Situație de fapt:
Asociere în participatiune. Asociații hotărăsc atribuirea unor imobile între ei. Imobilele care și le atribuie sunt finanțate 50% si 50%. Cheltuielile și veniturile din imobilizari fiind transmise prin deconturi. Ele sunt construite acum 1 an și pentru ca nu s-au vandut s-au gandit sa ia fiecare cate un imobil.
Întrebare:
Întrebarea e, cum scad din contabilitatea asociatului prim imobilul înregistrat 100% și finanțat 50% de asociatul secund? Dacă fac factura asociatului secund inregistrez venituri din vanzari în cadrul asocierii și le mai transmit asociatului secund?
Mă gandeam sa fac și să transmit in decont:
4581 asociat secund = 371 50% din valoare
371 = 722 în roșu 50% partea finantata și transmisă prin decont prin înregistrarea 722=4581 50%.
Asociatul secund să vireze cei 50% nefinantate iar el sa inregistreze:
212(371) =%
4581- 50%
722- 50%
Sa fac factura cu taxare inversa dar sa nu inregistrez venituri din vanzari?
Dar cum inregistrez imobilul asociatului prim?
Îmi transmite asociatul secund partea finantata de asociatul prim?
Pentru a fi asociere în participatiune, din punct de vedere al Codului Fiscal, scopul asocierii trebuie sa fie livrarea de bunuri sau prestarea de servicii către terți. S
● Alerte Fiscale
● Acces Reviste Bența – Prietenii Fiscalitatii si P. Contabilitatii –
● Acces la baza de date de spețe din toate domeniile de activitate
● Răspundem la orice speță din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane
● Dăm răspunsuri personalizate pentru fiecare situație în parte
● Interpretam legislația în așa fel încât să fie pe înțelesul tuturor
● Ai siguranță în relația cu autoritățile
● Te asiguri ca ești în legalitate
Expert contabil și administrator al firmei de contabiliate CONTEZIA SRL, sub brandul AtelierContabilitate.
Vezi toate articolele scrise de Bianca Dolores Meze