Login
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Abonare newsletter zilnic!
Sucursala din Romania a unei societati straine. Aspecte fiscale si contabile
Adina Vlaicu
Valabil la 18 Septembrie 2020
Situatia de fapt:
Sucursala deschisa in Romania a unei firme din Italia. Firma mama din Italia are ca obiect de activitate call center, activități de back-office, gen operare, introducere si validare date.
Intrebari:
1.Contabilitatea unei sucursale a unei firme din Italia, sucursala deschisa la Targoviste.
As avea nevoie sa stiu daca exista particularitati in ceea ce privește modul de tinere a contabilitatii, daca este ceva diferit fata de un SRL, la general.
2. Am gasit informatia ca in orice factură sau ofertă emanând de la o sucursală, trebuie să se menţioneze:
denumirea, forma juridică, sediul social, numărul din registrul comerţului şi codul unic de înregistrare ale societatii-mama,
capitalul social (capitalul social subscris şi cel vărsat in cazul SA sau SCA) .
oficiul registrului comerţului la care a fost înregistrată sucursala, numărul de înregistrare şi codul de identificare fiscală propriu
E adevarat, adica pe factura trebuie scrise si datele societatii mama si ale sucursalei? Atunci pare ca factura este emisa societatii din Italia.
3. Pentru sucursale, plătitor de obligaţii fiscale este contribuabilul – societatea mama, cu excepţia impozitului pe venitul din salarii, pentru care plătitor de impozit este sediul secundar obligat, potrivit legii, să se înregistreze fiscal ca plătitor de salarii şi de venituri asimilate salariilor.
Societatea-mama are obligaţia de a declara, în numele sucursalei înregistrate fiscal, impozitul pe venitul din salarii datorat, potrivit legii, de aceasta.
E adevărat? si daca da, cum si sub ce forma se inregistreaza societatea mama la finanțe pentru a declara obligatiile fiscale ale sucursalei? Adica societatea mama se inregistreaza in scopuri de TVA si ca platitor de profit si nu sucursala?
4. E corect ca fiind vorba despre o sucursala deschisa în România de societăţi rezidente în state aparţinând Spaţiului Economic Europea, nu am obligativitatea întocmirii situaţiilor financiare anuale pentru propria activitate?
5. Sucursala nu are patrimoniu propriu , ci numai patrimoniul care ii este afectat de societatea-mama. Asta insemana ca sucursala nu poate avea active corporale, necorporale , financiare? Nu poate cumpara birouri, calculatoare, etc. Cum i se transfera atunci patrimoniul de care are nevoie pentru funcționare?
6.Sucursala poate incheia contracte in nume propriu si poate primi facturi pentru închirierea unui spatiu, pentru internet, telefonie etc si poate emite facturi in nume propriu sau toate acestea sunt emise doar pe numele societatii mama:
Daca sucursala presteaza servicii catre alte firme din Italia , ea va factura direct catre acestia sau poate factura doar prin intermediul socieatii mama. Cum se aloca cheltuielile si veniturile sucursalei de catre societatea mama?
7. Ce este cu dosarul prețurilor de transfer? Inteleg ca acesta se face doar pentru bunurile si serviciile achizitionate de sucursala de la societatea mama daca se depaseste o anumita valoare intr-un an ( 50.000 euro pentru achizitii sau prestari de servicii).
8. Daca sucursala presteaza servicii catre alte firme din Itaia , ea va factura direct catre acestia sau doar prin intermediul socieattii mama?
Raspuns partial - Testează gratuit timp de 7 zile!
1. Pentru sucursala mentionata va trebui sa intocmiti bilant si sa il transmiteti societatii mama pentru consolidare. Contabilitatea va fi cea reglementata de legislatia romaneasca
Înregistrează-te pentru răspunsul complet
● Alerte Fiscale scrise si video!
● Consultant AI disponibil 24 din 24
● Acces Reviste Bența – Prietenii Fiscalitatii si P. Contabilitatii –
● Acces la baza de date de spețe din toate domeniile de activitate
● Răspundem la orice speță din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane
● Dăm răspunsuri personalizate pentru fiecare situație în parte
● Interpretam legislația în așa fel încât să fie pe înțelesul tuturor
● Ai siguranță în relația cu autoritățile
● Te asiguri ca ești în legalitate
Articol scris de catre Adina Vlaicu, in data de 18 Septembrie 2020.
Consultant fiscal, membru al Camerei Consultantilor Fiscali din Romania, cu o experienta in domeniul financiar de peste 15 ani, perioada in care am incercat sa gasesc solutii si raspunsuri la provocarile zilnice din domeniul economic, cu o atitudine proactiva si constienta de faptul ca numai o informare corecta si la timp iti poate asigura in societatea dinamica, contemporana noua, garantia reusitei care se defineste economic prin trei termeni: castig, venit sau profit.