Login
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Abonare newsletter zilnic!
Webinar LIVE - Ștefan Marogel și Valentina Saygo - e-Factura, e-TVA, e-Transport, SAF-T
De ce unirea forțelor cu contabilul poate să însemne succesul în 2025?
Universul Fiscal
Valabil la 15 Noiembrie 2024
Având în vedere toate modificările fiscale din 2025, care devin lege, mulți dintre noi nu vom ști cum să le operaționalizăm decât atunci când ne vom confrunta cu perspectiva unor amenzi.
La acest lucru se adaugă și că reglementările SAF-T vor trimite o poză în timp real a întregii contabilități, așa că se va sfârși cu tot soiul de operațiuni în curs de decontare, cu anumite solduri lăsate în aer, care pot determina un control din partea ANAF – cum – nu știm încă.
Pe de altă parte, nici nu avem specialiști de SAF-T pentru IMM-uri mici și medii care să fi făcut aceste implementări, și toată lumea se uită cu speranță la furnizorii de soluții de facturare sau de aplicații de contabilitate, ca să vină cu o soluție magică de a genera apăsând pe un buton acea declarație.
Dacă la e-factura a fost complicat, iar acolo datele erau neechivoce, era clar ce era o factură, aici, la SAF-T, lucrurile pot fi interpretate, pentru că în contabilitate anumite conturi contabile pot fi folosite în detrimentul altora, ceea ce poate implica riscuri la nivel fiscal pe viitor, când acestea sunt reclasificate de către fisc.
Dar dincolo de aceste tehnicalități, vorbim de un efort în plus de conformare a agenților economici, care poate fi făcut mult mai facil împreună cu persoana care îi cunoaște cel mai bine business-ul, iar acela este contabilul sau contabila, chiar dacă acest lucru va presupune costuri suplimentare.
Ideea este că și cu e-factura lucrurile puteau merge mai lin dacă se prioritiza și bugeta acest demers.
Ne așteptăm și la anumite impredictibilități fiscale, iar acestea se pot ține mai bine sub supraveghere printr-o organizare mai bună a business-ului și printr-un set de instrumente de control precum cashflow-ul și bugetul de venituri și de cheltuieli.
Cu toții suntem utilizatori ai informației economice, iar această împărțire între informații contabile și informații de business deja nu ne mai ajută.
Având acces la aceste date de ambele părți, se poate stabili un plan de lucru comun, iar din această colaborare dintre contabil și antreprenor, pot să iasă afaceri stabile, indiferent de OUG-uri. Însă deseori sunt neclare așteptările, cine se ocupă de ce sau care este procedura de lucru.
Digitalizarea fiscală este un hop prin care este nevoie să trecem, iar unirea de forțe între contabili și antreprenori poate ușura mult procesul și dezvoltările ulterioare.
Ca să vă susținem cu o claritate mai mare cu privire la cum se poate desfășura mai ușor această colaborare, noi organizăm un webinar despre cum să treceți mai ușor peste durerea digitalizării fiscale, propunând soluții aplicate de colaborare între antreprenor și contabil.
Pentru mai multe detalii despre participarea la webinar:
De ce unirea forțelor cu contabilul poate să însemne succesul în 2025?
Articol scris in data de: 15 Noiembrie 2024
Autor: Universul Fiscal
Având în vedere toate modificările fiscale din 2025, care devin lege, mulți dintre noi nu vom ști cum să le operaționalizăm decât atunci când ne vom confrunta cu perspectiva unor amenzi.
La acest lucru se adaugă și că reglementările SAF-T vor trimite o poză în timp real a întregii contabilități, așa că se va sfârși cu tot soiul de operațiuni în curs de decontare, cu anumite solduri lăsate în aer, care pot determina un control din partea ANAF – cum – nu știm încă.
Pe de altă parte, nici nu avem specialiști de SAF-T pentru IMM-uri mici și medii care să fi făcut aceste implementări, și toată lumea se uită cu speranță la furnizorii de soluții de facturare sau de aplicații de contabilitate, ca să vină cu o soluție magică de a genera apăsând pe un buton acea declarație.
Dacă la e-factura a fost complicat, iar acolo datele erau neechivoce, era clar ce era o factură, aici, la SAF-T, lucrurile pot fi interpretate, pentru că în contabilitate anumite conturi contabile pot fi folosite în detrimentul altora, ceea ce poate implica riscuri la nivel fiscal pe viitor, când acestea sunt reclasificate de către fisc.
Dar dincolo de aceste tehnicalități, vorbim de un efort în plus de conformare a agenților economici, care poate fi făcut mult mai facil împreună cu persoana care îi cunoaște cel mai bine business-ul, iar acela este contabilul sau contabila, chiar dacă acest lucru va presupune costuri suplimentare.
Ideea este că și cu e-factura lucrurile puteau merge mai lin dacă se prioritiza și bugeta acest demers.
Ne așteptăm și la anumite impredictibilități fiscale, iar acestea se pot ține mai bine sub supraveghere printr-o organizare mai bună a business-ului și printr-un set de instrumente de control precum cashflow-ul și bugetul de venituri și de cheltuieli.
Cu toții suntem utilizatori ai informației economice, iar această împărțire între informații contabile și informații de business deja nu ne mai ajută.
Având acces la aceste date de ambele părți, se poate stabili un plan de lucru comun, iar din această colaborare dintre contabil și antreprenor, pot să iasă afaceri stabile, indiferent de OUG-uri. Însă deseori sunt neclare așteptările, cine se ocupă de ce sau care este procedura de lucru.
Digitalizarea fiscală este un hop prin care este nevoie să trecem, iar unirea de forțe între contabili și antreprenori poate ușura mult procesul și dezvoltările ulterioare.
Ca să vă susținem cu o claritate mai mare cu privire la cum se poate desfășura mai ușor această colaborare, noi organizăm un webinar despre cum să treceți mai ușor peste durerea digitalizării fiscale, propunând soluții aplicate de colaborare între antreprenor și contabil.