Login
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Abonare newsletter zilnic!
Facturile anulate trebuie inregistrate in contabilitate?
Ioana – Camelia Vișan
Valabil la 11 Octombrie 2021
Situatie de fapt:
Societatea noastra a schimbat programului informatic de evidenta contabila iar noul soft nu permite inregistrarea facturilor anulate – cu valoare zero.
Specificatiile de completare ale cartusului I “Alte informatii” din Declaratia 394, potrivit O.P.A.N.A.F nr.3769/2015, modificat prin OPANAF 1105/2016 si OPANAF 2264/2016, precizeaza urmatoarele:
– pct. 2.1. contribuabilii vor completa plaja de facturi alocate prin decizie interna scrisa conform prevederilor legale in vigoare privind documentele financiar-contabile; se exclud facturile alocate pentru operatiunile intracomunitare cu bunuri si servicii, import/export de bunuri si operatiuni neimpozabile in Romania”;
DECI, regula generala are in vedere declararea plajei de facturi alocata la inceputul exercitiului financiar prin decizie scrisa.
Factura anulata este definita prin O.P.A.N.A.F. nr. 3769/2015 din 23 decembrie 2015 privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilor efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA, la sectiunea \”I. Alte informatii\”, pct. 2.2.2. \” seria si numarul facturilor anulate; factura anulata reprezinta factura emisa de persoana impozabila, netransmisa beneficiarului, operatiunile inscrise in aceasta nefiind inregistrate in contabilitatea persoanei impozabile\”.
Totusi, pentru urmarirea continuitatii numerelor de facturi emise in jurnalul de TVA de vanzari se inregistrau in vechiul program informatic si facturile anulate – pe zero –
Intrebare:
Exista obligativitatea inregistrarii in programul informatic de evidenta contabila a facturilor anulate sau nu?
Raspuns partial - Testează gratuit timp de 7 zile!
Legislatia in vigoare prevede in mod expres ca operatiunile inscrise in facturile anulate nu se inregistreaza in contabilitate.
Înregistrează-te pentru răspunsul complet
● Alerte Fiscale scrise si video!
● Acces Reviste Bența – Prietenii Fiscalitatii si P. Contabilitatii –
● Acces la baza de date de spețe din toate domeniile de activitate
● Răspundem la orice speță din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane
● Dăm răspunsuri personalizate pentru fiecare situație în parte
● Interpretam legislația în așa fel încât să fie pe înțelesul tuturor
● Ai siguranță în relația cu autoritățile
● Te asiguri ca ești în legalitate
Articol scris de catre Ioana – Camelia Vișan, in data de 11 Octombrie 2021.
Avand la baza studii juridice si o specializare in fiscalitate, practic o abordare a spetelor din doua puncte de vedere, fapt ce imi permite o intelegere mai buna in special in cazul spetelor complexe care nu necesita doar cunostinte in domeniul fiscalitatii.
In decursul ultimilor 8 ani am avut ocazia sa particip la diferite cursuri si seminarii sustinute de specialisti recunoscuti in domeniul fiscalitatii, ajungand astazi sa pot rezolva o gama variata de spete si sa pot raspunde cu promptitudine la intrebarile clientilor.