Acoperirea de catre angajator a diferentei de 25% dintre salariul de baza si indemnizatia de somaj tehnic

Articol publicat in data de: 24 Aprilie 2020
Categorii: Resurse Umane
 

Situatie de fapt:

Un SRL, ca urmare a efectelor pandemiei, a suspendat contractele individuale de munca cu articolul privind somajul tehnic pentru angajatii de la un punct de lucru, o sectie de productie (lipsa comenzi si masurile de prevenire a raspandirii virusului).

Dar SRL-ul desfasoara si alte activitati, in afara celei de productie (afectata) care nu au fost afectate de efectele pandemiei si nu are dificultati in plata salariilor (inclusiv pentru cele ale sectiei de productie). SRL-ul a stabilit indemnizatia de somaj tehnic ca fiind 100% din salariul de baza.

Intrebare:

1. Din prevederile art.XI, alin.(1) din OUG 30/2020 care spune ca “… indemnizatiile se stabilesc la 75% din salariul de baza …” rezulta ca SRL-ul nu poate acorda indemnizatie de somaj tehnic de 100% din salarul de baza? Exista vreo prevedere legala care interzice stabilirea indemnizatiei de somaj tehnic la 100% din salariul de baza, din care 75% sa fie solicitata de la bugetul de stat, iar diferenta de25% sa fie suportata de angajator? Nu la aceasta situatie se refera alin.(11) al art.XI introdus prin OUG 32/2020?

2. Din raspunsurile citite pe site-ul dvs. legate de spete cu somajul tehnic am tras concluzia ca specialistii leaga solicitarea de recuperarea a indemnizatiei de somaj tehnic de la bugetul de somaj de incapacitatea angajatorului de a achita salariile? De unde rezulta acest lucru? OUG 30/2020 spune ca indemnizatia se suporta din bugetul de somaj nu ca este optional si ca o putem solicita de la bugetul de somaj si nici nu se face referire la dificultati legate de disponibilitati. Asa cum am explicat mai sus, activitatea de productie a fost afectata de pandemie, deci suspendarea acelor contracte de munca este pertinenta.

Raspuns partial - Testează gratuit timp de 7 zile!

1. Intr-adevar, OUG 32/2020 ne permite prin completarea OUG 30/2020 cu art.XI, alin.11: “În situaţia în care bugetul angajatorului destinat plăţii cheltuielilor de perso

Înregistrează-te pentru răspunsul complet

● Alerte Fiscale
● Acces la baza de date de spețe din toate domeniile de activitate
● Răspundem la orice speță din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane
● Dăm răspunsuri personalizate pentru fiecare situație în parte
● Interpretam legislația în așa fel încât să fie pe înțelesul tuturor
● Ai siguranță în relația cu autoritățile
● Te asiguri ca ești în legalitate

Distribuie pagina
Andrei Clisu

Articol scris de catre Andrei Clisu, in data de 24/04/2020.

Imi place sa lucrez cu oamenii si sa fiu inconjurat de ei. Din aceste considerente am ales drumul pe care am pornit acum mai bine de 10 ani de zile, cel de Inspector Resurse Umane si expert salarizare. Sunt o persoana care mereu a cautat calea de mijloc dintre angajator si angajat, astfel incat toti cei implicati in rapoarte de munca/salarizare sa beneficieze de cea mai buna consultanta in domeniu, si nu numai.

Vezi toate articolele scrise de Andrei Clisu