Login
Inregistrare
Recuperare parola
In caz ca ai uitat parola, introdu in campul de mai jos adresa de email si se va trimite un email cu link pentru resetarea parolei.
Abonare newsletter zilnic!
Alerte fiscale, noutăți legislative, bază de date de spețe actualizată zilnic!
Ai un SRL? Află tot ce trebuie să știi despre sponsorizări: când și cum pot SRL-urile să deconteze?
Viviana Popa
Valabil la 22 Octombrie 2023
Cuprins:
ToggleDeși încă din 1994 avem o lege a sponsorizărilor, încă sunt mai puțin de 50% dintre firme care cunosc procedura și o aplică. Ai și tu un SRL? Află tot ce trebuie să știi despre sponsorizări: când și cum pot SRL-urile să deconteze, și de ce este benefic pentru tine, ca firmă să faci sponsorizări.
Pentru început, ce reprezintă sponsorizarea?
Conform prevederilor Legii sponsorizării (Legea 32/1994), sponsorizarea reprezintă actul juridic (contract de sponsorizare în formă scrisă) prin care două persoane (denumite prin contract sponsor și beneficiar) convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru susținerea unor activități fără scop lucrativ desfășurate de către beneficiarul sponsorizării.
Cum se face sponsorizarea?
Pentru a face o sponsorizarea este necesar să repartizezi o parte din impozitul datorat la Fisc către o asociație/fundație/ONG/entitate de cult etc. pe care vrei să o susții.
Atenție: Sponsorizarea nu poate să fie oferită din surse obținute de la bugetul public (art. 3 alin. (1) din Legea nr. 32/1994)!
Sponsorizarea se realizează obligatoriu în baza unui contract de sponsorizare, în formă scrisă, în care vor fi specificate informațiile despre:
- sponsor (datele de identificare fiscală)
- beneficiar (datele de identificare fiscală
- obiectul sponsorizării
- valoarea sponsorizării (bani, bunuri sau servicii)
- perioada (durata) sponsorizării
- drepturile și obligațiile părților.
Cine poate fi sponsor?
Conform legii sponsorizării, orice persoană fizică sau juridică română poate fi sponsor. Mai mult, în cazul SRL-urilor, poți să devii sponsor indiferent de regimul de impozitare: microîntreprindere sau firmă plătitoare de impozit pe profit (cu condiția să înregistreze profit).
Dar beneficiar?
Pe de altă parte, nu oricine poate fi beneficiar al unei sponsorizări. Concret, pot fi beneficiari ai unei sponsorizări
- persoanele juridice fără scop lucrativ, care desfășoară în România sau urmează sa desfășoare o activitate în domeniile
- cultural
- artistic
- educativ
- învățământ
- științific – cercetare fundamentală și aplicată
- umanitar
- religios
- filantropic
- sportiv
- protecția drepturilor omului
- medico-sanitar
- asistență și servicii sociale
- protecția mediului
- social și comunitar
- reprezentarea asociațiilor profesionale
- întreținere, restaurare, conservare și punere în valoare a monumentelor istorice
- orice persoană fizică cu domiciliul în România a cărei activitate în unul dintre domeniile prevăzute mai sus este recunoscută de către o persoană juridică fără scop lucrativ sau de către o instituție publică ce activează în domeniul pentru care se solicită sponsorizarea
- instituțiile și autoritățile publice, inclusiv organele de specialitate ale administrației publice, pentru activitățile prevăzute mai sus.
De asemenea, pot fi sponsorizate, conform legii sponsorizării
- emisiuni sau programe ale organismelor de televiziune sau radiodifuziune
- precum și cărți ori publicații din domeniile menționate.
Cine NU poate fi beneficiar?
NU se pot face sponsorizări în următoarele situații:
- Sponsorizare reciprocă între persoane fizice sau juridice.
- Sponsorizare între rude sau rude prin alianță de până la gradul al patrulea inclusiv.
- Sponsorizarea unei persoane juridice fără scop lucrativ de către o altă persoană juridică care conduce sau controlează direct persoana juridică pe care o sponsorizează.
Obiectul sponsorizării
Sponsorizarea se poate acorda:
- fie în bani (mijloace financiare)
- fie în natură (bunuri materiale)
- sau chiar în bani și în natură.
Observație: Dacă sponsorizarea este acordată în natură, atunci bunurile materiale care fac obiectul sponsorizării trebuie evaluate la valoarea lor reală, care va fi menționată în contractul de sponsorizare.
Valoarea sponsorizării. Care este suma pe care o poți acorda?
În funcție de tipul de firmă (SRL micro 1%, SRL micro 3% sau SRL impozit pe profit), poți redirecționa către un ONG/asociație/fundație/entități de cult, etc:
- 0.75% din Cifra de Afaceri sau 20% din impozitul anual pe profit datorat (din care se scad creditul fiscal) – în cazul firmelor plătitoare de impozit pe profit
- sau 20% din impozitul pe venitul microîntreprinderii – în cazul microîntreprinderilor.
Observație:
În cazul firmelor plătitoare de impozit pe profit
- se alege suma minimă dintre 0.75% din Cifra de Afaceri și 20% din impozitul anual pe profit datorat
- se scade din suma disponibilă pentru sponsorizare valoarea creditului fiscal (dacă este cazul).
Drepturile și obligațiile părților
În contractul de sponsorizare sunt menționate drepturile, precum și obligațiile celor două părți.
Ce drepturi și obligații are Sponsorul?
Drepturi:
- să aducă la cunoștința publicului sponsorizarea prin promovarea numelui, a mărcii sau a imaginii
Obligații:
- să achite integral suma agreată prin acest contract, la termenele și în condițiile stabilite
- să se asigure că modul în care promovează sponsorizarea nu lezează, direct sau indirect, activitatea sponsorizată, bunele moravuri sau ordinea și liniştea publică.
Ce drepturi și obligații are Beneficiarul?
Drepturi:
- la fel ca sponsorul, beneficiarul are dreptul să aducă la cunoștința publicului sponsorizarea prin promovarea numelui, a mărcii sau a imaginii
Obligații:
- asemenea sponsorului, trebuie să se asigure că modul în care promovează sponsorizarea nu lezează, direct sau indirect, activitatea sponsorizată, bunele moravuri sau ordinea și liniştea publică
- totodată, beneficiarul se obligă să folosească suma acordată de către sponsor numai în scopul pentru care a fost destinată.
Când se face sponsorizarea?
Până aici am trecut în revistă principalele aspecte pe care trebuie să le cunoști despre elementele dintr-un contract de sponsorizare. Acum, îți voi prezenta concret când se face sponsorizare, sau mai exact, când și cum pot SRL-urile să deconteze?
Cum verifici dacă poți face o sponsorizare?
Dacă vrei să redirecționezi o parte din impozit către o entitate nonprofit trebuie să verifici mai întâi dacă poți sau nu să faci această sponsorizare. Iată cum verifici:
- dacă ești plătitor de impozit pe profit trebuie să verifici dacă ai înregistrat profit
- verifici dacă entitatea nonprofit sau unitatea de cult pe care vrei să o sponsorizezi este înscrisă în Registrul entităților/unităților de cult pentru care se acordă deduceri fiscal. Cum faci asta? Accesezi link-ul și introduci CUI-ul entității.
Ce obligații declarative ai?
Dacă faci sponsorizări trebuie
- să depui anual formularul 107 – Declarația informativă privind beneficiarii bunurilor / serviciilor / sponsorizărilor / mecenatului / burselor private
- până la 25 ianuarie
- să depui formularul 177 „Cerere privind redirecționarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microîntreprinderilor“
- în termen de maximum 6 luni de la termenul legal de depunere a declarației anuale de impozit pe profit, în cazul contribuabililor plătitori de impozit pe profit;
- în termen de 6 luni de la termenul legal de depunere a declarației de impozit aferente trimestrului IV, în cazul contribuabililor plătitori de impozit pe veniturile microîntreprinderilor.
Atenție:
Formularul 177 se depune doar dacă sumele deductibile nu au fost utilizate integral în timpul anului. În cazul în care nu ai sponsorizat la limita plafonului, poți solicita Fiscului să redirecționeze suma rămasă disponibilă din impozit către beneficiarul ales. Astfel, ANAF va plăti suma sponsorizată către entitatea aleasă în termen de 45 zile de la depunerea formularului 177.
În schimb, dacă NU ai distribuit toată suma în timpul anului, atunci NU mai poți raporta în anul următor prin formularul 177, și astfel, tot impozitul rămâne plătit la ANAF și nu mai este redirecționat către un ONG/asociație/fundație etc.
Să exemplificăm pentru o mai bună clarificare:
Exemplul 1:
Societatea Alfa va înregistra în anul 2023 o cifră de afaceri de 2.000.000 de lei. În acest caz, la 31 decembrie 2023 va datora un impozit pe venitul microîntreprinderilor de 20.000 de lei (1% din venituri).
Alfa va putea sponsoriza:
20.000 x 20% = 4.000 de lei
Pentru asta,
- poate să încheie un contract de sponsorizare cu un beneficiar pentru întreaga sumă și să depună formularul 107 până la 25 ianuarie 2024
- sau să depună formularul 177 până la 25 iunie 2024, pentru a solicita ANAF să redirecționeze întreaga sumă (4.000 de lei) către beneficiarul ales.
Exemplul 2:
Societatea Beta va înregistra în anul 2023 o cifră de afaceri de 3.000.000 de lei. În acest caz, la 31 decembrie 2023 va datora un impozit pe profit de 480.000 de lei (16% din profit).
0.75% din CA = 0.75% x 3.000.000 de lei = 22.500 lei
20% x impozitul datorat = 20% x 480.000 = 96.000 lei
Astfel, Beta va putea sponsoriza un beneficiar cu suma de 22.500 lei și
- va depune formularul 107 până la 25 ianuarie 2024
- sau va depune formularul 177 până la 25 iunie 2024, pentru a solicita ANAF să redirecționeze întreaga sumă (22.500 de lei) către beneficiarul ales.
Când se face sponsorizarea?
Sponsorizarea se poate face
- în timpul anului, la sfârșitul fiecărui trimestru, prin plata directă către ONG (31 martie, 30 iunie, 30 septembrie, 31 decembrie), în baza contractului de sponsorizare
- sau anual, prin redirecționare de către ANAF, în baza depunerii noului formular 177 ( cf. OPANAF 1679/2022).
Când și cum pot SRL-urile să deconteze?
Indiferent de regimul de impozitare (micro sau profit), trebuie să calculezi limita de deductibilitate a cheltuielii cu sponsorizarea. De ce? Pentru că nu poți să decontezi mai mult de 20% din impozitul datorat (ca microîntreprindere), iar în cazul firmelor plătitoare de impozit pe profit, 0.75% din Cifra de Afaceri sau 20% din impozitul anual pe profit datorat.
Astfel, facilitatea se acordă în anul în care se plătește efectiv sponsorizarea, sau după caz, se acordă bunurile stabilite în contractul de sponsorizare.
De ce este bine ca firma ta să devină sponsor? Care sunt beneficiile fiscale ale unui SRL care face sponsorizări?
Prin sponsorizările făcute către un ONG sau o asociație ajuți o faptă caritabilă să devină realitate. Dar asta nu este tot, sponsorizările vin cu o serie de beneficii și pentru sponsor, nu doar pentru beneficiar. Iată care sunt facilitățile oferite firmelor care fac sponsorizări:
#1 Reducerea impozitului datorat la stat
Prin sponsorizarea acordată îți poți diminua impozitul datorat către stat (pentru anul în care se efectuează sponsorizarea), în limita minimă prevăzută de Codul Fiscal, după cum urmează:
- 0.75% din Cifra de Afaceri sau 20% din impozitul anual pe profit datorat – în cazul firmelor plătitoare de impozit pe profit
- 20% din impozitul pe venitul microîntreprinderii – în cazul microîntreprinderilor.
#2 ZERO costuri
Sponsorizarea nu te costă nimic!
Tot ce faci prin contractul de sponsorizare este să repartizezi o parte din impozit (pe care oricum îl plătești la stat), către o fundație/asociație/ONG etc.
#3 Control
Așa cum am spus, în calitate de sponsor, poți decide ca o parte din impozitul datorat de firmă să nu ajungă la Fisc, ci să preluați controlul asupra acestei părți și să-l redirecționați către o cauză în care credeți, cu care rezonați și pe care vreți să o susțineți.
Vrei să simți că banii plătiți la ANAF (taxe și impozite) au o utilitate? Sponsorizarea este modalitatea potrivită de a le da un scop!
#4 Publicitate
Unul din avantajele sponsorizării este expunerea. Sponsorizarea este deci o formă de a-ți face publicitate în mod GRATUIT.
Atenție: Ai dreptul de a-ți promova astfel firma (numele/brandul), dar doar cu condiția ca modul de promovare să nu lezeze activitatea sponsorizată, bunele moravuri sau ordinea şi liniştea publică.
Cine NU beneficiază de facilități?
- Sponsorizarea nu este echivalentă cu o investiție, ceea ce înseamnă că nu poți face o sponsorizare cu scopul de a controla activitatea beneficiarului. În cazul acesta prevederile legii sponsorizării sunt încălcate, și prin urmare, nu mai beneficiezi de facilități.
- De asemenea dacă firma ta conduce și controlează o entitate (ONG, asociație etc.), nu îți poți sponsoriza entitatea respectivă, și prin urmare nu poți obține avantaje fiscale. Astfel, în cazul în care faci sponsorizarea, nu îți vei putea scădea la plata impozitului pe profit/venit micro la stat folosind cheltuielile de sponsorizare.
- Totodată, nu se pot obține facilități pentru sumele care depășesc plafonul pentru sponsorizări.
Ce mai trebuie să știi? În cazul în care nu sunt respectate condițiile prevăzute de legea sponsorizării, vei fi nevoit să plătești retroactiv impozitul și penalizările aferente cheltuielilor cu sponsorizarea.
Acestea au fost principalele aspecte pe care trebuie să le cunoști despre sponsorizare. Este în cele din urmă un drept pe care îl ai, dar și o acțiune care denotă simț civic și responsabilitate. Iar dacă încă mai ai întrebări pe acest subiect, lasă-ne un comentariu și vom face tot posibilul să îți oferim informațiile necesare.
Ai un SRL? Află tot ce trebuie să știi despre sponsorizări: când și cum pot SRL-urile să deconteze?
Articol scris in data de: 22 Octombrie 2023
Autor: Viviana Popa
Cuprins:
ToggleDeși încă din 1994 avem o lege a sponsorizărilor, încă sunt mai puțin de 50% dintre firme care cunosc procedura și o aplică. Ai și tu un SRL? Află tot ce trebuie să știi despre sponsorizări: când și cum pot SRL-urile să deconteze, și de ce este benefic pentru tine, ca firmă să faci sponsorizări.
Pentru început, ce reprezintă sponsorizarea?
Conform prevederilor Legii sponsorizării (Legea 32/1994), sponsorizarea reprezintă actul juridic (contract de sponsorizare în formă scrisă) prin care două persoane (denumite prin contract sponsor și beneficiar) convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru susținerea unor activități fără scop lucrativ desfășurate de către beneficiarul sponsorizării.
Cum se face sponsorizarea?
Pentru a face o sponsorizarea este necesar să repartizezi o parte din impozitul datorat la Fisc către o asociație/fundație/ONG/entitate de cult etc. pe care vrei să o susții.
Atenție: Sponsorizarea nu poate să fie oferită din surse obținute de la bugetul public (art. 3 alin. (1) din Legea nr. 32/1994)!
Sponsorizarea se realizează obligatoriu în baza unui contract de sponsorizare, în formă scrisă, în care vor fi specificate informațiile despre:
- sponsor (datele de identificare fiscală)
- beneficiar (datele de identificare fiscală
- obiectul sponsorizării
- valoarea sponsorizării (bani, bunuri sau servicii)
- perioada (durata) sponsorizării
- drepturile și obligațiile părților.
Cine poate fi sponsor?
Conform legii sponsorizării, orice persoană fizică sau juridică română poate fi sponsor. Mai mult, în cazul SRL-urilor, poți să devii sponsor indiferent de regimul de impozitare: microîntreprindere sau firmă plătitoare de impozit pe profit (cu condiția să înregistreze profit).
Dar beneficiar?
Pe de altă parte, nu oricine poate fi beneficiar al unei sponsorizări. Concret, pot fi beneficiari ai unei sponsorizări
- persoanele juridice fără scop lucrativ, care desfășoară în România sau urmează sa desfășoare o activitate în domeniile
- cultural
- artistic
- educativ
- învățământ
- științific – cercetare fundamentală și aplicată
- umanitar
- religios
- filantropic
- sportiv
- protecția drepturilor omului
- medico-sanitar
- asistență și servicii sociale
- protecția mediului
- social și comunitar
- reprezentarea asociațiilor profesionale
- întreținere, restaurare, conservare și punere în valoare a monumentelor istorice
- orice persoană fizică cu domiciliul în România a cărei activitate în unul dintre domeniile prevăzute mai sus este recunoscută de către o persoană juridică fără scop lucrativ sau de către o instituție publică ce activează în domeniul pentru care se solicită sponsorizarea
- instituțiile și autoritățile publice, inclusiv organele de specialitate ale administrației publice, pentru activitățile prevăzute mai sus.
De asemenea, pot fi sponsorizate, conform legii sponsorizării
- emisiuni sau programe ale organismelor de televiziune sau radiodifuziune
- precum și cărți ori publicații din domeniile menționate.
Cine NU poate fi beneficiar?
NU se pot face sponsorizări în următoarele situații:
- Sponsorizare reciprocă între persoane fizice sau juridice.
- Sponsorizare între rude sau rude prin alianță de până la gradul al patrulea inclusiv.
- Sponsorizarea unei persoane juridice fără scop lucrativ de către o altă persoană juridică care conduce sau controlează direct persoana juridică pe care o sponsorizează.
Obiectul sponsorizării
Sponsorizarea se poate acorda:
- fie în bani (mijloace financiare)
- fie în natură (bunuri materiale)
- sau chiar în bani și în natură.
Observație: Dacă sponsorizarea este acordată în natură, atunci bunurile materiale care fac obiectul sponsorizării trebuie evaluate la valoarea lor reală, care va fi menționată în contractul de sponsorizare.
Valoarea sponsorizării. Care este suma pe care o poți acorda?
În funcție de tipul de firmă (SRL micro 1%, SRL micro 3% sau SRL impozit pe profit), poți redirecționa către un ONG/asociație/fundație/entități de cult, etc:
- 0.75% din Cifra de Afaceri sau 20% din impozitul anual pe profit datorat (din care se scad creditul fiscal) – în cazul firmelor plătitoare de impozit pe profit
- sau 20% din impozitul pe venitul microîntreprinderii – în cazul microîntreprinderilor.
Observație:
În cazul firmelor plătitoare de impozit pe profit
- se alege suma minimă dintre 0.75% din Cifra de Afaceri și 20% din impozitul anual pe profit datorat
- se scade din suma disponibilă pentru sponsorizare valoarea creditului fiscal (dacă este cazul).
Drepturile și obligațiile părților
În contractul de sponsorizare sunt menționate drepturile, precum și obligațiile celor două părți.
Ce drepturi și obligații are Sponsorul?
Drepturi:
- să aducă la cunoștința publicului sponsorizarea prin promovarea numelui, a mărcii sau a imaginii
Obligații:
- să achite integral suma agreată prin acest contract, la termenele și în condițiile stabilite
- să se asigure că modul în care promovează sponsorizarea nu lezează, direct sau indirect, activitatea sponsorizată, bunele moravuri sau ordinea și liniştea publică.
Ce drepturi și obligații are Beneficiarul?
Drepturi:
- la fel ca sponsorul, beneficiarul are dreptul să aducă la cunoștința publicului sponsorizarea prin promovarea numelui, a mărcii sau a imaginii
Obligații:
- asemenea sponsorului, trebuie să se asigure că modul în care promovează sponsorizarea nu lezează, direct sau indirect, activitatea sponsorizată, bunele moravuri sau ordinea și liniştea publică
- totodată, beneficiarul se obligă să folosească suma acordată de către sponsor numai în scopul pentru care a fost destinată.
Când se face sponsorizarea?
Până aici am trecut în revistă principalele aspecte pe care trebuie să le cunoști despre elementele dintr-un contract de sponsorizare. Acum, îți voi prezenta concret când se face sponsorizare, sau mai exact, când și cum pot SRL-urile să deconteze?
Cum verifici dacă poți face o sponsorizare?
Dacă vrei să redirecționezi o parte din impozit către o entitate nonprofit trebuie să verifici mai întâi dacă poți sau nu să faci această sponsorizare. Iată cum verifici:
- dacă ești plătitor de impozit pe profit trebuie să verifici dacă ai înregistrat profit
- verifici dacă entitatea nonprofit sau unitatea de cult pe care vrei să o sponsorizezi este înscrisă în Registrul entităților/unităților de cult pentru care se acordă deduceri fiscal. Cum faci asta? Accesezi link-ul și introduci CUI-ul entității.
Ce obligații declarative ai?
Dacă faci sponsorizări trebuie
- să depui anual formularul 107 – Declarația informativă privind beneficiarii bunurilor / serviciilor / sponsorizărilor / mecenatului / burselor private
- până la 25 ianuarie
- să depui formularul 177 „Cerere privind redirecționarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microîntreprinderilor“
- în termen de maximum 6 luni de la termenul legal de depunere a declarației anuale de impozit pe profit, în cazul contribuabililor plătitori de impozit pe profit;
- în termen de 6 luni de la termenul legal de depunere a declarației de impozit aferente trimestrului IV, în cazul contribuabililor plătitori de impozit pe veniturile microîntreprinderilor.
Atenție:
Formularul 177 se depune doar dacă sumele deductibile nu au fost utilizate integral în timpul anului. În cazul în care nu ai sponsorizat la limita plafonului, poți solicita Fiscului să redirecționeze suma rămasă disponibilă din impozit către beneficiarul ales. Astfel, ANAF va plăti suma sponsorizată către entitatea aleasă în termen de 45 zile de la depunerea formularului 177.
În schimb, dacă NU ai distribuit toată suma în timpul anului, atunci NU mai poți raporta în anul următor prin formularul 177, și astfel, tot impozitul rămâne plătit la ANAF și nu mai este redirecționat către un ONG/asociație/fundație etc.
Să exemplificăm pentru o mai bună clarificare:
Exemplul 1:
Societatea Alfa va înregistra în anul 2023 o cifră de afaceri de 2.000.000 de lei. În acest caz, la 31 decembrie 2023 va datora un impozit pe venitul microîntreprinderilor de 20.000 de lei (1% din venituri).
Alfa va putea sponsoriza:
20.000 x 20% = 4.000 de lei
Pentru asta,
- poate să încheie un contract de sponsorizare cu un beneficiar pentru întreaga sumă și să depună formularul 107 până la 25 ianuarie 2024
- sau să depună formularul 177 până la 25 iunie 2024, pentru a solicita ANAF să redirecționeze întreaga sumă (4.000 de lei) către beneficiarul ales.
Exemplul 2:
Societatea Beta va înregistra în anul 2023 o cifră de afaceri de 3.000.000 de lei. În acest caz, la 31 decembrie 2023 va datora un impozit pe profit de 480.000 de lei (16% din profit).
0.75% din CA = 0.75% x 3.000.000 de lei = 22.500 lei
20% x impozitul datorat = 20% x 480.000 = 96.000 lei
Astfel, Beta va putea sponsoriza un beneficiar cu suma de 22.500 lei și
- va depune formularul 107 până la 25 ianuarie 2024
- sau va depune formularul 177 până la 25 iunie 2024, pentru a solicita ANAF să redirecționeze întreaga sumă (22.500 de lei) către beneficiarul ales.
Când se face sponsorizarea?
Sponsorizarea se poate face
- în timpul anului, la sfârșitul fiecărui trimestru, prin plata directă către ONG (31 martie, 30 iunie, 30 septembrie, 31 decembrie), în baza contractului de sponsorizare
- sau anual, prin redirecționare de către ANAF, în baza depunerii noului formular 177 ( cf. OPANAF 1679/2022).
Când și cum pot SRL-urile să deconteze?
Indiferent de regimul de impozitare (micro sau profit), trebuie să calculezi limita de deductibilitate a cheltuielii cu sponsorizarea. De ce? Pentru că nu poți să decontezi mai mult de 20% din impozitul datorat (ca microîntreprindere), iar în cazul firmelor plătitoare de impozit pe profit, 0.75% din Cifra de Afaceri sau 20% din impozitul anual pe profit datorat.
Astfel, facilitatea se acordă în anul în care se plătește efectiv sponsorizarea, sau după caz, se acordă bunurile stabilite în contractul de sponsorizare.
De ce este bine ca firma ta să devină sponsor? Care sunt beneficiile fiscale ale unui SRL care face sponsorizări?
Prin sponsorizările făcute către un ONG sau o asociație ajuți o faptă caritabilă să devină realitate. Dar asta nu este tot, sponsorizările vin cu o serie de beneficii și pentru sponsor, nu doar pentru beneficiar. Iată care sunt facilitățile oferite firmelor care fac sponsorizări:
#1 Reducerea impozitului datorat la stat
Prin sponsorizarea acordată îți poți diminua impozitul datorat către stat (pentru anul în care se efectuează sponsorizarea), în limita minimă prevăzută de Codul Fiscal, după cum urmează:
- 0.75% din Cifra de Afaceri sau 20% din impozitul anual pe profit datorat – în cazul firmelor plătitoare de impozit pe profit
- 20% din impozitul pe venitul microîntreprinderii – în cazul microîntreprinderilor.
#2 ZERO costuri
Sponsorizarea nu te costă nimic!
Tot ce faci prin contractul de sponsorizare este să repartizezi o parte din impozit (pe care oricum îl plătești la stat), către o fundație/asociație/ONG etc.
#3 Control
Așa cum am spus, în calitate de sponsor, poți decide ca o parte din impozitul datorat de firmă să nu ajungă la Fisc, ci să preluați controlul asupra acestei părți și să-l redirecționați către o cauză în care credeți, cu care rezonați și pe care vreți să o susțineți.
Vrei să simți că banii plătiți la ANAF (taxe și impozite) au o utilitate? Sponsorizarea este modalitatea potrivită de a le da un scop!
#4 Publicitate
Unul din avantajele sponsorizării este expunerea. Sponsorizarea este deci o formă de a-ți face publicitate în mod GRATUIT.
Atenție: Ai dreptul de a-ți promova astfel firma (numele/brandul), dar doar cu condiția ca modul de promovare să nu lezeze activitatea sponsorizată, bunele moravuri sau ordinea şi liniştea publică.
Cine NU beneficiază de facilități?
- Sponsorizarea nu este echivalentă cu o investiție, ceea ce înseamnă că nu poți face o sponsorizare cu scopul de a controla activitatea beneficiarului. În cazul acesta prevederile legii sponsorizării sunt încălcate, și prin urmare, nu mai beneficiezi de facilități.
- De asemenea dacă firma ta conduce și controlează o entitate (ONG, asociație etc.), nu îți poți sponsoriza entitatea respectivă, și prin urmare nu poți obține avantaje fiscale. Astfel, în cazul în care faci sponsorizarea, nu îți vei putea scădea la plata impozitului pe profit/venit micro la stat folosind cheltuielile de sponsorizare.
- Totodată, nu se pot obține facilități pentru sumele care depășesc plafonul pentru sponsorizări.
Ce mai trebuie să știi? În cazul în care nu sunt respectate condițiile prevăzute de legea sponsorizării, vei fi nevoit să plătești retroactiv impozitul și penalizările aferente cheltuielilor cu sponsorizarea.
Acestea au fost principalele aspecte pe care trebuie să le cunoști despre sponsorizare. Este în cele din urmă un drept pe care îl ai, dar și o acțiune care denotă simț civic și responsabilitate. Iar dacă încă mai ai întrebări pe acest subiect, lasă-ne un comentariu și vom face tot posibilul să îți oferim informațiile necesare.