiscali din Romania, cu o experienta in domeniul financiar de peste 15 ani, perioada in care am incercat sa gasesc solutii si raspunsuri la provocarile zilnice din domeniul economic, cu o atitudine proactiva si constienta de faptul ca numai o informare corecta si la timp iti poate asigura in societatea dinamica, contemporana noua, garantia reusitei care se defineste economic prin trei termeni: castig, venit sau profit.

Vezi toate articolele scrise de ADINA VLAICU

Un angajator PFA sau II poate aplica facilitatile fiscale pentru domeniul constructiilor?

Articol scris in data de: 19 Martie 2019

Autor: ADINA VLAICU

Intrebare:

PFA-urile si II sunt obligate sa aplice facilitatile fiscale privind constructiile conform OUG 114/2018?

Raspuns

Scutirile prevazute de OUG 114/2018 se aplica persoanelor fizice, pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor, în perioada 1 ianuarie 2019 – 31 decembrie 2028 inclusiv, pentru care sunt îndeplinite următoarele condiţii:

a) Angajatorii desfăşoară activităţi în sectorul construcţii care cuprind:

(i) Activitatea de construcţii definită la codul CAEN 41.42.43 – secţiunea F – Construcţii;

(ii) Domeniile de producere a materialelor de construcţii, definite de următoarele coduri CAEN:

  • 2312 – Prelucrarea şi fasonarea sticlei plate;
  • 2331 – Fabricarea plăcilor şi dalelor din ceramic;
  • 2332 – Fabricarea cărămizilor, ţiglelor şi altor produse pentru construcţii din argilă arsă;
  • 2361 – Fabricarea produselor din beton pentru construcţii;
  • 2362 – Fabricarea produselor din ipsos pentru construcţii;
  • 2363 – Fabricarea betonului;
  • 2364 – Fabricarea mortarului;
  • 2369 – Fabricarea altor articole din beton, ciment şi ipsos;
  • 2370 – Tăierea, fasonarea şi finisarea pietrei;
  • 2223 – Fabricarea articolelor din material plastic pentru construcţii;
  • 1623 – Fabricarea altor elemente de dulgherie şi tâmplărie pentru construcţii;
  • 2512 – Fabricarea de uşi şi ferestre din metal;
  • 2511 – Fabricarea de construcţii metalice şi părţi componente ale structurilor metalice;
  • 0811 – Extracţia pietrei ornamentale şi a pietrei pentru construcţii, extracţia pietrei calcaroase, ghipsului, cretei şi a ardeziei;
  • 0812 – Extracţia pietrişului şi nisipului;
  • 711 – Activităţi de arhitectură, inginerie şi servicii de consultanţă tehnică;

b) Angajatorii realizează cifră de afaceri din activităţile menţionate la lit. a) în limita a cel puţin 80% din cifra de afaceri totală, calculată cumulat de la începutul anului, inclusiv luna în care aplică scutirea;

c) Veniturile brute lunare din salarii şi asimilate salariilor realizate de persoanele fizice pentru care se aplică scutirea, sunt cuprinse între 3.000 şi 30.000 lei lunar inclusiv şi sunt realizate în baza contractului individual de muncă;

d) Scutirea se aplică potrivit instrucţiunilor la ordinul comun al ministrului finanţelor publice, al ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice şi al ministrului sănătăţii, prevăzut la art. 147 alin. (17), iar Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate reprezintă declaraţie pe propria răspundere pentru îndeplinirea condiţiilor de aplicare a scutirii.”

Un PFA si o Întreprindere individuala (II), conform legislatiei in vigoare, poate avea angajati:

PFA-ul maxim 3 persoane, II – maxim 8 persoane, cu contract individual de muncă, încheiat şi înregistrat în condiţiile legii.

Concluzionam, ca in situatia in care activitatea desfasurata de PFA sau II respecta conditiile enumerate mai sus, impuse de OUG 114/2018 se poate beneficia de facilitatile fiscale pentru domeniul constructiilor pentru angajatii, salariati in baza unui contract individual de munca.

Reglementare:

OUG 114/2018

– Art 66,

Legea 182/2016

– Art 17, alin. (1)
– Art. 24, alin. (2)