Login
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Abonare newsletter zilnic!
Webinar LIVE - Ștefan Marogel și Valentina Saygo - e-Factura, e-TVA, e-Transport, SAF-T
Tichete de masa acordate retroactiv pentru perioada starii de urgenta
Ioana – Camelia Vișan
Valabil la 6 Iulie 2020
Situatie de fapt:
Conform Regulamentului de ordine interioara, societatea acorda maximum 20 tichete masa/luna/salariat, functie de prezenta acestuia la serviciu.
Acestea se acorda in ultima decada din luna in curs pentru luna urmatoare, cum de altfel scrie in lege. In aceasta perioada mai grea, financiar vorbind, in lunile mai si iunie nu s-au acordat tichete masa, dar administratorul se gandeste ca daca vor fi incasari, sa acorde tichete si pentru lunile din urma.
Intrebare:
Avand in vedere ca nu se mai respecta acordarea lor in avans, e vreo problema de tratament fiscal? Exista riscul sa fie interpretate avantaje salariale?
Administratorul poate sa dea tichete doar la o parte din salariati, si altora nu? De exemplu salariatii de la magazinele proprii isi fac targetul si acestora le-ar acorda tichetele de masa, dar cei din productie nu au comenzi, si acestora, deocamdata nu le-ar acorda tichete.
Speta dumneavoastra poate fi solutionata atat la nivel teoretic cat si prin raportare la practica.
La nivel teoretic, conform legislatiei in vigoare, daca nu acordati tichete in luna in curs pentru luna urmatoare, nu veti putea beneficia de scutire de la contributiile sociale.
In practica, majoritatea companiilor acorda tichetele din luna curenta pe baza pontajului aferent lunii anterioare. Tichetele astfel acordate nu sunt incluse in baza de calcul a contributiilor sociale.
Consultantii nostri nu au intalnit pana in acest moment situatii in care in urma inspectiilor fiscale societatile sa fie obligate sa includa in baza de calcul tichetele de masa acordate in luna curenta pentru luna anterioara.
In conditiile mentionate mai sus, consideram ca inspectorii ANAF ar putea tolera si acordarea retroactiva, cu atat mai mult avand in vedere contextul sanitar si economic existant la nivel global. Bineinteles, in aceasta situatie, se impune rectificarea statelor de salarii pentru lunile trecute si a declaratiilor aferente.
Cu toate acestea, desi in practica inspectorii ANAF tind sa tolereze acordarea tichetelor in luna curenta pentru luna anterioara si ar putea tolera si retroactivitate pe perioada mai lunga, cu aplicarea scutirii de la plata contributiilor sociale, nu putem considera acest lucru ca fiind legal si nu putem garanta aceasta solutie.
Anagajatorul poate acorda tichete doar pentru o parte din salariati, conform legii. Trebuie avut insa in vedere faptul ca angajatorul este obligat sa respecte prevederile regulamentului de ordine interioara.
Reglementare:
Cod Fiscal
- art. 142 lit. r)
- Legea 165/2018 art. 12
Tichete de masa acordate retroactiv pentru perioada starii de urgenta
Articol scris in data de: 6 Iulie 2020
Autor: Ioana – Camelia Vișan
Situatie de fapt:
Conform Regulamentului de ordine interioara, societatea acorda maximum 20 tichete masa/luna/salariat, functie de prezenta acestuia la serviciu.
Acestea se acorda in ultima decada din luna in curs pentru luna urmatoare, cum de altfel scrie in lege. In aceasta perioada mai grea, financiar vorbind, in lunile mai si iunie nu s-au acordat tichete masa, dar administratorul se gandeste ca daca vor fi incasari, sa acorde tichete si pentru lunile din urma.
Intrebare:
Avand in vedere ca nu se mai respecta acordarea lor in avans, e vreo problema de tratament fiscal? Exista riscul sa fie interpretate avantaje salariale?
Administratorul poate sa dea tichete doar la o parte din salariati, si altora nu? De exemplu salariatii de la magazinele proprii isi fac targetul si acestora le-ar acorda tichetele de masa, dar cei din productie nu au comenzi, si acestora, deocamdata nu le-ar acorda tichete.
Speta dumneavoastra poate fi solutionata atat la nivel teoretic cat si prin raportare la practica.
La nivel teoretic, conform legislatiei in vigoare, daca nu acordati tichete in luna in curs pentru luna urmatoare, nu veti putea beneficia de scutire de la contributiile sociale.
In practica, majoritatea companiilor acorda tichetele din luna curenta pe baza pontajului aferent lunii anterioare. Tichetele astfel acordate nu sunt incluse in baza de calcul a contributiilor sociale.
Consultantii nostri nu au intalnit pana in acest moment situatii in care in urma inspectiilor fiscale societatile sa fie obligate sa includa in baza de calcul tichetele de masa acordate in luna curenta pentru luna anterioara.
In conditiile mentionate mai sus, consideram ca inspectorii ANAF ar putea tolera si acordarea retroactiva, cu atat mai mult avand in vedere contextul sanitar si economic existant la nivel global. Bineinteles, in aceasta situatie, se impune rectificarea statelor de salarii pentru lunile trecute si a declaratiilor aferente.
Cu toate acestea, desi in practica inspectorii ANAF tind sa tolereze acordarea tichetelor in luna curenta pentru luna anterioara si ar putea tolera si retroactivitate pe perioada mai lunga, cu aplicarea scutirii de la plata contributiilor sociale, nu putem considera acest lucru ca fiind legal si nu putem garanta aceasta solutie.
Anagajatorul poate acorda tichete doar pentru o parte din salariati, conform legii. Trebuie avut insa in vedere faptul ca angajatorul este obligat sa respecte prevederile regulamentului de ordine interioara.
Reglementare:
Cod Fiscal
- art. 142 lit. r)
- Legea 165/2018 art. 12